/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Tip/advarsel vedr. internet mm?
Fra : ujbv
Vist : 510 gange
50 point
Dato : 30-08-05 11:33

Hej

Jeg har i dag lagt et tip under ”andet internet”.
Til min overraskelse ser jeg at der indenfor en time ligefrem er kommet en ADVARSEL imod mit tiP??

Øhhhh?????? Ja – det er da rigtigt som Monokyle skriver at man skal opgive sin e-mail og sit mobilnr. Nu vil jeg indledningsvis lige indskyde at et tip er et tip – og hvis man ikke syntes at det er noget man kan bruge – jamen så lad dog være. Umiddelbart har jeg hverken modtaget spam eller uønskede sms i den tid jeg har brugt senderen – gad vide om Monlokyle har afprøvet det inden han kommer med sin løftede pegefinger? Jeg kan skam godt tåle kritik – jeg forstår blot ikke lige sammenhængen om direkte at advare andre som om jeg forsøger at pådutte dem noget kriminelt.

Fordi man får et tip om at politiet ikke patruljere Køgebugt motorvejen om mandagen og man derfor godt kan køre for stærkt – derfor er det da ikke sikkert man følger det tip …. men måske skal man til at tilføje i enden af et evt tip:

”Husk lige at overveje med din samvittighed og fornuft om dette incl. evt. følger er noget for dig – bare lige til en advarsel”?

Mvh og fortsat god dag til alle

ujbv

Accepteret svar
Fra : moltov

Modtaget 60 point
Dato : 30-08-05 11:39

ubjv

Problemet (tror jeg) opstår fordi du ikke nævner at man vil modtage reklamer på sin mailadresse...Ved godt at det står på siden, men man skal alligevel nævne det sin TIPS.

Moltov

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 30-08-05 11:39

ujbv sorry skrivfejlen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-08-05 11:43

får 1 stk ca hver 3-4 uge

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 30-08-05 11:46

Nåee - okay - har kun brugt den ca. en uges tid .... men omvendt .... Det må man jo afgøre lidt med sig selv hvad man har lyst til/finde sig i? Det er vel lidt det samme som at tilmelde sig alle de konkurrencer både på og udenfor nettet hvor man skal aflevere div. oplysninger .... Man er jo frit stillet - eller hva?

Min "debat-spørge-lyst" udspringer blot af at jeg syntes en ADVARSEL måske var lige "overdrevent" nok, såfremt evt. interesserede læser evt. betingelser??

nå men nok om det ....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-05 12:13

Netop ujbv :

Citat
et tip er et tip – og hvis man ikke syntes at det er noget man kan bruge – jamen så lad dog være.

Dette gælder vel også mine tip? ...oder?

...og nej, jeg har ikke prøvet det, men læst EULA'en og brugt min sunde fornuft

Faktisk gav jeg dit tip 1 stjerne i stedet for 0, da det var uhensigtsmæssigt ...men brugbart. Havde det været 'ren' reklame for et produkt der skulle betales for, havde det fået omtalte 0 stjerner.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 30-08-05 12:41

Seføllig Molokule

Jeg blev bare lige så overrasket over at jeg åbenbart skulle have pindet mit tip mere ud - jeg ku jo også ha skrevet at det nok også kun er et spørgsmål om tid hvornår DEN sender bliver lukket eller begrænset eller overgår til betalingsmetode osv ... - men som du selv skriver - så må man da regne med at folk bruger deres sunde fornuft når de vurdere de informationer man støder på? *S*

Denne tråd er såmænd heller ikke ment som om jeg vil i sulet på dig eller gå dig i bedene (er nok for ny eller for med for lidt indsigt i systemet her på kandu) men jeg opfattede (måske desværre) din advarsel som lidt emsig - ikke mindst fremskyndet af at så mange så hurtigt syntes det var en genial advarsel.

Jeg må heller få lukket mit spørgsmål igen for igrunden er det jo ikke et direkte spørgsmål men nok nærmere et debatoplæg. Dem er der vist iøvrigt mange af herinde - måske var det en ide at få oprettet en slags debat-klumme hvor man evt. kunne "forsvare" sine udtalelser istedet for at fylde spørgesiden?

Takker og nejer for de input der er dukket op (æv at jeg ik kan så mange af de der gule-fyre-koder .. så havde I fået en lille sjovert )

ujbv

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 30-08-05 12:42

ups ... mine tykke fingre kom vist i vejen ved henvendelse - mente selvfølgelig MOLOKYLE

Godkendelse af svar
Fra : ujbv

Dato : 30-08-05 12:43

Tak for svaret moltov - lukker og slukker det inden der tærskes for meget langhalm på emnet

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-08-05 12:53

ET FRIVILLIGT TIP, uden mulighed for at starte 3. verdenskrig. Det er et skide tip.

Jeg giver dig ret ujbv; En advarsel er liiiiiige at stramme den synes jeg nok, når der ikke er fare på færde.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 30-08-05 13:39

Jeg har lige prøvet det.
For en gang skyld en SMS-tjenestre der virker.
For neden er der en lille reklame : Gratis SMS hos M1.
Det synes jeg er ok.
Gambrinus