/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvilken type ram?
Fra : DJ_Puden
Vist : 925 gange
50 point
Dato : 09-08-05 18:32

Dav alle.

Jeg ville gerne købe nogle ekstra ram. (Der sidder kun 512 i nu) Problemet er bare, hvordan finder jeg ud af hvilken type det er? (PC2100,PC3200 o.s.v)

Har prøvet at højre-klikke på denne computer, men de viser kun hvor mange, og ikke hvilken type.
Og har prøvet at hente Sisoft Sandra, men det kunne oz kun sige hvor mange.

Det eneste jeg ved er at, jeg åbnede computeren og kiggede på selve ram klodsen. Og der stod "DDR 400" Hvilket vel betyder at det er 400mhz ram?? Tager jeg fejl?

Har desværre ikke manualen til bundkortet.

Operativsystem: WinXP Pro.

Kommentar
Fra : fally

Dato : 09-08-05 18:39

Hej

Der findes et lille godt program til fri download - Everest Home Edtion - som bl.a fortæller dig hvilken slags ram der ligger på din computer

Mvh Fally

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 60 point
Dato : 09-08-05 18:45

DDR 400 er det samme som PC3200
http://www.edbpriser.dk/review.asp?ID=1586
Gambrinus

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-08-05 18:51

Du siger, at der står "DDR 400" - denne type ram kan du f.eks. købe hos WWW.PRCdata.dk

"512 MB Performance Memory (A-Data) DDR400 PC3200 RAM

Beskrivelse
Du er altid garanteret top-kvalitet, når du køber Performance Memory.

Specifikationer
184-pins - 400 MHz - CAS Latency 3,0. - 5ns

kr. 449,00 (359,20)

http://www.prcdata.dk
kig under: Hardware / RAM & Flash Memory / DDR-RAM (DDR-I)

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 09-08-05 18:52

Har lige prøvet Everest home edition. Men kunne ikke finde den nødvendige information.

Gambrinus> Men hvad nu hvis der sidder PC 2700 Ram i,og jeg køber PC3200. Ville de kunne køre sammen?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-08-05 18:56

DDR333 = PC2700 RAM og
DDR400 = PC3200 RAM.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-08-05 18:59

I 99 % af tilfældene vil de kunne spille sammen.
De vil dog alle kun køre som PC2700.

Jeg er lidt uenig med IBM760.
Top-kvalitets ram koster meget mere.
Men hvis du ikke beskæftiger dig med overclockning, er de billige Elixir udemærkede.
Jeg har sat masser af den i div. pc'er og der har ikke været nogen problemer.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=54364
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : DJ_Puden

Dato : 09-08-05 19:00

Ja okay... Har fundet ud af nu.

Men så har Gambrinus ellers svaret på mit spørgsmål. Så jeg gi´r ham pointene.

Men tak for din tid IBM760

Kommentar
Fra : DJ_Puden

Dato : 09-08-05 19:05

Og Gambrinus seføli´

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-08-05 19:08

Gambrinus

jeg har kun gode erfaringer med PRCData.dk.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-08-05 19:09

Selvtak

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-08-05 19:19

Helt iorden IBM760
Og jeg har kun gode erfaringer med Elixir.
(Jeg har ikke dårlige erfaringer med Performance. Jeg har aldrig prøvet dem)
Jeg ville bare påpege at Elixir er billigere.
Jeg kunne dog aldrig finde på at købe Noname RAM
Gambrinus
(Køre selv Kingston HyperX på min store PC, men på den leger jeg også med OC).

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-08-05 19:27

Nååå nu sagde du PRC-data.
Ja....
PRC-data, SHG, B.J.Trading, Multimedia Experten og mange andre har alle en udmærket service.
De helt små firmaer holder jeg dog fingrene fra.
Man risikerer at firmaet ikke findes mere, lang tid før garantien er udløbet.
Gambrinus