/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD-R. Hvilke skal jeg vælge???
Fra : Tobster
Vist : 395 gange
100 point
Dato : 22-08-05 08:44

Jeg skal have købt nogle DVD-R, ved www.nierle2.com eller sådan noget, men jeg ved ikek hvilke jeg skal vælge.
Der er jo så mange derinde til forskellige priser.
Skiverne skal primært bruges til video (hjemmevideo og back up) og skal således kunne afspilles i så mange stationærer DVD-afspillere som muligt...
De skal gerne være i en go kvalitet, så de holder så mange år som muligt...
Men hvilke mener I jeg skal vælge? Det gør jo ikke noget hvis de er lidt billige......

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 22-08-05 08:55

Hej Topster.
Prøv lige,inden du handler at gå ind på www.azomedia.dk.
Der er rigtig gode skiver til pæne priser - og sammenlign så lige fragtomkostningerrne.
Jeg vælger altid A-grade, og har aldrig haft problemer med varer fra Azomedia, mens det har knebet, da jeg handlede hos Nierle.
VH
Leif

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-05 08:56

Vi har købt hos nierle, dem der hedder Hyundai, de er i en mellemprisklasse, jeg har oplevet at der var fejl på de billigste, men de andre kan jeg godt anbefale

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 22-08-05 08:57

Sorry. Adressen skulle naturligvis være www.azomedia.dk
V H
Leif

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 22-08-05 09:13

Den skive der kan afspilles i flest afspillere, er DVD-R skiver

Og Feks. har azomedia:
100 stk. TDK 8x DVD-R 289kr
Som er virkelig anderkendt, men det er også:
Platinum
Verbatim

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 22-08-05 09:16

Lige et spørgsmål.
Mange af de steder der sælger DVD skiver, er der ikke ret mange der sælger DVD-RAM, er de ved at udgå fordi de er for dyre, eller hvad ??? er der en og anden der kan fortælle lidt om det.
Hilsen swarn/Hvidovre

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-08-05 13:51

Det har aldrig slået an, men bruges til nogle cam.
I alle tilfælde er DVD ved at blive afløst i de nærmeste år, af skiver der kan tage langt mere.

DVD-RAM, DVD-RW, and DVD+RW can be rewritten thousands of times
DVD-RAM is more of a removable storage device for computers than a video recording format, although it has become widely used in DVD video recorders because of the flexibility it provides in editing a recording.
http://www.gromit.dk/dvd/index.asp
Her kan du læse om skiverne:
* DVD-RAM skiver er mindst læsbare, idet de kun kan afspilles i få DVD afspillere.
DVD-RAM skive kunne bruges som backup medie.
DVD-RAM skiver kan kun afspilles få steder.
Der kan skrives ca 100.000 gange på en DVD-RAM skive mod ca 1.000 gange på en DVD±RW skive.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 26-09-05 17:46

Tak for svaret pallebhansen.

Købte "100 stk. TDK 8x DVD-R 289kr"