/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
DVD-drev registrerer ikke dvd
Fra : metalfaust
Vist : 456 gange
50 point
Dato : 08-08-05 22:27

Det giver sig selv... Der sker absolut intet når jeg lægger en dvd-skive i. Under denne computer står der bare Dvd/CDRW, dvs. som om drevet er tomt. Har en gang hørt at drevet så at sige kan låse sig fast på en anden regionskode (CD'en jeg prøvede med nu er dansk/svensk), og jeg har tidligere med succes afspillet både europæiske, russiske og kinesiske cd-rom/DVDere. Hvordan løses problemet?

 
 
Kommentar
Fra : tedd


Dato : 08-08-05 22:30

Gælder det kun film?

Kommentar
Fra : danielskovmand


Dato : 08-08-05 22:57

Fjern værdierne for UpperFilters og LowerFilters helt fra følgende registreringsdatabasenøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Kommentar
Fra : danielskovmand


Dato : 08-08-05 22:59

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
ADVARSEL! Sørg for at tage en sikkerhedskopi af registreringsdatabasen, før du foretager ændringer.

det virker I know

Kommentar
Fra : metalfaust


Dato : 08-08-05 23:08

Tedd, det gælder så vidt vides dvdskiver med spillefilm på. Ikke alle, men nogle, og det er mildest talt noget f....

Danielskovmand - hvor finder jeg den nøgle?

Kommentar
Fra : danielskovmand


Dato : 08-08-05 23:11

start_kør

skriv: regedit klik på OK

Kommentar
Fra : danielskovmand


Dato : 08-08-05 23:15

Har du fundet
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

RETTET

Kommentar
Fra : danielskovmand


Dato : 08-08-05 23:17

BEMÆRK! Hvis funktionaliteten er ødelagt i et bestemt program, f.eks. cd-indspilningssoftware, når du har fjernet værdien Upperfilters og værdien Lowerfilters, kan du blive nødt til at geninstallere denne software. Hvis problemet fortsætter, skal du kontakte softwareleverandøren for at få assistance.

Kommentar
Fra : danielskovmand


Dato : 08-08-05 23:18
Kommentar
Fra : metalfaust


Dato : 08-08-05 23:21

ok, men hvordan sikkerhedskopierer jeg? skriver jeg bare de underlige numre ned? Og sletter jeg bare ved at markere/trykke del efter dobbeltklik på lowerfilters?

Kommentar
Fra : danielskovmand


Dato : 08-08-05 23:24

Sådan eksporteres hele eller dele af registreringsdatabasen til en tekstfil
Åbn Registreringseditor.
Klik på Eksporter i menuen Filer.
Skriv et navn på registreringsfilen i Filnavn.
Benyt en af følgende fremgangsmåder under Eksporter område:
Klik på Alt for at tage en sikkerhedskopi af hele registreringsdatabasen.
Hvis du kun vil tage en sikkerhedskopi af en bestemt gren i registreringsdatabasetræet, skal du klikke på Markeret gren og skrive navnet på den gren, du vil eksportere.
Klik på Gem.


Kommentar
Fra : danielskovmand


Dato : 08-08-05 23:28

når du har fundet mappen {4D36E965-E325-1 1CE-BFC1-08002BE10318}
klikker du en gang på den også kan du se indholdet af mappen find de filer som hedder UpperFilters eller LowerFilters høre klik på dem vælg slet...

Kommentar
Fra : danielskovmand


Dato : 08-08-05 23:33

når du har fundet mappen {4D36E965-E325-1 1CE-BFC1-08002BE10318}
klikker du en gang på den også kan du se indholdet af mappen find de filer som hedder UpperFilters eller LowerFilters højre klik på dem vælg slet...

RETTET

Kommentar
Fra : metalfaust


Dato : 08-08-05 23:37

Det virker ikke. Dvs. min pc registrerer ikkenogen dvd-skive...

Kommentar
Fra : danielskovmand


Dato : 08-08-05 23:40

det var et forsøg være...

men har du prøvet at fjerne DVD/CD drvet fra enhedshåndterigen og genstarte???

Kommentar
Fra : metalfaust


Dato : 08-08-05 23:46

Nej, det har jeg ikke prøvet. Er det bare straightforward, dvs. under denne computer, os så 'fjern'? Noget sært er sket: i min proceslinjeude til højre hvor der er en masse ikoner, er ikonet for 'InCd' nu blevet ledsaget af et underligt gult udråbstegn, og hvis jeg højreklikker spørger den efter 'version information (A)'. Er det nu smadret?

Kommentar
Fra : metalfaust


Dato : 08-08-05 23:47

Hvis jeg fjerne drevet skal det vel installeres igen...

