/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Hvad hedder Asterix' landsby
Fra : nuber2
Vist : 6182 gange
200 point
Dato : 02-08-05 19:56

Hvad hedder den lille landsby i Gallien, hvor Asterix og Obelix bor?
Jeg er ude efter navnet fra den danske oversættelse.

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 210 point
Dato : 02-08-05 20:00

den hedder faktisk ikke noget. Den er ikke navngivet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-05 20:02

Er det ikke noget med gallien var regionen, byen kender jeg ikke navnet på

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-08-05 20:03

Den har intet navn, men når den omtales 'ude i europa' kaldes den : Village de Asterix

På dansk må det blive noget i retning af : Asterix's landsby.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 02-08-05 20:05

Jeg har kigget i nogle af hæfterne og byen betegnes som "Gæv galleby" eller "Gallisk Landsby". Den har ikke et decideret navn. For at cheke op på det, kiggede jeg i mine tyske og franske udgaver, og her er der også kun brugt betegnelsen "gallisk landsby" på de respektive sprog.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-08-05 20:09

Bortset fra det så er denne en oplevelse http://www.asterix.tm.fr/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-05 20:09

den lille landsby i Gallien

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-05 20:13

The tale goes something like this: a small village of Gauls is the last independent bastion in Julius Caesar (Gottfried John) occupied Gallien.
fra:http://www.fullhyderabad.com/scripts/profiles.php3?section=MoviesArchives&name=Asterix+And+Obelix+Versus+Caesar+(Hindi)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-08-05 20:26

Den hedder Gallilea, det er mit bud.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-05 20:28

Ans - er det ikke ovre ved Palæstina

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-08-05 20:35

Jeg har ikke været der.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-08-05 21:00

og som så ofte før, så var første svar rigtigt, og så kommer der 1000000 svar der bekræfter at første var rigtigt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-08-05 21:20

Hvor er DU dygtig!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-08-05 21:22

Det er sørme heller ikke nemt med legionære, der leger Black Power !
Gambrinuvix

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-08-05 21:25

Yes - vi er nu med i troldenesdhb næste pæreisætningsgodnathistorielæsning.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-08-05 21:36

Undskyld.....
Jeg ka' ikke la' være....

Cæsar ved Rubicon :
Terningerne er kastet !

Kong Kristian IV ved Tryggevælde Å :
Vel er jeg ej Cæsar
Og vel er dette ikke Rubicon
Dog siger jeg : Terningerne er kastet !

Cæsar i Asterix :
Vel er dette aldeles ikke Tryggevælde Å
Og vel er jeg ej Kong Christian IV
Og dog siger jeg : Her er intet at rafle om !
Gambrinuvix

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-08-05 21:42

troldenesdhb -> HAR altså ret !

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : nuber2

Dato : 02-08-05 21:51

Tak for svaret troldenesdhb.
Jeg havde det godnok på fornemmelsen, men ville gerne bruge den i et indlæg andetsteds.....og skulle lige være sikker.

..... dengang der var valgkamp og den ene kandidat greb til det ufine greb at erklære at MOMS betød "Mindre Omsvøb Med Skatterne" (tak til oversætteren)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-08-05 21:52

Æres den, der æres bør

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-08-05 22:36

De er skøre de Kandu'er !
Gambrinuvix