/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
LAN- 2 forbindelse og bluetooth
Fra : a1005
Vist : 452 gange
200 point
Dato : 09-08-05 08:40

hvad er det og hvad skal jeg bruge det til?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-05 11:13

lan forbindelsen er den du bruger til bredbåndet - har du kun en der hedder 2 er det fordi der på et tidspunkt har været slettet og oprettet igen.
Bluetooth - hmmm - har du købt den må du vel vide hvorfor

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-08-05 11:31

Jaaa...Mirit
Men på mit bundkort (Gigabyte GA-K8NXP-SLI) er der faktisk 2 stk. LAN.
Hvis du har 2 LAN stik på din PC, kan du bruge det ene til internet og den anden ?????
Du ku' f.eks. tilslutte en anden PC, en printer med LAN eller hvad du nu har brug for, bare den/det understøtter LAN.
Bluetooth er en trådløs forbindelse (Tankeløs trådoverførsel), der kan bruges til at komme i kontakt med mobiltelefon, printer, headset og meget andet der understøtter Bluetooth.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-05 11:38

ja ok gambrinus - sådan kan det jo også være

tankeløs trådoverførsel ???????? - den skal huskes !!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-08-05 13:23

lyder som om pc'en er født med Bluetooth....som f.eks kan bruges til en PDA eller ganske enkelt en
Bluetooth mus mv.

lanforbindelsen bruger du til .f.eks internet/intranet

>>Gambrinus
tror nu mere det er et modem og netværks stik du har !!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-08-05 15:00

Nææææ... Nik..... Nej.... DK
Det vil jeg meget nødigt ha' mig frabedt !
http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_GA-K8NXP-SLI.htm
Kom ikke her og bliv væk !
Der er sgu' også 10 USB-porte !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-08-05 15:01
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-08-05 15:23

Men vi mangler nok lidt flere informationer a1005
Gambrinus

Kommentar
Fra : a1005

Dato : 09-08-05 21:14

Hehe.. jeg er på Herrens uransagelige veje når det drejer sig om computer kort sagt.
jeg skal have det ind med en ske og en spade... Jeg har kabelnet, og fik opdateret weebspeed den anden dag, og tænkte at det måtte være kommet i den forbindelse. jeg har en ikon i højre hjørne af skærm der viser at Lan 2 er der men, ikke er tilsluttet.
det samme gælder for bluetooth. det er ikke noget jeg har købt. men jeg har haft virus problemer så måske er det noget der bare er dukket op eller hvad tror i?
Men Men selv om jeg er dum som en dør i denne forfindelse sætter jeg pris på jeres hjælp.

Annette

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-08-05 21:29

Så, så Anette
En dør er ikke dum !
Har du mulighed for at fortælle os hvilket bundkort du har ?
Du ved godt, at hvis alt andet ikke hjælper, må man læse manualen.
Hvis jeg får at vide hvilket bundkort du har, kan jeg gå på nettet og finde manualen.
Så skal jeg nok læse højt for dig.
Gambrinus
(Det der med 2 LAN stik på et bundkort er absolut ikke normen).

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-08-05 21:41

lan 2 er sansynligvis til trådløs netkort
eller også har tdc sat et netkort mere i, som jeg pt. ikke lige kan finde en sammenhæng i hvis det er tilfældet.
eller også er det fordi dit webspeed er tilkoblet via USB og derfor ikke bruger dit netkort til internet mv.

>>Gambrinus
jaja kan du komme til............lyder som om det er en server du sidder ved (har ikke set på dine link)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-08-05 21:48

Nej, det er bare min egen lille pc, der er vokset lidt rigeligt på det sidste.
Gambrinus

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 09-08-05 21:51

Anette.
På nettet kan du finde et lillle glimragende program, der kan hjælpe dig med at få overblik over, hvad din PC indeholder.
Det hedder Aida32.
Find en adresse via Google.
Så kan du fortælle eksperterne alt om din PC - som om du var en pro.
God fornøjelse med den videre opklaring.
VH
Leif

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-05 21:53
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-08-05 21:55

Aida har skiftet navn til Everest
Du kan hente Everest Home Edition her :
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-05 21:59

haha kom du lige i tanke om noget gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-08-05 22:02

Jep !
Jeg kom i tanke om en vittighed, jeg ikke havde hørt før !

Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-05 22:05

hold den for dig selv gambrinus !!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-08-05 22:07

Det bli'r jeg sgu' også nød til.
Jeg aner ikke, hvad den handler om.
Gambrinus

Kommentar
Fra : a1005

Dato : 09-08-05 22:08

ja,ja om ikke andet så er i et par spøjse personer, der får mig til at trække på smilebåndet. og det er jo rart.
mit bundkort er: AMD XP 2800+

og ja tak til godnat historie bare alle computer fremmedord er oversat til dansk.`!

jeg prøver lige og se på jeres link tak for den
Annette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-08-05 22:08

a1005 mon ikke du bare har fået ikonerne med sammen med den ny indkørsel af webspeed og kan overse dem ????????