Kommentar
Fra : danielskovmand


Dato : 08-08-05 23:48

nej når du fjerner drevet og genstarter som installer Windows selv den efter reboot

Kommentar
Fra : danielskovmand


Dato : 08-08-05 23:49

nej når du fjerner drevet og genstarter så installer Windows selv den efter reboot


Kommentar
Fra : metalfaust


Dato : 08-08-05 23:50

dvs. jeg skal bruge min windows cd til at boote fra, eller opstår drevet bare automatisk efter genstart?

Kommentar
Fra : danielskovmand


Dato : 08-08-05 23:54

nej du skal ikke bruge OS Cd'en

nå du fjerner drevet fra enhedshånteringen og genstarter så kommer der en besked om at nyt hardware fundet også installer windows den selv den har jo driverne stadig

det er nemt og ikke spor farligt jeg har prøvet det minst 25 gange i mit arbejde...

Kommentar
Fra : danielskovmand


Dato : 08-08-05 23:56

jeg er træt så hvis ordne kommer i omvent omstilling så bære over med mig ... har jobbet i 12,5 time idag

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 08-08-05 23:58

Bruger du winxp? Højreklik på dit DVD drev! Gå ind under egenskaber > hardware og marker drevet. Tryk på knappen Egenskaber og gå ind under DVD region. Der vil stå noget om Resterende ændringer og et tal?

Kommentar
Fra : metalfaust


Dato : 09-08-05 00:05

Jeps. under resterebde ændringer står der 4.

Kommentar
Fra : danielskovmand


Dato : 09-08-05 00:06

tedd du kan have ret men tror du ikke at der er tale om at drevet's driver er blevet korupt idet den vel har standard instilligen som 4 religioner. der skulle jo være ok ... det kan jo også være at skulle prøvet et andet DVD afspillings program kan du ikke lige anbefale ham et ???

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 09-08-05 00:09

metalfaust kan jo se nogle film! Er det kopier af film kan det jo være dårlige medier? F.eks. har jeg nogle Princo skiver jeg ikke kan bruge mere!

Kommentar
Fra : metalfaust


Dato : 09-08-05 00:11

Jeg har prøvet at se om windows media, winamp osv. kan åbne dvden, men da pcen slet ikke registrerer noget skive der det vel lidt svært... hvad er i øvrigt det for noget med at man kun kan ændre fire gange!? det er da det værste jeg nogensiden har hørt. det er det samme som at kræve at ens børn kun må blive klippet eller komme til tandlæge fire gange i deres liv...

Kommentar
Fra : metalfaust


Dato : 09-08-05 00:12

Jeg kan sagtes se f.eks. film på mit c-drev eller klip fra nettet. det er dvdskiver det drejer sig om, at jeg ikke kan få indlæst. probelmet har ikke altid været der, men nu er jeg eterhånden ret bitter over det...

Kommentar
Fra : metalfaust


Dato : 09-08-05 00:14

må hellere lige nævne at jeg altid godt kan se 'dvder' fra kina/rusland, for der er jo altid tale om divx-format brændt på alm. cd-rom. derimod kan jeg aldrig se rigige dvd'ere (kunne dog engang), i dette tilfælde en dvd lejet i blockbuster...

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 09-08-05 00:14

Det er hollywood der har krævet det med regioner!

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 09-08-05 00:15

Hvad er det for et drev du har?

Kommentar
Fra : danielskovmand


Dato : 09-08-05 00:17

Windows media player har ingen DVD codec
Installer Intervideo Win DVD.
eller
vlc

Kommentar
Fra : metalfaust


Dato : 09-08-05 10:18

Ok... jeg har længe villet slette og geninstallere hele molevitten, dvs. xp og derefter software, fordi jeg har haft flere problemer. Først var det brænderen: den kunne brænde, men ikke identificere bagefter (dvs. i nero bliver cden efter endt brænding skubbet ud, hvorefer man skal lukke drevet igen); så geninstallerede jeg nero og vupti. det samme med word xp: kan ikke kopiere en sætning fra et dokument til et andet såfremt det indeholder en note; det virker dog i word 2000. Og nu det med dvd-drevet. Pcen er en ASUS, ca. 2 år gammel, 2, 4ghz, 512 mbram, 40gb hd, mener den hedder 9000-serien. Drevet er et såkaldt combodrev (CD-RW/DVD), indeholdende cdrom, dvd og brænder, og jeg mistænker naturligvis sådanne drev for at være noget skidt sammenlignet med hvis nu jeg havde hele tre separate drev. Alt andet lige bruges alle ressourcer jo hver gang på samme drev. Jeg har en såkaldt All-risk 3-årig forsikring, så jeg er egentlig ikke nervøs for om skidte sku' gå helt i stykker, for så får jeg vel en ny. Anyways, er det rart at vide hvad man skal gøre ved f.eks. dvd-drevet. det er jo surt at sidde på toget, og ikke kunne se film osv.

