/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Udfald af ADSL linien 3-4 gange om ugen
Fra : leob
Vist : 1532 gange
100 point
Dato : 30-07-05 15:35

Jeg har to faste stik i huset. På hver af dem har jeg 2 telefoner. På det ene har TDC monteret et "crap-stik" (?) i væggen. Derfra går kabel til skillefilter og videre til hhv. de to telefoner og til modem og derfra videre til router. Jeg bruger NETGEAR trådløse router og netkort.
Alt virker egentlig godt, men ca. een gang hver anden dag falder linien ud og jeg må slukke for strømmen til router/modem og tænde igen efter ca. 20 sekunder. Så virker det igen.
TDC fortæller, at det også sker, at linien falder ud, men reparerer sig selv (uden jeg opdager det).
Ingen kan tilsyneladende finde ud ad, hvad der er galt med min forbindelse. Det opførte sig på samme måde, før jeg fik skiftet fra et almindelig væg-telefonstik til crap-stikket.
TDCs log viser, at linien også kan falde ud uden at min PC er åben (men der er strøm på router m.v.)
Er der nogen, som har en ide?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-07-05 15:40

Så må TDC se at få rettet fejlen på din forbindelse !!
Hvis TDC´s log viser udfald er der vel ikke noget at være i tvivl om ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : leob

Dato : 30-07-05 15:43

Jeg er enig, men nu der er foreløbig gået 6 måneder. Derfor håber jeg, at nogle af jer kan opklare problemet eller blot give mig (og TDC) nye forslag.
leob

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-07-05 15:47

Spændende!! følger lidt med her... Jeg har et tilsvarende problem, som har været rigtig slemt med op til 50 udfald om dagen - kun i et par sekunder ad gangen.... Det er bedre nu, men bestemt ikke perfekt.

Forklaringen jeg har fået, efter lang tids søgen, er, at vores kobber er slidt...... Glæder mig til at høre, hvad I hitter ud af her!

Vaxen

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-07-05 15:52

Har du haft besøg af en tekniker, der har gennemgået forbindelsen fra A-Z ?
Er der langt til centralen ?
Kan TDC skaffe en anden vej til centralen (ny forbindelse) ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : leob

Dato : 30-07-05 16:10

jakjoe
Jeg vil bede TDC om at gøre det foreslåede. Jeg vender tilbage, men der kan jo godt gå nogen tid med TDC !!!
leob

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-07-05 16:16

Ok...afventer undersøgelserne.

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 30-07-05 16:16

Her i huset har vi haft samme problem.

Efter køb af ny trådløs router forsvandt problemet.

Jeg tror det er routeren, der er noget galt med. Vi slukkede også for routeren for at tilslutte den igen. Så virkede det et stykke tid. Men når man skulle gøre det flere gange om dagen var det ikke morsomt.

En ny router klarede det.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-07-05 16:19

hejsa
hvilken NETGEAR router er det ?
lyder mere som der skal laves en "keep alive" i routeren.........

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-07-05 16:20

TDC kan selvfølgelig kun lede efter fejl på TDC´s eget udstyr.

Hvad har TDC leveret ?
ADSL-modem og router, eller kun modem ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-07-05 16:57

Det ville jeg fileme ikke finde mig i - på dem (tdc) - de kan ikke lide at tabe kunder

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-07-05 17:02

Nu er det jo ikke sikkert at det er TDC, der er skyld i fejlen.

Jeg tror det er routeren, der er noget galt med.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-07-05 17:10

leob

Hvis routeren, som jeg tror er skyld i fejlen, og du får en tekniker fra TDC til at se på det, så kommer du selv til at betale for teknikerbesøg, hvis routeren ikke er fra TDC.

Routere er så vidt jeg ved egen ejendom. Modem tilhører TDC.

Tænk dig om før du får en tekniker fra TDC til at se på problemet.

Kontakt "Netgear" /forhandler først.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 30-07-05 17:52

TDC kan godt supportere for egen (TDC's) regning, hvis det er routeren.... Den skal bare være købt igennem TDC og sat op med en Totalløsning... (En af fordelene ved totalløsning)

Men leob, hvor i landet bor du? Jeg er telefagteknikerelev (fint ord, ikk ) og kan evt. kigge lidt på din forbindelse uden beregning... og evt guide dig... Men det er nemmest hvis jeg selv står og roder med det

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-07-05 17:58

Jeg er enig i at hvis routeren er købt gennem TDC så vil det være gratis, men hvis den er købt et andet sted og TDC sender en tekniker, så vil det ikke være gratis.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 30-07-05 19:15

Har selv på det seneste haft problemer med forbindelse til TDC via deres adsl.

