/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hvad er T&L?
Fra : martin.borre
Vist : 415 gange
100 point
Dato : 30-08-05 14:32

Når jeg forsøger at installere visse programmer skriver computeren "The programme requires hardware T&L and stencil support (thus 32bpp desktop", er det min skærm der er for dårlig, er det comuteren eller er det et nyt grafikkort der skal til? Hvis det er det sidste, hvor vil I anbefale man køber det, ALDI, jeg går ud fra man kan købe det omline. Hvad er adressentil ALDI? Et GeForce på 256 koster ca 700 i butikkerne heromkring, men det lyder dyrt. Eller hva?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-05 14:39

Mange spørgsmål i eet!! Hvilket grafikkort kører du med?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-08-05 15:03

Du kan ikke købe online i Aldi.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 30-08-05 16:42

www.edbpriser.dk
Et Geforce med 256 MB RAM er et vidt begreb.
De fås fra 422 kr. til 5999 kr.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 30-08-05 16:45

Her er lidt læsestof :
http://www.edbpriser.dk/review.asp?ID=1577
Gambrinus

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 31-08-05 12:18

Det lyder som om det er dit grafikkort der er for dårligt, da den skriver at det er hardware krav.
32bpp det er farverne.
Sæt farverne til 32bit inde i instillinger på skærmen i windows.
T&L er vidst nok en forkortelse for
"Transform & Light" så du skal et grafikkort som kan det.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-05 12:36

Det skal godt nok være et gammelt grafikkort hvis det ikke understøtter T&L, så min mistanke går mest på grafik indstillingerne og om der overhoved er indlæst en grafikkort driver! Men det er jo lidt svært når der ikke kommer noget feedback fra spørgeren

Kommentar
Fra : martin.borre

Dato : 31-08-05 21:05

Jeg tog jeres råd og købte et nyt grafikkort, et ATI9200 SE, som jeg fik dem til at installere. Men den siger stadig det samme. Både spil som D-DAY, Battlefield og det antikverede Infestation gør det. Jeg har prøvet at genindstallere spillene men med samme resultat. Hvordan kan jeg cheke om det er de rigtige drivere der bruges og om forretningen virkelig har slettet de gamledrivere?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-05 21:20

Prøv lige at gå ind under Enhedshåndtering og se om der er nogle gule advarsler der?

Kommentar
Fra : martin.borre

Dato : 01-09-05 02:30

Hej Tedd, mit OS er fra arbejdet og derfor på engelsk, ved du hvor Enhedshåndtering findes der?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-09-05 08:09

Kontrolpanel - Administration - Computeradministration - Devicemanager
Gambrinus
(På dangelsk)

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 01-09-05 09:27

hvorfor har du købt et grafikkort som er så gammelt og langsomt? Du skulle ha haft købt en Gforce FX5200. det koster 300,- og det kan spille de spil du nævner.
Er du sikker på at du overhoved har DirectX indstalleret?
Hent ogsp de nyeste drivers til dit nye kort.

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 100 point
Dato : 01-09-05 09:31

http://www2.ati.com/drivers/5-8_xp-2k_dd_cp_wdm_25203.exe
her finder du de nyeste drivers.
Bare gem filen og kør den bagefter.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-05 09:32

Tak Gambrinus! Men er det ikke Control panel > System > Hardware > Device Manager?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-09-05 09:41

Selv tak Tedd
Jooo... ræven har mange indgange.
Gambrinus
(Jeg kan da ikke gøre for, at du ligger og gasser dig langt op ad dagen. Vel ?)

Godkendelse af svar
Fra : martin.borre

Dato : 07-09-05 00:44

Tak for svaret NoShyGuy.