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-08-05 22:20

Nix Annette
AMD XP 2800+ er din CPU (Microprocessor)
I Aida eller Everest skal du under PC- Opsummering se under Motherboardnavn.
Bundkort = Motherboard
(Sjov oversættelse)
Gambrinus

Kommentar
Fra : a1005

Dato : 10-08-05 12:35

Hej
Er i da gale mand!!!!!!!! Det blev jeg ikke klogere af. hvad er det i mener jeg skal læse om på den link???? umiddelbar kan jeg ikke se de har nogen forklaring på LAN-2 forbindelsen.
hilsen Annette

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-08-05 18:05

Jep... Jeg er splitter hamrende skør
(Jeg kan ikke svare for de andre)

Meningen er at du skal downloade Everest Home Edition.
Installerer det.
Så starter du Everest op.
Under PC- Opsummering kan du se dit Motherboards navn.

Men lad os nu ikke skyde væggelus med brintbomber.
Du er jo åbentbart på nettet, så det virker.
Så hvad drejer dit LAN 2 spørgsmål sig om ?
Hvor har du læst/fået det at vide, at der skal være et LAN 2.
Med hensyn til bluetooth.
Er der noget, du ikke kan få til at virke eller er du bare nysgerrig ?
(Det er sundt at være nysgerrig)
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-08-05 20:00

tror stadig det er noget der bare er lagt ind via en cd - online opdatering eller lign - hvis nu osv - så jeg ville enten overse de ikoner eller slette

svarer gerne for andre - gambrinus ER skør .......... men dygtig ind i mellem

Kommentar
Fra : a1005

Dato : 10-08-05 22:17

Godaften i skrupskøre og kloge mennesker
Gambrinus ang. motherbords navn var det ikke bare noget jeg skulle kikke på hvis jeg var i tvivl om mit bundkort?
Ang. LAN-2. pr 1.8 fil jeg automatisk øget hastighed på weebspeed, og jeg opdagede senere et nyt ikon, som viste LAN-2, men det er ikke tilsluttet så jeg er itvivl om jeg skal gøre noget i den forbindelse, eller om de to ting intet har med hinanden at gøre.
hva gambrinus og miritdk kender i hinanden eller nyder i bare det anonyme drilleri?
Annette :0)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-08-05 22:24

Det var Mirit der startede !
Gambrinus
Hvis du læser vores profiler, kan du se, at vi ikke er så anonyme endda.
Jeg kender kun Mirit herfra Kandu. (Tror/håber jeg)

Kommentar
Fra : a1005

Dato : 10-08-05 22:44

Hehe.. fed profil

og kreativt...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-05 09:26

gambrinus - ja det håber du

psssst er der ikke noget om at du kommer fra hørsholm området oprindeligt ?????? -

det var aldeles ikke mig der startede - jeg kom bare først !!!!!!

a1005 - jeg tror bare du skal ignorere det - ellers så spørg hos hotline hos din udbyder

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-05 09:26

undskylder for misbrug af din tråd

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-08-05 09:36

NEJ NU !
Annettes hotline har slet ikke ret til at oplyse hende om, om jeg kommer fra Hørsholm.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-05 09:44

gør du da det gambrinus ??????????

høhø - af og til huskes en beskrivelse i en profil

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-08-05 09:51

Jeg er ikke meget for at indrømme det, men den er go' nok, den der med Hørsholm.
Har jeg virkelig afsløret det ?
Tjaa....
Hvis man ikke tænker, før man taler, siger man det, man tænker !
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-05 10:02

eller skriver det gambrinus

Kommentar
Fra : a1005

Dato : 11-08-05 11:34

hej i to hyggelige snakke hoveder har i nogle fornuftige gulkorn at sprede om jer i dag, eller går det bare op i hat og briller for jer

Annette

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-08-05 16:31

Hvis der er en lille pil på det ikon på skrivebordet, betyder det, at det er en genvej, og kan slettes uden, at det berører det program, det henviser til.
Du kan også højreklikke på ikonet og vælge Egenskaber.
Her har du en mulighed for at se, hvad det egentlig er for en karl.
Hvad sker der egentlig, når du dobbeltklikker på ikonet ?
Ellers kan du som Mirit siger kontakte din udbyder for at finde ud af, hvad det har at gøre på dit skrivebord.
Om de samtidigt vil fortælle dig lidt om mig, skal jeg ikke kunne sige.
Gambrinus
Var det fornuftigt nok ?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-08-05 16:39