De siger bare det er softwaren ( driver ) til mit netværkskort det er galt med.

Vrøvl siger jeg bare...

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 30-07-05 19:59

hej
bed tdc tjekke kobber for evt. ir m.m.

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 30-07-05 20:06

Jeg lytter med.
Jeg har også problemet. Jeg slukker & tænder for router for at komme på igen.
Jeg havde før det store firkantet modem fra Siemens (XpressLink) men TDC sendte uopfordret et nyt siemens (SpeedStream) modem til mig med et brev hvor de skrev at de havde fundet en fejl ved det gamle. Jeg troede så problemet var løst men den falder stadig ud måske ikke så tit som før men det sker.

K_M_S

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-07-05 20:36

Jeg har også haft problemer med det "nye" modem, som TDC sendte. Efter 5. forsøg med et modem kom det til at "fungere", men der var stadig "udfald" det blev først løst ved køb af ny router, som ikke har noget med TDC at gøre.

De nye modem fra TDC fungerer ikke. Det gamle jeg havde var der ingen fejl ved.

Det sidste modem jeg fik fra TDC hedder SpeedStream 5100.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-07-05 20:38

SpeedStream 5100 fungerer.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 30-07-05 21:16

1) stikkvalitet og ledningskvalitet.. er noget tdc kan se på og udmåle.

2) lidt specielt, men måske en årsag !! - hvis der ofte er en mobiltelefon i nærheden af din router og delefiltrene, så kan mobiltelefonens kommunikation (ligesom du kan høre det i nogle højtalere) påvirke udstyret, og medføre udfald.
I nærheden af vil sige: 0 til 1,5 meter

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-07-05 21:58

Jeg tror stadig, at det er routeren, der er nogt galt med.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-07-05 09:00

Prøv en gang at lægge mærke til, når du har udfald, om din telefonforbindelse er i orden, og om der er støj på linien?

Jeg havde selv problemet for år tilbage. Det var fordi der var en utæthed i kablet der gik fra huset og ned i jorden.
Der var simpelthen fugtighed i kablet.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 31-07-05 09:11

Foreløbig tak for alle de interessante svar. Mens jeg venter på at komme i kontakt med TDCs "Net access" kan jeg lige svare på nogle af jeres spørgsmål:

Jeg har heldigvis (?) købt alt fra TDC, så de kan ikke løbe fra ansvaret. Det drejer sig om 2 Netgear-kort (eet USB 54 MBit til min stationære og et PCMCIA-kort 54 MBit til min kones bærbare), en Netgear 54 MBit router (som er byttet 3 gange !), og et modem (skiftet 2 gange).

Jeg bor i en større landsby udenfor Roskilde, men nøjagtig hvor langt der er til centralen ved jeg ikke (endnu).

Jeg har haft besøg af een tekniker. Da han så, at jeg havde 3 stik oveni hinanden (hvor det første var til delefilteret) var han sikker på, det det var fejlen (selvom vi aldrig har oplevet problemer med vore trådsløse eller vore almindelige telefoner). Problemet er (måske kun teoretisk i vort tilfælde), at telefonerne kan tage "kraft" fra modem/routeren. Derfor købte jeg et crap-stik, som sikrer at modemet for førsteret til signalerne (det har ikke ændret noget, men kan måske afhjælpe Vaxens problem?)

Vi har stort aldrig tændt vore mobiltelefoner, men vore trådløse kører konstant.

Jeg vil nu insistere på udmåling af forbindelsen (og på at få en kreditnota på crap-stikket, som ikke har ændret nogenting). Så kommer jeg tilbage med sagen !!!

leob

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-07-05 09:32

Antallet af tilsluttede telefoner, mener jeg ikke har den store betydning.
Jeg har selv 8 telefoner efter delefiltret.
Mit nuværende modem er fra Ericsson (men har da også det gamle fra Siemens stående)

Hvilket bredbåndsmodem er det du har?