Tedd: ved ikke hvilket drev jeg har, altså udover at det er combo...

Danielskovmand:hjælper det hvis jeg installerer intervideo DVD. Jeg mener drevet har vel stadig problemer med at indlæse dvd'en...?

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 09-08-05 10:26

Kunne meget vel være at daniel har ret, fulgte der ikke et DVD program med PC'en du bare aldrig har instaleret?

Kommentar
Fra : metalfaust


Dato : 09-08-05 11:37

Jow, der fulgte en ASUS DVD software-cdrom med, men det installerer vel bare en player og ikke hardware, oder was? I går prøvede jeg at afinstallere det og geninstallere det, men uden resultat.

Kommentar
Fra : 1133


Dato : 09-08-05 15:37

hvad reginskode står der på dine dvder

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 09-08-05 16:03

Jo men du skal bruge en software afspiller fort at afspille DVD'er

Kommentar
Fra : metalfaust


Dato : 09-08-05 16:17

1133 - hvad mener du?

Tedd: altså jeg har den der asus dvd-player på en cd-rom, som fulgte med til min pc. derudover har jeg de andre drivere: en som hedder L3 series (driver utility version 3.0 multi-language); nero express 5, media show og power director.

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 09-08-05 16:27

Har du installeret den asus dvd-player?

Kommentar
Fra : metalfaust


Dato : 09-08-05 16:36

ja, jeg afinstallerede den og geninstallerede uden resultat.

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 09-08-05 20:58

har du prøvet Intervideo player så?

Kommentar
Fra : 1133


Dato : 10-08-05 20:42

hej
jeg har ikke har haft til at skrive igen
men regions koder er noget man bruger til fsk. ny amerikansk film
bliver udgivet derovre så vil de ikke have os til at købe den på nettet derovre
så vi kan se den her(de vil også tjene penge) der for er verden delt ind i regiononer
vi har eksl.vis reg 2. og de dve drev vi køber her kan kun afspille der region
men du ser jo næsten altid i reklamer der står kodefri ved dvd afspillere
mvh
ole


Kommentar
Fra : metalfaust


Dato : 10-08-05 23:11

Mht. regionskoderne er jeg klar over det, men jeg kan ikke helt se at en anden player, dvs. i dette tilfælde intervideo fremfor ASUS DVD, burde løse problemet. Så vidt jeg husker, så går en player som f.eks. Windows media eller ASUS DVD blot 'kold' ("har udført ulovlig handling ...."), når en fil ikke kan afspilles. Jeg taler om, at mit DREV, dvs. CD-RW/DVD under 'denne computer' (D: drevet) simpelthen ikke registrerer, at jeg har smidt en skive i. Noprmalt bruger jeg VLC (også en afspiller), og den har jeg aldrig haft problemer med. Det ændrer stadigvæk ikke på, at når jeg går ind i programmet trykker > open... file > så er der ingen fil at åbne: skiven bliver jo ikke læst af drevet.

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 11-08-05 00:05

nej ok det er catch 22! Tja det eneste jeg kan komme i tanke om nu er at sende den ind!

Kommentar
Fra : danielskovmand


Dato : 12-08-05 00:17

http://www.dvd-x-player.com

den kan da læse alle region koder...

du må selv finde ud af om du vil købe programmet men du kan prøve det i 14 dage...

Kommentar
Fra : danielskovmand


Dato : 12-08-05 00:29

- zoom player
- bsplayer
- intervideo windvd

er de programmer som kan læse DVD'er unden problemer.

Kommentar
Fra : metalfaust


Dato : 21-08-05 18:54

Sorry, men jeg lige været væk fra min pc/nettet i længere tid. Kan jeg få et eller andet konkret bud på hvad der er galt. Som nævnt taler jeg om, at mit DREV, dvs. CD-RW/DVD under 'denne computer' (D: drevet) simpelthen ikke registrerer, at jeg har smidt en skive i. Normalt bruger jeg VLC (også en afspiller, 100 pct. forevigt kodefri; bedte freeware uden tvivl), og den har jeg aldrig haft problemer med. Det ændrer stadigvæk ikke på, at når jeg går ind i programmet trykker > open... file > så er der ingen fil at åbne: skiven bliver jo ikke læst af drevet. Jeg har den der all-risk (total) forsikring, skal jeg bare sende skidtet ind eller hvad?


Kommentar
Fra : tedd


Dato : 21-08-05 19:24

Tror ikke vi kommer meget længere! Jeg ville sende den ind!

Du har følgende muligheder
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177547
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408797
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste