/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Det er undfair - refi.....
Fra : hansen9
Vist : 318 gange
105 point
Dato : 29-07-05 23:06

Hvordan kan du være bekendt at blive udnævnt til den dummeste på kandu.dk? Du har besvaret 664 spørgsmål, jeg har kun besvaret 67. Og det passer ikke engang, jeg har besvaret mange flere, jeg har bare ikke svaret rigtigt
Jeg har heller ikke været med så længe som dig, men hvordan kan du overhovedet gøre dig fortjent til at blive kaldt dum? Du er dygtig, du svarer på en masse - så jeg synes det er rigtig snyd

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 29-07-05 23:15

Og så kan man heller ikke stave til unfair

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 29-07-05 23:18

-Det er ikke stavemåden, men meningen, der tæller !

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-07-05 23:20

Sålænge du ikke staver d i gjort

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 29-07-05 23:20

Balcanard> Tak, nu har jeg det meget bedre. Så er jeg måske stadig den dummeste på kandu.dk

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 115 point
Dato : 29-07-05 23:20

Jeg er ganske uskyldig.....

Du må skælde "vibse68" ud - det var hende/ham der kårede mig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-05 23:23

Men "hansen9"

Kig lige i "seneste 25"

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-07-05 23:23

Hvaaaa......
De der 5 point er det lig din IQ ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 29-07-05 23:23

Refi> Vibse - ham nææææææhhhhhh
Camillasmoster> Anede ikke vi havde gået i samme skole, vidste slet ikke du var så gammel Ja, den var jo stråtægt......

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 29-07-05 23:25

Gambrinus> Der tager du fejl. Sidst jeg var til IQ-test fik jeg 13

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-07-05 23:28

Næh du, min var med teglstenstag - HA

Men ellers jo. Dengang havde man staveord - og tænk - jeg ælskede dansktimerne.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-07-05 23:28

Og jeg holder mig jo godt, kan du se

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 29-07-05 23:29

Så er den da vist gal med stavepladen igen, Hansen9 (undskyld, kunne ikke lige lade være)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-07-05 23:32

Ja, skam dig hansen9 - stråtækt. Du må ha' dine skolepenge tilbage

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 29-07-05 23:32

camillasmoster> hvor? billede......

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 29-07-05 23:32

camillasmoster> hvor? billede......

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-07-05 23:33

Hvordan laver man et link til evt. billede?

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 29-07-05 23:34

Jeg kan jo ikke gøre for at skolerne var stråtægte dengang! Skulle jeg så have nægtet at gå i skole, indtil de opfandt tegltegene

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-07-05 23:36

Jeg tror, du er ved være vrøvlet det er vist over din sengetid...

Kig på stavepladen igen...

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-07-05 23:36

Næææ... Du
MIN IQ slår bunden ud af den bundløse Richterskala !
JEG har fortjent point !
Gambrinus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-05 23:37

Bare rolig - jeg gik også kun hveranden dag de to første år

Inclusive lørdag......

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-07-05 23:37

Nu har jeg lige læst alle de "dumme" tråde igennem der var ca 125 indslag og så er det her den første jeg prøver. (med kun 5 point)
Det er da dumt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-07-05 23:38

hansen9

Kvindens Pris?????????????? bli'r det til noget eller ej.

Du skal da bare sige at du har dummet dig

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-07-05 23:38

Bundløs ja, HA!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-07-05 23:39

Så, så Camilla
Ingen fromme ønsker !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 29-07-05 23:39

Havde du et penalhus ?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-07-05 23:39

hansen9 HAR lige fået det på skrift!

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 29-07-05 23:40

Fijala> Ja, men har du gået i skole om lørdagen? Fandt lige en ny staveplade - tegltage - er det ok?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-05 23:42

Blækhus i bordet havde vi skam også......

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-07-05 23:42

Ja ja, nu må jeg jo så liige forsvare min generation (og hansen9)!

Papir og blyant......men nogle brugte stadig fyldepen til indskrivning af stile...

Men vi havde respekt for læreren (for det meste) modsat i dag...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-07-05 23:43

Jamen refi? er du SÅ gammel?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-07-05 23:43

Jeg har faktisk gået i skole om lørdagen og også gået i realskole og hvad har det hjulpet. Se bare her sidder her istedet får at gå i seng og få lidt kvalitets søvn. Det er sgu da dumt.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-07-05 23:44

Ja, og jeg var med til en demonstration for at få fri om lørdagen, jo jo.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 29-07-05 23:44

Fyldepen til stile ..... Det var da et krav. Lækkert da de kom med patroner så man ikke længere skulle fylde dem......