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 31-07-05 10:03

Prøv at tage stikket fra tdc modemet fra routeren og put det op i din egen pc... se så om det virker bedre...

på den måde kan du tjekke om det er routeren.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-05 10:25

MÅ altså lige indskyde noget her,
problemet har jeg i den grad stødt på hvor det efter alle mulige måder viste sig at der var både trojanere og spyware på så er du sikker på de er helt fri for det ?????????
Det er jo ikke altid ens antivirusprogram osv finder hvad findes kan !!!!!!!!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 31-07-05 10:30

Problemet er også set med slukket PC (skriver leob)....såååhhh ddeettt

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-05 10:33

tjah - hvordan opererer en orm/trojaner ??????

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 31-07-05 12:03

leob - Kontakt mig på jensknudsen@fald.dk eller msn jensknudsen@hotmail.com

Jeg bor i Roskilde, og kan sagtens komme ud og titte... gebyr og kostfrit vel at mærke... så er det lidt nemmere at hjælpe dig til en løsning!

Men kontakt mig, skriv dit kandu brugernavn, så sender jeg mit tlf nummer tilbage, og så kan vi snakkes ved!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-05 12:13

DET var da noget af et tilbud fra ostemanden

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-07-05 12:15

Du er da en kammerat ostemanden!!!!

Og når nu alting er løst, så skriv det lige her.... Måske der falder nogle guldkorn af

Vaxen

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 31-07-05 12:32

Som vaxen så siger jeg...

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 31-07-05 12:34

selvfølgelig... Hvis vi kan finde fejlen, skriver jeg da her hvad vi gjorde for at rette den

Kommentar
Fra : leob

Dato : 31-07-05 12:50

Jeg har ingen telefonproblemer med støj eller lignende.
Jeg har heller ingen spyware, virus eller eller tilsvarende (kører jævnligt flere forskellige renseprogrammer m.v.)
Modemet er et Siemens SpeedStream 4100
Mht til at tage stikket direkte i PC: Jeg kører USB netkort så jeg har ingen steder at gøre af stikket på PCen (tror jeg ikke).
Jeg kontakter "ostemanden", men da vi har gæster i et par dage bliver der nok en lille pause, men nu har jeg alligevel bøvlet med det i 6 måneder !!!)
Jeg hælder personligt efterhånden til, at jeg har en dårlig forbindelse, så jeg kontakter også TDC igen.
Iøvrigt: Selvom jeg har mistet forbindelsen viser de to ikoner i system-trayet at der er forbindelse (mellem PCens netkort og routeren?)
Hi
leob

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-07-05 19:42

I hvor lang tid har du haft det modem?

Jeg har haft det modem. Det blev udskiftet 4 gange. Den femte gang fik jeg SpeedStream 5100 så fungerede det, men der var stadig noget galt med routeren.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-07-05 22:17

øhh ans - speadstream 5100 er da vist kun et modem - hvorfor både den og router ?????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-07-05 22:27

Citat
Modemet er et Siemens SpeedStream 4100

Fordi leob gjorde opmærksom på at det var ovennævnte modem han/hun havde.

Det samme modem havde jeg en masse bøvl med, hvis du husker

Med mit meget gamle modem, som ikke fejlede noget havde jeg også "udfald", det var routeren, der var noget galt med.

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 01-08-05 10:06

Har du opdateret firmwiren til din router.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-08-05 13:09

så er jeg med

Kommentar
Fra : leob

Dato : 01-08-05 13:14

Jeg har ringet TDC op. De havde nu lukket sagen, da der ikke var fejl !!! De kunne nu ikke se, at support fredag eftermiddag havde konstanteret LOL-fejl på linien, næh, der var ingen fejl !!!!
Efter indgriben fra kundeservice bliver jeg nu ringet op onsdag eftermiddag.
Ostemanden ringer til mig sidst på ugen for evt. at aftale et besøg hos mig.
Jeg har ikke opdateret firmware på routeren, som er skiftet 3 gange. TDC har aldrig nævnt den mulighed.
SpeedStream 5100 modem synes at være udgået.
Jeg overvejer at indtale hele forløbet på en DVD, som jeg kan afspille hver gang en ny supporter vil starte forfra. Det nærmer sig en tragikomedie, med forhåbentlig med happy-ending.
I skal nok blive orienterede - så må vi se, hvem der er kommet nærmest med forslagene til point-uddelingen (selv om jeg klart fornemmer, at det ikke er det, som driver jeres entusiasme. Tak for det
leob

