/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Hvilket Asus Bundkort ?.
Fra : Lesonal
Vist : 495 gange
50 point
Dato : 14-08-05 13:27

Hej med jer, Er der nogen der her på en søndag der evt kan hjælpe mig?. Jeg er ingen ørn til at finde ud af det med computere, men jeg har et problem der går mig en del på.
Jeg har et brugt ASUS Bundkort Model A7V133, om det er godt eller skidt ved jeg ikke. Mit problem er at jeg skal bruge en ny cpu, og jeg kan ikke finde ud af hvor stor en procesor det kan klare. Der sad en 1000mhz i, men den har jeg kommet til at brænde af da min blæser gik i stykker. Jeg har godt nok set både på deres hjemmeside og i manualen som jeg hentede, men uden held, ellers er det bare mig der er noget galt med siden jeg ikke kan finde ud af hvad det kan køre med.
Det var en ordenlig smøre, men håber i forstår.
Med venlig hilsen
Lesonal.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-05 13:42

Det kræver at man kender dit motherboards pcb revision og osse hvilken bios der er installeret, men med pcb 1.o5 og bios 1007 klarer den op til palermo athlon XP 2100 +
http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=en-us

Kommentar
Fra : Lesonal

Dato : 14-08-05 13:56

Hej, tak. Men det blev jeg ikke så meget klogere af. Det er alle "de fine" ord jeg ikke forstår så meget af endnu, men jeg knokler med at lære det. Nu skriver du "palermo", hvad er det?. Problemet er at det en et ældre bundkort efterhånden så det er svært at få cpu,er til det har jeg ladet mig fortælle.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 14-08-05 14:03

Det her er en palermo model 6 http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=10866
Den burde kunne bruges!

Godkendelse af svar
Fra : Lesonal

Dato : 14-08-05 14:07

Tak for svaret tedd. Det var hurtigt og lige til. Jeg så kan jeg få den op at køre igen, og enda lidt hurtiger end før