/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
gad cd rom ordbog fra 1995
Fra : jorael
Vist : 354 gange
200 point
Dato : 09-08-05 07:05

Som ejer af af nyere pc med win xp - og en nyerhvervet brugt ældre "Gads tysk-dansk/dansk-tysk ordbog" 1. udgave 1995, har jeg et probem. Cd-rom'en skal i drevet, hver gang ordbogen skal bruges. Kan jeg ikke bare kopiere cd-rom'en over på harddisken? Cd-en er en "cdsf", siger "denne computer" og win xp har på et tidspunt, da jeg ville slette genvejen klaget over "16 bit" og vist feltet med en lille rød cirkel til venstre med kryds i. Nu er genvejen slettet, men cd'en kører fint uden installation eller synligt progam, hver gang den kommer i drevet. Hvis det er meget besværtligt at kopiere den over, vil jeg lade det være, som det er.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 09-08-05 10:17

Prøv da bare at lave en mappe på harddisken og kopier indholdet af cd'en over i! For det tilfælde af at der skulle være skjulte filer og mapper på cd'en så gå lige ind i Kontrolpanel > Mappeindstillinger > Vis og sæt prik i Vis skjulte filer og mapper!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-08-05 12:49

Jeg ville kopiere hele cd'en over på harddisken, og så lave en ny installation fra harddisken. Det virker oftest bedst.

//bentjuul

Kommentar
Fra : jorael

Dato : 09-08-05 13:31

Og det er vel ikke svært at kopiere en cd-rom over på harddisken med win xp. Sker det via stifinder?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-08-05 13:46

Ja ganske enkelt via stifinder, men opret en ny mappe hvor du kan kopiere cd'en over i, og lav en installation herfra.

//bentjuul

Kommentar
Fra : jorael

Dato : 09-08-05 14:09

Jeg prøver, når jeg kommer hjem. Foreløbig tak.

Godkendelse af svar
Fra : jorael

Dato : 09-08-05 20:36

Tak for svaret tedd. Det virkede helt uden problemer. Helst ville jeg dele pointene mellem dig og bentjuul. Hvordan gør man. Skal du stille et spørgsmål, som bent besvarer?