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-08-05 13:18

De har SpeedStream 5100, men vil nødigt af med den, da den koster mere.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-08-05 13:23

tjah her udleverer de 5100 uden at blinke ...... forresten den jeg så mest til da jeg i sin tid hentede den
flere bekendte her i området har heller ingen problemer med det såååååå

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 01-08-05 15:38

ans - grunden til vi nødigt udlevere 5100'eren er fordi den er udgået af produktion til fordel for den billigere 4100 (og til stor ægrelse for os teknikkere). Men 5100 er bedre, men har bare en forkortet levetid pga. kondensatorfejl... DERFOR SKAL MAN SKIFTE MODEM hvis man som teknikker kommer ud til en person som har et 5100 modem. Men problemet er bare at 4100 ikke kan række lige så langt som 5100, så i nogle tilfælde bliver vi nødt til at lade det sidde... Selvom vi ikke er berettiget til det (og der er sågar flere teknikkere som har fået næser for at lade det sidde)

Men som leob sagde, så kontakter jeg ham senere på ugen, og resultatet skal nok blive postet her...

Men leob: Grunden til at vi som teknikkere skal have HELE historien forfra hvergang er fordi man endnu ikke har udarbejdet et system så det er den SAMME teknikker som kommer ud til en "fall back" situation

Kommentar
Fra : leob

Dato : 01-08-05 16:32

... ja men derfor bør man også som supporter med en uafsluttet sag notere det væ-setligste ned i en log, Således kan senere tilkomne få hele gralsfortællngen incl de ting jeg som kunde glemmer at fortælle hver gang såååå .....
leob

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-08-05 17:35

ostemanden

Det må da også være til ærgelse for TDC med alle de klager de har fået over SpeedStream 4100.

Mit gamle modem, som jeg havde haft i 5 år havde jeg ikke haft problemer med. Jeg husker ikke nummeret på det, men det var noget større end 5100.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 03-08-05 21:04

Her er så resultatet af snakken med TDC idag:
Nu ville de næsten ikke tro, at jeg havde problemer, for de kunne ikke konstatere noget !!!!
Nu er vi tilbage til, at jeg får et nyt modem (det tredje) og jeg igen skal notere lyssætningen på modemet, når fejlen opstår og derefter ringe det til support.
De taler også om, at der må være dårlig forbindelse (min ene pc står i samme stue som routeren, ca 3 meter væk og kun med en sofa imellem !!
Hi
leob

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-08-05 21:32

Jeg tror nu ikke det ændrer noget, at du får et andet modem.

Jeg tror at fejlen ligger i routeren.

Men det kan ostemanden sikkert svare dig på når han kontakter dig.

Kommentar
Fra : Tbird

Dato : 04-08-05 22:41

Hej er ny her...

Jeg har også lidt samme problem, min TDC BB adsl forbindelse falder også ud en gang imellem, ca hver 14. dag. Så skal jeg lige ledes genstarte min router som er en D-Link DI-804 (gammel model), så den får tildelt IP adressen på ny. Jeg har også fået et af de nyere små "flade" modems i stedet for den store Siemens klods (kan dog ikke helt huske om problemet var der den gang).

Så sent som i dag opstod problemet igen, derfor fandt jeg denne tråd. Jeg ringede også til TDC som målte linjen igennem og sagde, at den var helt fint, det så ud som om jeg boede oven på centralen! ;) (den ligger nu også kun 300 m væk). Jeg ved ikke helt hvor fejlen ligger, men måske jeg skulle prøve at skifte til min Linksys WRT54G router i stedet... Problemet er jo bare at fejlen ikke sker så tit!

