/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
HARDDISK grrrrrrr
Fra : dr_blankk
Vist : 350 gange
20 point
Dato : 30-08-05 05:31

kære brevkasse...

jeg har lige tilsluttet en intern harddisk (trekstor), i devicemanager er den angivet, men ikke i my computer...dvs, det er ikke muligt for mig at formatere den i ntfs format...alt det der med master/slave og bios er korrekt anggivet, pins sidder også rigtigt bagpå...HVORDAN får jeg kontakt til den?

på forhånd tak:)

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 30-08-05 05:34

du skal formatere den så virker det

Kommentar
Fra : dr_blankk

Dato : 30-08-05 05:35

hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : dr_blankk

Dato : 30-08-05 05:45

SOMSAGT, jeg er godt klar over at den skal formateres, men det er det med at finde ud af hvor man gør det....i computer manegement er drevet ikke angivet, kun mit nuværende drev og cd/dvd...

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 30-08-05 07:14

Dumt spørgsmål :
Har du partitioneret den ?
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 20 point
Dato : 30-08-05 07:59

Hvis du ikke har partitioneret den, får du ligesom lidt vært ved at formatere den.
Jeg går ud fra du snakker Windows XP og du vil bruge den som ekstra harddisk. Ik’ ?
Start - Kontrolpanel – Administration – Computeradministration – Diskhåndtering
Her kan du oprette partitioner.
Hvis du bare vil ha’ en stor partition, højreklikker du på drevet
og opretter en Primær Partition.
Hvis du vil dele harddisken op, skal du først oprette en Udvidet Partition.
På den kan du så oprette logiske drev.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 30-08-05 08:02

Start - Hjælp og Support.
Søg på Partition
Gambrinus

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-08-05 09:02
Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 30-08-05 10:20

Kan du ikke finde harddisken, så prøv,<søg efter ny hardware.
mvh

Kommentar
Fra : phj50

Dato : 30-08-05 12:49

fdisk - derefter format

Godkendelse af svar
Fra : dr_blankk

Dato : 30-08-05 13:19

Tak for svaret Gambrinus.

det var perfekt, det var jo bare at klikke lidt rundt som sædvanligt....hver dag lærer man jo noget nyt :)

thanks dude

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 30-08-05 13:28

Man skal lære, så længe man har en lever !
Gambrinus

Kommentar
Fra : dr_blankk

Dato : 30-08-05 14:04

yessir

Dr_bLanKk