/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook Ekspress Hjælp ønskes
Fra : AKZO
Vist : 1328 gange
100 point
Dato : 18-08-05 16:01

Hejsa

Jeg er ikke lige en ørn på dette område, men kan nogen hjælpe mig? Jeg får denne besked når jeg prøver at åbne outlook ekspress:

Der er opstået en ukendt fejl. Konto: 'pop3.dk', Server: 'smtp.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '421 Cannot connect to SMTP server 130.228.0.10 (130.228.0.10:25), connect error 10060', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 421, Fejlnummer: 0x800CCC67

Kommentar
Fra : leob

Dato : 18-08-05 16:10

Den mener, at du ikke har forbindelse til en server på adressen 130.228.0.10.
Det kan være, at din adressat ikke er rigtig.
Det kan også være din egen opsætning, som er kommet i "udu"
Kan du sende til andre modtagere, så er det nok adressaten, det er galt med. Så ringer du til ham og beder ham sende en mail til dig og bruger den som "Besvar"-adresse
Hvis det er din egen, så kig på din opsætning i Funktioner - Konti - Egenskaber
leob

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 18-08-05 16:20

Jeg kan hverken sende eller modtage, det er som om at jeg slet ikke bliver logget på...

Efter min PC blev "nulstillet" har jeg ikke kunne få det til at fungerer.

Øhhh...skal lige ha' skåret ud i pap... hvad er det lige jeg skal kigge efter under egenskaber??...undskyld

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 18-08-05 16:21

Hvem bruger du som mail udbyder.????????????????

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 18-08-05 16:27

ja det må vel være TDC... webspeed...

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-08-05 16:27

Hejsa
hvis du bruger tdc bredbånd/webspeed skal der stå

i indgående post = pop3.mail.dk
i udgående = smtp.mail.dk

ændres under funktioner >>konti >>servere

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 18-08-05 16:34

udgående hos tdc bredbånd = asmtp

ring til hotline det er gratis

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 18-08-05 16:34

Som TDC kunde kan du hente "Netsupport". Det lille program vil sætte din mail op for dig så det virker første gang.!!!!!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 18-08-05 16:36

Ja, det hedder så Websupport når det er Webspeed. Kig på TDC`s hjemmeside.

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 18-08-05 16:38

Jeg mener ikke hotline hjælper med opsætningen...øv Men nu kan jeg da sende men ikke modtage... Det kan være at jeg skal prøve "Netsupport"

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-08-05 16:42
Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 18-08-05 17:12

@miritdk - ikke helt korrekt. asmtp kan kun anvendes, hvis afsenderadressen er den samme som du fik fra TDC, hvis du bruger en anden, fra din domæne f.eks., kan kun smtp anvendes, da andre adresser ikke bliver verificeret.
kattefar

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-05 17:31

ja det er da også rigtigt kattefar -

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-08-05 20:29

130.228.0.10 er en adresse hos UNI-C.

http://www.ripe.net/perl/whois

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-08-05 20:29

Prøv lige:
Outlook Express
funktioner
konti
tilføj
post
skriv dit navn
næste
skriv hele din e-mail adresse
næste
Nu skriver du som dk sagde:
i indgående post = pop3.mail.dk
i udgående = smtp.mail.dk
næste
nu skriver du det kontonavn som du fik af TDC
evt din adgangskode som du bruger til tdc (dette kan også vente)
næste
udfør
Nu bør den være klar til at sende og modtage.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-08-05 20:44

asmtp.mail.dk, hvis udgående server er fra TDC som tidligere nævnt

Godkendelse af svar
Fra : AKZO

Dato : 18-08-05 20:48

Gode råd er dyre - men hotline er gratis, jeg ringede til hotline. Og nu sender og modtager jeg mails på livet løs. Tak.

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 18-08-05 21:03

så vær så venlig oh lukke spørgsmålet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 00:25

hvad var der så galt ???????? Du gav mig kredit - men det kan tolkes både som at asmtp er ok og at hotline blev brugt jo

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 19-08-05 07:43

Jeg ringede til hotline. Det var et eller andet i indstillingerne.

Spørgsmålet er da lukket kattefar

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-05 08:38

haha - havde overset det - godt du er igang igen