Nå men jeg kigger i hvert fald lidt mere med :)

Kommentar
Fra : leob

Dato : 10-08-05 11:48

Sidste (i denne omgang) nyt
Jeg fik mit 3. modem i fredags uden resutat. Jeg har været nede 2 gange siden.
Nu kommer der en tekniker igen i næste uge, muligvis flyttes min såkaldte forbindelse til en anden port på centralen.
Jeg har ikke lade være med at tænke på følgende:
Jeg opdager jo ikke altid nøjagtig hvornår udfaldet sker, men en hel del gange, hvor jeg er ret sikker på tidspunktet, har det vist sig, at det ofte ligge ret nøjagtigt 48 timer fra sidste udfald!
TDC tror ikke på, at det har nogen betydning, men...
Da det seneste jeg kan se ved udfaldet er, at modemets 4.lys (internet-lyset) er gået ud kunne jeg forestille mig følgende: Routeren requester via modemet en IP-adresse fra TDCs server. Kan der være eet eller andet sted i router, modem eller i serveren, hvor der er en 48-timers frist? Jeg har bl.a. bemærket, at der i ipconfig står en frist på ca. 14 timer.
Som tidligere nævnt kan ingen af mine 2 PCer komme på nettet og da udfaldet tit sker, mens jeg slet ikke har tændt på nogen af PCerne, kan det næppe være en fejl på PCen - det hat TDC da heller aldrig nævnt.
leob

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-08-05 12:17

Hej leob

Har ostemanden ikke kontaktet dig?

Her bruger vi også trådløst netværk. Efter indkøb af ny router har vi ikke haft udfald

Min søn købte en 3com. Det er bare så dejligt ikke at skulle hive stikket ud hele tiden for at have forbindelse til nettet.

Jeg håber, at dit problem bliver løst.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 10-08-05 12:23

Hej Leob

Du har ADSL over ATM (Asynchron transfer Mode). Du skal bestille nyt med Ethernet hele vejen (så du ikke kører ATM mere), fordi det er her fejlen ligger.

P.g.a. fejlene du har haft bør TDC skifte og lave dette gratis, ellers koster det 495,- at få det lavet.

Det vil helt sten sikkert løse dine problemer, for ATM med et speedstream har aldrig været 100% iorden, for i de gamle dage solgte TDC udelukkende ATM forbindelser, fordi de "rakte" længere fra centralerne end Ethernet gjorde, men efterhånden som TDC's centraler er opdateret overalt, så er Ethernet meget bedre at arbejde med.

Havde selv en ATM forbindelse hos TDC, og skiftede her i foråret, og fik 20% større båndbredde (har en 1024/4096 linie) - prøv evt. at høre TDC om du kan konvertere til ProAccess ADSL (= til firmaer) og ikke dinSpeedstream løsning - som du også kan få med fast IP. Med ProAccess skal du have den båndbredde til rådighed du betaler for, mens at med Speedstrem har du maks. den båndbredde til rådighed - hvilket i praksis vil sige at du får leveret mindre, fordi der ikke garanteres for båndbredden.

Lars

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 10-08-05 12:34

Jeg har bredbånd igennem speedstream 5100 fra TDC jeg har haft mange fejl som kundertjenest ¨sa at det var speedstream som ikke duet, jeg skiftet mange gange og kørt self en til TDC (butik) og byttet uden problemer. Til sisdte kom der en montør som forklaret at de ny speedstream 5100 var alt for ustabil han skiftet til gammel model plus strømforsyning (den med kun 3 lys). og det har virket siden, jeg kan huske at det var lavet på min fødselsdag (18 maj) det har kørte siden!!!

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 15-08-05 17:21

Jeg har kontaktet leob, og vi (TDC) laver fejlretning hos ham onsdag!

Kommentar
Fra : leob

Dato : 16-08-05 11:32

Her til morgen den 16. aug har TDC skiftet min port på centralen.
Nu venter jeg en ugestid og ser, hvordan det går.
leob

Kommentar
Fra : leob

Dato : 18-08-05 12:10

Så kom fejlen igen trods portskift.
Denne gang var der en vaks supporter, som kunne se, at linien var faldet ud mens jeg har haft slukket på PCerne og at modemet i 2 timer forgæves havde forsøgt at genskabe forbindelsen.
Først da jeg gik på igen og opdagede udfaldet og jeg tændte/slukkede for strømmen til router og modem blev forbindelsen genskabt.
Supporteren mente også at vide, hvor fejlen lå !!! På begge porte, jeg har været tilsluttet på centralen, var der forældet Cisco-software !!!!!
Nu blev det opdateret, så nu venter jeg igen i en ugestid før jeg tør tro på løsningen.
Jeg vender tilbage.
leob

