/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Decoder fra Italien til Danmark?
Fra : acilia
Vist : 572 gange
200 point
Dato : 01-09-05 15:19

Jeg staar og skal flytte hjem til dk efter 6 aar hernede sydpaa. Jeg har Sky-Tv - hvilket er det selskab som saelger parabolerne og decoders og den slags og som styrer programmerne og de programpakker man koeber. Nu vil jeg saa gerne vide om jeg kan tage min decoder hernedefra hjem til dk og bruge den der?
Jeg har ikke nogen parabol - men man kan vel godt derhjemme koebe en parabol uden decoder?
Og hvad for et selskab skal man meldes ind i derhjemme for at koebe programpakker? (jeg skal bo paa landet saa kabeltv og den slags er vel umuligt?)
Nogen der kan fortaelle mig hvordan den slags fungere i dk?
TAK

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-09-05 15:25

Nu til dags kan du kun benytte kanal digital/viasat godkendte paraboler, hvis du bruger kort. Du kan sagtens købe en løs skål (parabol)

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 01-09-05 19:02

de italienske kanaler på 13 øst kan du fint tage i danmark
mere senere

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-09-05 19:04

Alle frie kanaler kan modtages, men ikke betaligskanaler.

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 200 point
Dato : 01-09-05 20:29

i dk kan du vælge mellem TV 3 gruppen og Canal + gruppen, du kan se deres Kanal valg muligheder på nettet
ingen af dem sender SKY, det kan slet ikke fås i dk
så hvis du vil se SKY mm i danmark, skal du endelig beholde dit sky kort
parabol og andet udstyr, kan du nemt købe i dk
jeg har motor styret parabol og kan se en del kanaler fra Italien, Spanien, Frankrig, Tyskland og andre lande
vil du have flere oplysninger, så læg din mail adr. her
www.erikogco.dk

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 02-09-05 08:59

Mange tak for svaret og forklaringen paa hvordan det fungerer derhjemme - jeg mangler dog lige een enkelt oplysning nemlig om jeg kan bruge min decoder i dk? (altsaa een eller anden har fortalt mig at saadan en er dyr derhjemme..)

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-09-05 11:01

dekoder i dk ?
det er jeg en lille smule i tvivl om, men det er næsten sikkert at du kan,
det er jo den samme satelit du ser TV fra i Italien og Danmark,
så hvis du tager dit udstyr med til DK, kan jeg ikke tro at der er nogen problem
for en del år siden, brugte jeg en decoder til 19 Øst kanaler uden problem
jeg har lidt mere oplysninger til dig, jeg vil ikke lægge dem her i et åben forum
hvis du sender din mail adresse til mig, skal jeg maile til dig
din adr vil selvfølgelig behandlet absolut fortroligt
jeg har hørt at herboende englændere ser SKY TV

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 02-09-05 11:09

Hej Erik og mange tak - jeg vil meget gerne smide min adresse til dig - men har vaeret inde paa linket du sendte og kan ikke faa lov til at gaa ind nogen steder. - Er der en maade at skrive kun til dig paa her via kandu?