Hvis du går ind i Start - Kontrolpanel - Netværksforbindelser, hvad står der der ?
Hvor mange forbindelser bliver der vist ?
Er de alle aktiveret/tilsluttet ?
På den anden side : If it ain't broken. Don't fix it.
Gambrinus
Puuhhh ha'....
Det er svært at være så seriøs så længe ad gangen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-05 19:45

masser af ord fra gambrinus der giver mig ret

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-08-05 19:50

Det var ikke med vilje !
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-08-05 19:52

hmpf !!!!!!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-08-05 05:07

Jeg har også en lan2 forbindelse(to netkort)jeg har faktisk 3 også en IEEE1394 infarød forbindelse,lan2
er til vis du vil oprette et lokalt netværk/lan/wan/domæne,altså vis din pc skal være master browser/router for de andre pc'er i domænet.
Jeg bruger heller ikke disse forbindelser(har router)så jeg har slået dem fra.
Sådan>start>kontrolpanel>system>hardware>enhedshåndtering,oppe i toppen>vis>vis skjulte enheder,så går
du ned i>netværks kort,og dobbelt klikker på omtalte lan2 forbindelse>brug af enhed>brug ikke denne enhed(deaktiver),så skulle alle genveje til lan2 forsvinde fra systemet,det gør det her på min pc.
Det samme gælder for din indbyggede bluetooth kort,kan bruges tim f.eks. mobil telefon(trådløs Tlf),høretelefoner o.s.v
Jeg har faktisk slået alt fra under netværks kort på nær>
Gigabit Ethernet controller og Gigabit Ethernet-Miniport til packet schedeuler.
De andre porte(wan)bruger jeg ikke,bruges til lokalt net værk,f.eks. lan 2 forbindelsen(paralel port)
For at se om du lukker det rigtige kort så tjek din udagående forbindelse(navnet)vis du har sat
netværksforbindelser til at vise icon i systray,dobbelt klik på de to små skærme>egenskaber>under>

opret forbindelse ved hjælp af,der kan du se navnet på den forbindelse du ikke skal deaktivere i enhedshåndteringen.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-08-05 05:11

De kan selvføgelig aktiveres igen vis du får brug for det .

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-08-05 06:57

Go'morn' Manse
IEEE1394 er da Firewire.
Eller er det mig der har misforstået noget (Kan ske af og til / Ofte)
Gambrinus
http://www.hardwarebook.net/connector/bus/ieee1394.html

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-08-05 07:03

yes,ses som netkort(køres på samme controller),kan bruges til router/switsh forbindelse

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-08-05 07:05

ups taste fejl>802.1p

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-08-05 07:07

selv godmorgen>Gambrinus sidder og halv sover.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-08-05 07:11

tråd/kabel løs forbindelse/kort

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-08-05 07:12

port

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-08-05 07:17

Ska' du ha' en kop kaffe
Gambrinus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-08-05 07:24

Ja tak,min mocka de pjask brygger skal have en ny CPU/PSU,så kaffen skal laves på stenalder niveau.
Manse9933

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-08-05 07:29

Ka' det ikke være virus ?
Eller bønnemøde.
Gambrinus
USB : Udvaskede Slappe Bønner

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-08-05 07:36

Hov,jeg fandt lige ud af der var slået en knude på strømkablet,så måske er problemet løst nu.
virus>nul jeg har scannet dråberne med et melita filter.
Eller bønnemøde>måske jeg syntes jeg hørte nogle alla agba lyde fra dyret her til morgen da jeg
skruede motoren op med min bornholmer ur nøgle
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-08-05 07:38

allah

Kommentar
Fra : a1005

Dato : 12-08-05 11:45

jeg lukker ikke denne tråd, det er jo en sand fornøjelse at klikke ind og se hvad i har gang i. [hør].
tak for de nye tips glæder mig til at prøve dem af, men tager lige på weekend tur først
go´weekend til jer

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-08-05 11:59

Igen har vi brug for en metode til at flytte et seriøst spørgsmål,
der er gået kuk i, over i Smalltalk.
Det er spændende, hvilket svar der får strafpoint. Ik'
eller
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-08-05 17:36

efterlys den metode hos kandu.dk gambrinus - kan da være de fleste spørgsmål så bliver lette at finde

Kommentar
Fra : a1005

Dato : 15-08-05 21:06

Jeg har været inde og dobbeltklikke på Lan-2 forbindelsen som dog ikke er tilsluttet, men der står: klient program til microsoft netværk, giver computeren adgang til til resourcer på et microsoft netværk.
spørgsmålet er skal jeg bruge det til noget?, eller er det noget jeg har rodet rundt i og det derved er opstået? har det noget med Weebspeed at gøre.