/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
netværk med anden computer???
Fra : copycatDK
Vist : 445 gange
300 point
Dato : 13-10-02 19:04

Hejsa.

Nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg kan komme til at dele mine filer/mapper med en af mine venner?? Jeg sidder på fyn og han i Jylland. vi ønsker ikke at bruge Div. fildelings programmer. Men vil gerne kunne gøre som et lokaltnetværk. det vil sige at jeg har fuld adgang til hans filer og han har adgang til mine filer. Hvordan gør man?? Og findes der evt. et program hvor man kan gøre det via IP. (Kun mig og ham)

MVH
Michael (Alias copycatDK)

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 13-10-02 19:37

Hej Micheal,

hvilken Windows versioner bruger i hver især?

det i har brug for er hinandens globale IP numre... det ka' i få at vide ved at gå ind på denne side... -->
http://www.myip.dk

hvis i har win2000 eller XP, ka' i højreklikke på "Denne Computer" og vælge "tilslut netværksdrev... her ska' i så skrive det globale IP nummer ind i Netværksdrevet...

husk også at oprette hinanden som bruger ved hinanden...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 13-10-02 20:02

Hvordan opretter man hinanden som bruger??

HæHæ.. ja som i ser har ikke en skid forstand på det her *gg*

Og vi køre begge med Win ME

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 300 point
Dato : 13-10-02 21:04

Hej Micheal,

oki doki...

hvis i ikke bruger win2000/XP er der ingen grund til at oprette hinanden som bruger... så der springer vi så bare videre...

men du højreklikker på denne computer, vælger tilslut netværksdrev... og der skriver du...
"\\globalt_ip_nr\delt_mappenavn" f.eks. \\212.162.26.3\temp ... (hvis det er mappen Temp der er delt...

jeg tør ikke garantere at det vil virke... men hvis det ikke vil virke findes der gratis programmer der ka' gøre det...

men prøv at gå ind på http://www.myip.dk og få fat i det globale IP nummer... det har i brug for under alle omstændigheder, når i ska' kommunikere imellem jeres computere...

gå derefter hen til "tilslut netværksdrev" og afprøv det overstående... og hvis det ikke virker er der et proram her... "WWW File Share"... -->
http://www.wfshome.com/
under download... -->
http://www.wfshome.com/download.htm
du ka' bl.a. læse "quick start" og "FAQ" igennem for at få lidt mere at vide om programmet...

som i så evt. ka' bruge i stedet for... hvis i bruger firewall, ska' i huske at gi' hinanden tilladelse til at få adgang... men der er ikke behov for at oprette en bruger som det f.eks. er mht. til Win 2000/XP...

ellers er der også FTP programmer... og der findes både gratis FTP server software såvel som gratis ftp klienter... men prøv med "tilslut netværksdrev"... og hvis det ikke funker så med f.eks. "WWW File Share"...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : copycatDK

Dato : 14-10-02 22:51

Thank you strarup. prøver om det virker. og hvis det ikke gør er det bare surt.. gider snart ikke mere *gg*