/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
importere instillinger til ny computer
Fra : hvaderikkeibrug
Vist : 420 gange
400 point
Dato : 22-08-05 06:58

Hej derude,
Jeg har lige købt en ny computer - Amitech 1874 - og har fået lagt min gamle harddisk i en boks, så jeg kan bruge den til ekstern harddisk til lagerplads m.v.
Jeg mener, at man kan overføre instillinger fra den gamle harddisk til den nye computer, for eksempel skrivebord m.v.
Det, der især er problemet er Outlook. Hvordan får jeg fat i mit adressekartotek og især min kalender.
Jeg synes, jeg har prøvet alt, men jeg kan f.eks. ikke finde nogen pst-filer på den gamle harddisk?????
Petra
HJÆÆÆÆLP

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-08-05 07:17

Jeg er stadig træt så :
http://www.kandu.dk/dk/spg/57968
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-08-05 07:24

Og et mere :
http://www.kandu.dk/dk/spg/49952
Gambrinus

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 22-08-05 08:19

Kære Gambrinus,
Jeg håber ikke, du er så træt, at du er gået i seng. Jeg er kommet helt ind til pst-filen, men for at jeg kan komme videre, vil den have en adgangskode. Hvad filen er det for en adgangskode. Jeg er ene bruger af computeren og bruger ingen adgangskoder.
Suk
Petra

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-08-05 08:24

Jaaaa. adgangskode...
Det ved jeg ikke.
Prøv at lave en kopi at outlook.pst.
Kajd den f.eks backup.pst.
I Outlook vælger du : Filer - Importer og Eksporter
og leder guiden frem til din backup.pst.
Gambrinus

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 22-08-05 08:53

Det hjalp ikke, nu siger den: Handlingen lykkedes ikke.
Det er da den gamle harddisk, jeg skal hente fra, ikke. Jeg har også prøvet fra c-drevet, men så siger den, at man ikke kan hente til samme disk, hvilket jo lyder ret logisk.
Der ligger flere pst-private mapper på den gamle, både 1, 2 og 3. Jeg går ud fra, at det er den seneste (og største, jeg skal have fat i?) Jeg har jo modtaget nogle mails efter ibrugtagningen af den nye computer. Forsvinder de, hvis jeg forsøger at importere de ældste private mapper?
Hvorfor f..... kan butikken ikke også ordne sådan noget, inden de sender en gammel kone hjem med en ny computer.
Hulk
Petra

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-08-05 09:42

Det er formodentlog Outlook og ikke Outlook express vi taler om?
http://office.microsoft.com/da-dk/assistance/HP030737661030.aspx

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2Fdirectory%2Fworldwide%2Fda%2Fguides%2Ffunctionguide_outlookexpress%2Fc02.asp
Fjern skrivebeskyttelsen:
Højreklik på mappen.
Vælg Egenskaber.
Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet Skrivebeskyttelse.
Klik på OK.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-08-05 09:49

http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=298
Citat:

Overføre filer og Indstillinger fra gammelt system???
Der er i XP en Wizard/guide som forklarer punkt for punkt hvordan man kan overføre alle indstillinger+emails+valgfrie filer fra en PC til en anden. Vi fravælger dette. Vi er fast besluttet for at starte et nyt liv på XP, med så lidt kontakt som muligt med det gamle system.
Vi er slet ikke så sikre på om de gamle indstillinger var optimale. Ved at gennemgå XP grundigt får man nok øje på smartere måder at gøre tingene på. Af med de dårlige vaner!.

http://saltenedbklub.k-nettet.dk/main/weblog.asp?wid=12009
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2Fdirectory%2Fworldwide%2Fda%2Fguides%2Ffaq_windows_xp%2Fc01.asp
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 22-08-05 17:46