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-08-05 12:16

Så venter vi igen

Jeg tror, du skal skifte router, men håber da, at dit problem nu er løst.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 24-08-05 10:01

Så virker min trådløse ADSL forbindelse !!
Efter udskiftning af 3 routere, 3 modems, besøg af 2 teknikere, ca. 100
telefonsamtaler og megen hjælp fra jer, var der endelig en vaks TDC
supporter, som kendte og rettede fejlen: Der var forældet software på
telefoncentralen, hvor mit telefonkabel gik til!
Jeg har gennemgået alle jeres svar, men jeg synes ikke, at nogen af jer
har ramt plet, så jeg ved derfor ikke, hvad jeg skal gøre, med de
udlovede point !
Men under omstændigheder: Tak for mange gode svar.
leob

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 10:10

du skal undlade at acceptere - er der nogen der søger under samme problem har du jo givet svaret selv
Herligt din forbindelse virker igen - nyd det nu

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-08-05 10:43

Det var TDC længe om at finde ud af.

Godt for dig at det nu virker igen.

Lad spørgsmålet stå åbent.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 24-08-05 18:05

Ja, TDC var meget lang tid om at finde ud af det, men vi arbejder også på at udvikle bedre interne systemer, så disse fejl kan spottes hurtigere. Det ville jo have sparet leob (og TDC) en masse tid, ubelejligheder og i sidste ende kroner og øre, hvis man kunne have lavet en test igennem systemet og kontrolleret at ALT var ok ud til centralens XDL kreds.

Men jeg er da glad for at det kom til at virke, leob. Det havde været en rigtig tidsdræber at være ude på en fejl som din, for man ville i laaaang tid have kontrolleret installation og forbindelse fra central-kabelfordeler og ud til dig for eventuelle fejl.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 19-09-05 11:09

Hey leob.

Ahhhh, så kommer lige lidt for sent. Har haft samme problem, og har lige dd. haft en Tekniker fra TDC ude.

Han målte fugt i telefon ledningen der kom ind i huset. Dét kan en ADSL linie ikke lide, så den er nu skiftet, og så fandt han at det modem vi har som er 2 mdr. gammelt havde en forældet software. Han fortalte den var Siemens der havde lavet en software fejl, men de vidste ikke hvor modemmer var i Norden nu. Surt... Og at centralen ikke kunne se når modemmet prøvede at genstarte. Så det er nu opdateret.
Men nu virker min forbindelse og der lyser lamper i mit modem der aldrig har lyst før...

Men godt at din/vores forbindelse(r) nu virker...

Kommentar
Fra : leob

Dato : 30-09-05 15:34

Så er jeg endelig tilbage med godt nyt.
Jeg skrev den 24 aug at det nu virkede. Det passede desværre ikke !!!!
Problemet kom igen, men nu fik jeg endelig sikkerhed for, at der var nøjagtig 48 timers mellerum mellem udfaldene.
De skete uanset om mine computere var tændte eller ej og det var heller ikke noget i huset, der gjorde det, fordi det var 48 timer fra det tidspunkt, hvor jeg havde slukket/tændt for strømmen til modem og router.
TDC sendte mig så en forældet Linksys ruter. Den kørte i en halv snes dage uden problemer.
Så var årsagen jo klar: Det var routeren, som jeg havde haft 3-4 stk af uden ændringer i fejlen.
Nu fik jeg så en nyt Netgear af samme type, men bare med det sidste nye firmware.
... og nu har den virket i over 70 timer.
Nu vil jeg derfor lukke dette spørgsmål med tak til alle, der har forsøgt at hjælpe.
Jeg vil gerne give pointene til ans som allerede 30 juli mente, at det var routeren, so, gav problemet. Tak

Godkendelse af svar
Fra : leob

Dato : 30-09-05 15:36

Tak for svaret ans. Undskyld at jeg ikke fulgte dit råd om at købe en anden router, men nu havde jeg jo betalt TDC !!!
leob

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-09-05 16:53

Selv tak leob

Jeg har selv det standpunkt, at man ikke skal lukke et spørgsmål, før der er et acceptabelt svar.

Jeg håber så, at det vil fungere fremover.

Hilsen ans og god weekend