/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
Tre brødre på café
Fra : yearhouse
Vist : 723 gange
5 point
Dato : 09-08-05 11:17

Détte er måske Small-Talk.....men jeg syntes den er sjov...og lidt underfundig:

Tre brødre går ind på en café og får en burger hver,som koster 10 kroner.
Tjeneren modtog de 30 kroner, og gik ud i baglokalet, hvor hans chef sagde:
"-De tre brødre kender jeg, så de skal have rabat....Her er 5 kroner du kan dele ud til dem"
Tjeneren spekulerede på, hvordan han skulle gøre détte. Som en let løsning, gav han de tre brødre 1 krone hver, og stoppede de sidste 2 kroner i egen lomme.

Så i virkeligheden har brødrene kun betalt 9 kroner....altså 27 kroner for deres burgere + de 2 kroner som de flinke tjener havde stoppet i lommen. Derfor får vi sammenlagt 29 kroner....

Hvor pokker er den sidste krone?........

Accepteret svar
Fra : WalkingChicken

Modtaget 15 point
Dato : 09-08-05 11:28

De har ikke betalt 27 men derimod 25 for deres burgere. Derfor ligger der 25 i kassen , 2 i tjenerens lomme og 3 hos brødrene. Ialt 30.
Der er tale om et "synsbedrag"

Kommentar
Fra : WalkingChicken

Dato : 09-08-05 11:31

Problemet er den griske tjener som gaflede de 2 kroner -fyr ham

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-08-05 11:35

ØV
Jeg kender den kun med øl.
(Det er mange år siden, en øl kostede 10 kr. på et værtshus)
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-08-05 11:39

3 øl for 25 kr. =>
1 øl for 8 1/3 kr.
3 x 8 1/3 + 3 + 2 = 30 kr.

Jeg er stadig ikke rigitig sikker på, om det også gælder på McDonald.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 09-08-05 12:00

Sådan JA....W.C.

Men meget sjovt hvordan folk kan vride deres anatomiske harddisk *g*

Kommentar
Fra : WalkingChicken

Dato : 09-08-05 12:03

hehe ja - måske militæret kan bruge den i deres optagelsestest

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 09-08-05 12:47

Så har vi jo ikke noget militær!

Jes