/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mit kabinet bliver for varmt
Fra : Marius
Vist : 294 gange
300 point
Dato : 08-08-05 17:02

Hej… Nu er det sådan at jeg har for noget tid siden opgrader min PC med følgen som du kan se her under

Bundkort:    ASUS A8N-SLI Premium

CPU:       AMD 4000+ med standard køler til CPUen… Den skal skiftes ud

RAM:       2x 512 DDR pc400

HD:       Maxtor DiamondMax Plus 9 250 GB SATA

HD:       WD 100 GB IDE

Brænder:       DVD Brænder

CDROM:       CD-ROM Drev

Grafikkort:    HIS X850XT IceQ II Turbo

Lydkort:       Audigy platium MX

Mit problem er jo at mine ting bliver meget varme i kabinettet og CPUen kommer meget nemt op på de 70c som jeg ikke kan lide… Mit kabinet er en ”PC-Winner Luxus Big Tower Magic Fleece” http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=19990 Det er ikke fordi at AMD bliver meget varme i dag hvis vi tænker på 64 modelene man simpelthen fordi mit kabinet er så dårlige lavede med hensyn til udluftning. For hvis jeg lader kabinet lågen så på klemt så kommer min CPU helt ned på 37c. Det kan lyde mærkeligt. Det skal siges at ”Magic Fleece” er nogle måtter som bliver lagt in på ”alle” siderne i kabinettet. Jeg har installer 2x 80mm blæser i kabinettet som der kun er plads til. Så har jeg jo også min strømforsyning med 120mm fan. Men jeg tror helt sikker at alt sammen er Magic Fleece skyld, for selv om jeg sætter nogle strækker blæser på er det ikke nok.

Nu har jeg ligesom ikke mere lyst til at forsøge mere med det kabinet selvom det var meget lydløst.
Nu søger jeg efter at hightower med plads til 120mm blæser og sådan et er ikke nemt at finde. Så jeg vil om der er nogle af jer som har nogle gode råd om hvad kabinet jeg skal vælge som er et hightower. I må også kommer med gode tips om hvordan jeg får et lyd sikker system af de dele jeg har. CPU køler har jeg bestemt mig hvad det skal være så det skal i ikke tænke på.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 08-08-05 17:48

Hej marius

Jeg har selv dette kabinet dog har jeg skiftet strømforsyningen ud med http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96482

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=45970
der er lavet en test af det se:
http://www.tweak.dk/tests2.php?id=299

God jagt

Fusses

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-08-05 18:50

Det skulle under normale omstændiger kunne lade sig gøre at køle di system ned med det isenkram der er i. For det første skal du sørge at div. kabler ikke hænger og spærrer for luftgennemstrømningen, og så skal de to blæsere du har i kabinettet, hvis de sidder på bagsiden suge luft ud af kabinettet begge 2 og ikke puste luft ind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-08-05 20:39

Det vil sige at du har 3 blæsere som suger.
CPU blæseren skal ha' noget luft - så hvis der sidder en blæser og suger om kap med CPU blæseren skal det nok blive varmt. Nyere kabinetter har netop en tunnel fra siden og ind til CPU blæseren.

Kommentar
Fra : Marius

Dato : 09-08-05 17:56

Jeg har en i øverst som blæser ud og en for neden som blæser ind

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-08-05 19:59

Så må der være noget i dit kabinet der blokerer for luftgennemstrømningen. Sørg for at stuve kabler godt af vejen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-05 22:45

Aopen H500C bruger 120mm blæser bag.
Indsugningstunnel i siden til CPU
www.pc-netto.dk/default.asp >hardware> kabinetter > Aopen > rul ned til H500C

Men det er dine luftveje i kabinettet som kommer op at slås derinde.

Kommentar
Fra : abdullah

Dato : 11-08-05 17:49

wow, fed pc.

køb en kabinet køler fra www.edbpriser.dk
!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-08-05 18:55

[V] > [ ]