Hej igen, jeg har lige været et smut på arbejde - selv en penisonist arbejder jo engang imellem.
Jeg kom i tanker om, at min nye PC havde XP home og den gamle (den eksterne harddisk) XP professionel, så jeg installerede sidstnævnte i den nye. Det hjalp heller ikke.
Jeg har prøvet alle forslag ovenfor, og jeg har prøvet "guiden overførsel af filer og indstillinger, men der skal man lave en 3½"diskette på den nye og sætte den ind i den gamle, men der er altså ikke noget diskettedrev i en harddiskboks. Hvad gør man så?
Jeg er ved at være desperat. Alt andet virker, bank, programmer, printer m.v. Kun ikke Outlook. Jeg kan modtage e-mails, men ikke svare eller sende nye?????
Og kalenderen, min livsnerve, er væk.
Vi mangler en smiley, der river sig i håret og ruller vildt med øjnene.
Panisk hilsen 8:[ Petra

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-08-05 18:31

Og du er sikker på, at det er MS Outlook og ikke Outlook Express,
vi snakker om måde på den nye pc og den gamle harddisk ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 22-08-05 18:38

Ja, det er Outlook, og jeg har den altid stående åben, netop fordi jeg bruger kalenderfunktionen så meget, at den flere gange om dagen sender mig af sted i den rigtige retning, husker alle mærkedage o.s.v. Jeg bruger aldrig outlook express,

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-08-05 18:43

Hvis du vil, ka' du sende en mail til mig.
wazs@sol.dk
Så ringer jeg til dig.
Gambrinus

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 22-08-05 19:01

Det ville jeg gerne, men problemet er, at jeg godt kan modtage mail, men ikke svare eller sende en ny.
Men hvis du vil have ulejligheden med at sende en mail til mig med dit telefonnummer, vil jeg ringe dig op.
soenderklit33@stofanet.dk

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-08-05 19:01

Ups
Der står jo, at du ikke kan sende e-mails.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-08-05 19:08

Jeg har sendt.
Gambrinus

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-08-05 20:33
Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 400 point
Dato : 24-08-05 19:39

Hva' så Hvaderikkeibrug.
Har du fået det til at virke ?
Jeg er ked af, at jeg ikke lige havde de vises sten.
Gambrinus

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 25-08-05 07:39

Hej Gambrinus,
Tak for snakken og for dit spørgsmål oven for, til hvilket jeg kan svare både ja og nej. Jeg har lige haft lidt arbejde og en fødselsdag, der skulle overstås, så jeg har ikke haft så megen tid.
Jeg ringede forleden til Stofanet's hotline (skrev først en mail og forklarede problemet og trykkede så på send. Fnis. Den kom lissom ikke frem. Galloperende senilitet!).
Nå, men hot-damen blev ved med at påstå, at det var en Outlook Express-fejlkode, jeg fik. Vi gik igennem mine opstillinger, der var OK, og hun prøvede lige som du at sende med min adresse fra sin PC, og det var også OK.
Jeg måtte så skynde mig på arbejde, og da jeg kom hjem, gik jeg lige ind i Outlook Express, som jeg ellers aldrig bruger, og der var mine e-mailadresser sørme også opstillet, hvordan det så er gået til. Jeg slettede dem og gik tilbage til Outlook og kiggede på mine 5 e-mailadresser. De var nu fuldstændig kokset rundt med forskellig adresse til modtage og sende. Jeg rettede så dem alle, og kunne nu både sende og modtage. Oprettede så en mailkonto, som jeg har fra gammel tid på TDC. Det gik også fint, alle kunne sende og modtage.
Men her til morgen, da jeg tændte computeren, var de igen kokset rundt - undtagen TDC-kontoen. Rettede igen - og alt OK. Spændt på i morgen....!
Men jeg kan stadig ikke finde min kalender, mit adressekartotek og øvrige opsætninger. Hvergang jeg går ind i Guiden overførsel, kommer jeg godt nok frem til pst filen, men så forlanger den en adgangskode, og jeg HAR altså ingen adgangskode. Og filen er IKKE skrivebeskyttet.
Jeg må nok vente, til computerklubben åbner midt i september og så få en af de unge nørder til at finde det til mig.
Håber, det varer MANGE år, inden jeg skal have ny computer igen!!!!!

Petra
P.S. Jeg skal nok sende dig en mail, hvis jeg finder ud af det selv. Lukker spørgsmålet nu

Godkendelse af svar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 25-08-05 07:40

Tak for svaret Gambrinus.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-08-05 07:46

Den var godt nok tricky.
Ja, ja, så lærte vi begge noget.
Gambrinus