/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
ps/2 hurtigt svar!
Fra : RuneBadune
Vist : 460 gange
50 point
Dato : 08-08-05 08:54

hvad vil det sige at et tastatur er ps/2?

" BEMÆRK- dette tastatur er KUN PS2 !!! Ellers meget lækker tastatur."
(http://www.prcdata.dk/ProduktLinkFrame.asp?id=62&produktId=44876639)

-rune

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 08-08-05 08:57

Det er stikket
Citat
Hvis du har et tastatur med et stik af den gamle AT-type (stort DIN stik) og din computer er udstyret med et stik af den nye PS/2- type (lille DIN stik), så har du brug for denne adaptor. Sæt adaptoren i PS/2-stikket i din computer, og straks kan du tilslutte tastaturet. http://www.m-e.dk/shop/default.asp?ProductID=1721

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-08-05 09:03

Rune - Balcanard har ret. Det er KUN stikket. I de år hvor jeg rejste rundt til kunder, havde jeg altid et lille omformerstik med i tasken. Har det stadig. Du må få det. Jeg skal ikke bruge det mere. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 08-08-05 09:09

tak for de hurtige svar og gode tilbud..

ps/2 fungerer altså ikke til usb2... Jeg skal have et tastatur til min bærbare, det er derfor vigtigt at det er usb keyboard.

rune

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 08-08-05 09:09

det var et spørgsmål: ps2 fungerer altså ikke til usb 2.0????????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-08-05 09:09

PS2 var noget IBM prøvede for at undgå konkurrence. Det blev aldrig nogen succes. De lave også et specielt styresystem (PS2) som de håbede kunne overtage DOS's rolle. Vi ved jo alle hvordan det gik.

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 08-08-05 09:12

så konklusionen er jeg ikke skal købe et ps2 tastatur hvis jeg vil have det til min bærbare...?

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 60 point
Dato : 08-08-05 09:12

Jo, hvis du har det lille omformerstik, så vil det OGSÅ virke igennem USB2. Det er KUN et spørgsmål om at få benene på et PS2-stik lavet om til et alm. tastaturstik.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-08-05 09:14

Nej Rune, du må gerne købe et PS2 tastatur, du skal bare sørge for at få et omformerstik med.

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 08-08-05 09:22

tak arne! og tak for dit tilbud men jeg tror jeg takker ellers tak! Jeg kommer til at bruge tastaturet hver dag -så vil jeg hellere købe et tastatur der passer til usb fra starten.. Jeg kommer også til at smide omformerstikket væk mange gange...

rune

Godkendelse af svar
Fra : RuneBadune

Dato : 08-08-05 09:23

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-08-05 09:24

En lille kommentar til Arne -
"PS2 var noget IBM prøvede for at undgå konkurrence. Det blev aldrig nogen succes. De lave også et specielt styresystem (PS2) som de håbede kunne overtage DOS's rolle. Vi ved jo alle hvordan det gik."

Du har kun delvis ret - IBM's operativsystem hed OS2. - Der var i øvrigtflere producenter der benyttede det. Men det er rigtigt, at det er totalt afgået ved døden i foråret 2005.

Og til RuneBadune -
"så konklusionen er jeg ikke skal købe et ps2 tastatur hvis jeg vil have det til min bærbare...?"

Både ja og nej - der findes også bærbare computere der er udstyret med PS/2 stik, til henholdsvis mus og tastatur.
PS/2 er et mindre rundt stik.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-08-05 09:51

Ivan, du har selvf. ret. IBM's operativsystem hed OS2. Undskyld. Men jeg mener dog stadig at man sagtens kan købe et PS2-tastatur og få det til at fungere med alle computere hvis man har det lille omformerstik.
Men tak for dine uddybende og korrigende ord.

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 08-08-05 10:52

Det var vist IKKE den rigtige person der fik de 50 point !!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-08-05 17:13

At AJ igen fik point, der ikke var berettigede er jo ikke noget nyt. Den evigt ævlende usympatiske psykopat generer sig ikke for at lukke noget lort ud.... bare han kan rage point til sig. At nogen får et forkert eller halvt svar er han kold over for. Han har ingen skrupler, moral eller ære - Han er en lus.......

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 09-08-05 08:45

Det var i går jeg skulle bruge hurtige svar og AJ var den eneste der besvarede mine spørgsmål løbende under denne threat.

Det belønnede jeg med point. Deal with it.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-08-05 08:59

Det er da helt ok RuneBadune. Aj er da osse pisseligeglad om han fortjente dem eller ej. Han rager bare til sig.. LOOOOOL

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-08-05 13:52

I øvrigt var mit svar korrekt. Klumme svarer ALDRIG korrekt på noget. Han/Hun laver bare lort i andres tråde.