/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
bip lyde
Fra : dayworker24
Vist : 682 gange
50 point
Dato : 13-08-05 18:10

Når jeg tænder min pc, og er næsten helt ind i windows(XP) siger den først 2 bip lyde meget hurtigt efter hinanden, og så efter måske 5 sek kommer der et enkelt bip mere, altså i alt 3 bip lyde, hvad betyder det

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-08-05 18:16

Har du tjekket om systemet har det antal RAM installeret som rent faktisk sidder i maskinen?

Det kunne være en RAM fejlmelding fra BIOS

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 13-08-05 18:49

der er vist 512mb som der skal være

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-08-05 18:53

Hvis den altid har gjort det og ellers fungerer korrekt tror jeg ikke du skal tænke videre over det.

Min comp. Fujitsu/Siemens SCENIC eT siger slet ingen bib overhovedet

I visse BIOS kan man vist slå div. 'bib' alarmer til og fra. Har du tjekket dér?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-08-05 18:59

Det er fuldstændigt normalt. Når du starter systemet op, starter der samtidigt en række forskellige programmer, nogle at disse kvitterer med et dobbelt-bib og andre med et enkelt-bib. Du skal da bare være glad for disse bib's. De fortæller nemlig at de programmer der ligger i din Windows-opstart-procedure virker. Havde de IKKE virket, havde du fået en fejlmeddelelse. Et dobbelt-bib eller et enkel-bib under opstart betyder OK. Væn dig til lyden som noget helt normalt. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 13-08-05 19:05

ja men det undre mig nemlig, fordi det er først lige kommet.

det er ikke fordi jeg ikke har opdaget dem før, men de er lige komme(lydene)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-08-05 19:11

De er IKKE udtryk for fejl men som sagt blot en kvittering fra nogle programmer om at de er installeret og køreklare. At slå dem fra er måske en mulighed, men jeg har altid haft dem og de generer ikke når man først har vænnet sig til dem.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 13-08-05 19:54

Jeg har nu aldrig hørt arne.jakobsens forklaring fra andre før?

Hvilke programmer taler du om? Hvad hedder de?

I Kontolpanelet finder du en ikon der hedder : Lyde og lydenheder

I fanebladet : Lyde

..har du mulighed for at slå visse Windows standard lyde til og fra ..eller ændre disse lyde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-08-05 20:04

Jeg mener at Spyware Doctor kommer med 2 bib. Mener også at MSN kommer med 1 bib. Men hvis spørgeren er interesseret, kan han/hun jo selv checke sin opstartsprocedure. Men som sagt molo: Man kan sagtens vænne sig til et bib eller to når man VED at de IKKE er udtryk for fejl. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 13-08-05 20:16

Det er ikke at jeg ikke kan vænne mig til de bip.

De har bare aldrig været der før.

Og hvad kan det være

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-08-05 20:18

dayworker24 -> Jeg har jo fortalt dig hvad det er.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 13-08-05 20:23

ja men hvorfor er det kommet lige pludseligt, når jeg ikke har ændret noget???

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 13-08-05 20:43

Hejsa
De bip du nævner - er det bios-bip om man vil, altså bip førend det blå opstartslogo med XP eller er det XP relaterede lyde (prøv evt. at starte i fejlsikret og fortæl om du stadig hører lydene).

Hvis det er "bios-bip" bliver du nød til at konsultere din bios manual, for at finde betydningen.
Arne, har du en reference på at de programmer du nævner skulle forårsage opstarts-bip? Jeg har aldrig hørt om at lige de to skulle forårsage et "indlæsningsbip", hvilket jeg pt. stiller mig en smule kritisk overfor, idet hvis programmer begyndte at have deres respektive indlæsningsbip ville windowsopstart nemt kunne omdannes til noget af en kakofoni hvis man eksempelvis startede 10 programmer op med hvert deres bip.

MVH
Kaos

Kommentar
Fra : storebror30

Dato : 13-08-05 23:54

det betyder der er grafikkort fejl... prøv at tage kortet ud & ind et par gange for så renser du forbinderelserne på kortet.

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 13-08-05 23:56

Sejt en der kan sine Bios-bip i hovedet
Jeg bøjer mig i dyb respekt.

Kaos

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 04-09-05 09:39

Tak for svaret molokyle.