/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ikon på skrivebord
Fra : Bolbroe1721
Vist : 611 gange
50 point
Dato : 28-08-05 13:11

Nu er jeg ikke den store computer nørd og kunne godt bruge lidt hjælp...
Jeg har downloadet et spil fra nettet (en demo) og har gemt setup ikonet på skrivebordet. Efter "Udløbs" datoen og jeg slettet spillede kan jeg ikke få fjernet setup'en på skrivebordet.

Hvad kan jeg gøre ?

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 28-08-05 13:15

højere kik på ikonet der efter klik på slet

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 28-08-05 13:15

Du højreklikker på ikonet med din mus, og vælger "Slet" - så forsvinder ikonet
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 28-08-05 13:19

1133 ->

Kommentar
Fra : Bolbroe1721

Dato : 28-08-05 13:22

Det har jeg netop prøvet, men den siger blot "filen bruges af en anden person eller et andet program"

Hvem griner nu ? ;) Det er netop det der er problemet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-08-05 13:34

start - kør - skriv regedit - kig i Hkey_localmachine - software - find navnet på det du mener at have slettet - højreklik og slet - genstart og så skulle det helst være væk

Accepteret svar
Fra : o_k

Modtaget 60 point
Dato : 28-08-05 13:36
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-08-05 13:39

Har du prøvet>under egenskaber>find plasering og se om der er nogle tilhørs forhold,eller prøv med fejl sikker tildstand(f8 under boot up)

Godkendelse af svar
Fra : Bolbroe1721

Dato : 28-08-05 13:43

Tak for svaret o_k.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 28-08-05 13:44

Tja Bolbroe1721 - det kan være et af problemerne med disse spildemoer
-----------------------------
firmaet laver dem sådan, at de ikke kan slettes fuldstændigt (uden at formatere)
...... det er vel egentlig logisk nok, det er jo for at du ikke bare skal kunne downloade det igen i morgen og så få en ny demoperiode.
Een demo, og så aldrig mere - jo, som sagt, hvis du formaterer din HD, så kan du få en ny periode, så kan firmaet nemlig ikke se, at du har brugt demoen en gang før.
- men dette skulle nu ikke forhindre dig i at fjerne ikonet fra skrivebordet.
du må have det stående så det er med i din startmenu, og derfor er aktivt så snart du tænder PC´en - prøv at undersøge om det står under "start" - hvis ja, så slet det først her, og derefter kan du på "normal" vis fjerne det fra skrivebordet.
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 28-08-05 13:46

Hej bolbroe
Hent programmet Spybot.
Genstart maskinen, og så snart den har talt ram op, trykker du på Ctrl og holder den nede.
Vælg så sikker genstart eller Fejlsikret tilstand.
Hold Shift nede, mens du sletter din programikon. Derved undgår du, at den føres over i papirkurven.
Kør så Spybot, og gerne derefter dit antivirusprogram.
Håber, du kommer af med dit problem.
Er ret sikker på, du har fået en spyware ind ad bagdøren.
Venlig hilsen
Leif