/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
mainboard med SD ram.
Fra : cobran
Vist : 874 gange
50 point
Dato : 29-08-05 23:20

goddav.

Findes der et mainboard til ca. 400 kr som staidg bruger Sd RAM, Athlon XP (har 2400+ processor) og AGP graffik kort. ?

Eller er det blevet helt umugligt at få?

Jeg har nemlig 1024 SD ram jeg gerne vil have brugt og bruge den computer som min ekstra computer til LAN, ( alså derfor at SD ram er fine nok)

Mvh. Cobran

Kommentar
Fra : technet

Dato : 29-08-05 23:51

for faen da , jeg har lige her til aften foræret 4 stks væk til en knight , hvor den ene var en kt4 ultra
tjha : der skal sgu ryddes op , engang imellem JA de findes da endu
hos.
skrald , storskrald , containerplads , genbrugs butikken , uff , og private osv.

hvad mangler du mere for jeg har da også en 24 ports hub/ switch
som skal ud til skrot.
i hvilken lands del bor du ?

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 29-08-05 23:53

sjælland

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 60 point
Dato : 30-08-05 00:02

prøv lige at se på qxl.dk eller dba.dk

du får dem næsten smidt i nakken

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 30-08-05 00:03

tjah jeg har lige købt graffik kort og ram til computeren så ved ik hvad jeg ellers skulle mangle , men ellers tak , jeg er mest ude efter mainboards :D som du har givet væk i stride strømme

Kommentar
Fra : technet

Dato : 30-08-05 00:08

har i ikke en skrotplads eller containerplads eller genbrugs butik eller noget lign i den by du bor ?
for så prøv lige det først.
Inden du begynder at betale dyre lære penge.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 30-08-05 00:11

hehe ja god ide :)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-05 00:15

En 2400 + kører med fsb 266 og såan en kræver DDR ram!
Men SD ram er jo i høj kurs hos dem der stadigvæk bruger dem, så det er ligge før du kan få et godt bundkort til CPU'en med ddr ram, hvis du sælger de SD ram sepert!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-05 00:16

Og så kan du osse købe mig et stavekursus!

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 30-08-05 00:17

men jeg har kørt med et soltek bundkort i nogle år med SD ram og der brugte jeg også den 2400+ proocessor,

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 30-08-05 00:18

hahahaha

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-05 00:19

Ja men du har en alvorlig flaskehals i SD ram! Du kan jo højst køre med en fsb på 133 Mhz!

Kommentar
Fra : technet

Dato : 30-08-05 00:33

tedd > hov hov hvis nu jeg siger at jeg kan køre 266 med sd-ram
vil du så tro mig ( for hvis det er en athlon cpu så kan man da unlocke den L1-L3)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-05 00:39

Ja CPU'en kan sikkert, technet, men du kan ikke få de SD ram til at køre med 266! resultat en langsom maskine!

Kommentar
Fra : technet

Dato : 30-08-05 00:41

overlod ben 12 og ben 14 på ram = ( yep lidt tricky )

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 30-08-05 00:44

ok men har jo stadig skide mange sd ram, så skal stadig finde et bundkort. Og jeg kan ikke rigtigt finde noget på de sider du gav mig. Og er nok for doven til at lede på en skrotplads :(

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-05 00:49

Smid en annonce i gul eller gratis, cobran?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 30-08-05 00:50

hvis du er doven så får du sgu ikke noget uden at have pengepungen op
men
demoshop.dk
eller smid dem dog til salg og køb noget andet for gysserne eller have tålmodighed
for det er en dyd

Kommentar
Fra : technet

Dato : 30-08-05 00:52

og jeg har mange 30 pins ram .
hvad tror du jeg gør med dem imorgen ??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-05 00:55

På et tidspunkt bliver det SD ram guld værd! Når folk begynder at restorere "veteran" PC'er
Om 10 år er de sikkert 5000 kr værd!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-05 00:56

Jeg ville godt nok gemme dem, technet!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-05 01:00
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-05 01:08
Kommentar
Fra : technet

Dato : 30-08-05 01:21

tedd > oplysning :
har ca 40 m" kælder hvor der stå alt mellem himmel og jord inden for dette område og nu SKAL der rydes op
og har lige her til aften allieret mig med et par skole knighter som gerne vil ryde op.
ja jeg ved godt at det er slaraffenland at komme i min kælder men jeg er så småt ved at være træt af det .
og selv min gamle unix maskine ( max) ( UD for den vejer sgu et halv ton , kan du huske den
går snart igang med mit finmekanik afdelling ( har nemlig fået en ny drejebænk )

for 14 dage siden:
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/pics/1.JPG

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-05 01:22

Holy shit! Du må kunne leve af rundvisning!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-05 01:25

Hvor bor du egenligt henne i landet, technet?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 30-08-05 01:34

ja jeg har da ogå det nogle kalder en ølstue
men det er i det mørke jylland hvor man ikke lige smider rundt med penge , for de skal være i baglommen ( og de lugter ikke af sild , hehehe)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-05 01:36

En ølstue er altid godt

Kommentar
Fra : technet

Dato : 30-08-05 01:44

jep og der vil jeg nu gå ind og få mig en stille pils inden jeg går op for at se på et par str. c skål ( nåh ja hun sover sgu nok , det skal jeg vist også for det bliver en hård dag imorgen , en tur til frankfurt

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-05 01:47

Nåeh har du pumpet hende op? God tur technet Altså i morgen!

Godkendelse af svar
Fra : cobran

Dato : 17-03-06 00:10

Tak for svaret technet.