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-07-05 23:45

Jaaa.....
De fyldepenne.
Kan i huske reklamerne ?
En til mig
Og en i mente
Som jeg låner ud til Bente
Gambrinus

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-07-05 23:45

Fijala - man skal jo udvide sin horisont

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 29-07-05 23:45

De to første år med tavle og griffel - og ikke noget penalhus. Selv om jeg lige havde fået et nyt at min bedstemor, måtte det ikke mebringes før i 3. kl. (og vi skriver 1960 ). Men dog ikke noget stråtag.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-07-05 23:45

Godt nok var det kun de første år jeg gik i skole at vi også var der om lørdagen. Og jeg er af sidste hold i realen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-05 23:45

Måske ældre end du tror - vi gik skam også om lørdagen hver anden uge.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-07-05 23:46

Næh, desværre kan jeg ikke huske reklamerne - jeg er nok ikke SÅ gammel endda...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-07-05 23:48

Hvordan har vi gamle særlinge dog lært denne nye teknik med Pcer , mobiltelefon. navigation i bilen og hvad ved jeg. Det er da faktisk ret godt gået. Så helt dumme er vi da ikke alligevel

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-07-05 23:48

Sidste hold i realen - det var jeg vist også.

Eller anden sidste.

Hukommelsen blir' sgutte bedre med alderen

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 29-07-05 23:49

Det er jo det med alderen: Man husker ikke så godt, man hører ikke så godt, og så husker man ikke så godt !!!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-07-05 23:50

Sidste hold i Realen : 1978
Gambrinus

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-07-05 23:50

Camillasmoster

Så er du jo kun en vårunge som jeg fra 61-62

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-05 23:50

Jo "fijala" EEN af os er - det har jeg på tryk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-07-05 23:51

Jeps Gambrinus : 1978

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-07-05 23:51

Nej, vi er faktisk RET gode!

Skal vi klappe hinanden på skulderen?

hansen9 - du svarede ikke på mit ? Det med, hvordan man laver et link til f.eks et billede.

Bare rolig, I bliver skånet for mit kontrafej!

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 29-07-05 23:52

Fijala - det var vi da nødt til - hvem ellers ? Og vi kom da rimeligt fra det!?!?!?!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-07-05 23:52

refi

der er du jo så heldig, sikke en snakken og gøren pga. dumhed

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-07-05 23:53

Njah, jeg gik ud i 1976.

Jeg er en god årgang - 1958

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-05 23:54

Citat
hansen9 - du svarede ikke på mit ? Det med, hvordan man laver et link til f.eks et billede.

Hvordan skulle det kunne lade sig gøre - var der ikke noget med en indrømmelse

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 29-07-05 23:55

Ja, jeg tror også jeg var på sidste hold i realen. Men reklamer - fjernsyn havde vi sgu ikke råd til.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-07-05 23:55

Forleden havde jeg besøg af en knægt på en 15-16 år,
som jeg skulle hjælpe med hans pc.
Jeg siger til ham : Sæt lige en ny plade på grammofonen.
HVAD, hvordan, hvaffe en ?
Han havde sgu’ aldrig set sådan en mærkelig meskamekanisk tingets før !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-07-05 23:55

Nåh ja

Han er da også blevet lidt tavs, æ ou?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-07-05 23:56

Balcanard

Ja det går jo meget godt det her.

Jeg har fx. lige foræret min svigermor en dvd afspiller for at slippe for at fremkalde billeder til hende hele tiden. Det koster jo en bondegård. Nu kan hun sgu få en cd med det hele også bare trykke play. Men tror du hun kan finde ud af det. Uha det er næsten for teknisk.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 29-07-05 23:56

Reklamer var noget, der skulle ses i biografen !
Gambrinus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-07-05 23:56

Jeg forstår ikke helt i vil have realen til at stoppe i 77-78.

Jeg kom i 1g i 66 og mener jeg var en af de sidste med real.....

Husker jeg så meget forkert....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-07-05 23:59

Ak herregud da, sådan nogen unge mennesker...det sidste hold i realen....kom da igen når I er voksne

Jeg troede nu at kunne huske, at det var i 76 den sidste årgang af den slags.

Jeg har da også gået i skole om lørdagen...og gik ud af realen nogen år tidligere end 78

mvh dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-07-05 23:59

grammofonen.......

Næ, nu er hansen9 der igen.

Vi havde fjernsyn allerede i 1963 - og med fjernbetjening jow jow. En lille radio med en laaang ledning, som man kunne tage med hen i sofaen. Joh, vi var avancerede

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-07-05 23:59

Da vi så Krønnikken hvor tiden var 61 (min årgang) sad min søn på 18 og pludselig sagde han, Hold kæft du gamle, jeg kan slet ikke forstå at du har levet på den tid. Så gammel synes jeg da heller ikke du er.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 29-07-05 23:59

Camillasmoster>
Citat
<a href="http://<adresse på billede>" target="_new"></a>)

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 30-07-05 00:01

Fijala, det skal hun såmænd nok finde ud af. Når bare ikke du/I er der, for så "behøver" man hjælp.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-07-05 00:01

Ja refi.. du husker så meget forkert

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-07-05 00:01

refi - det er det med ihukommeren ;oD

Jeg startede i første klasse i 66 og gik ud af 3. real i 76.

Så deeet...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-07-05 00:02

refi.

Jeg tror nok at realens definitive, måske har været lidt forskelligt. Jeg gik ud i 78.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 00:02

Øv

Men nu tror jeg snart vi lægger Kandu´s mailserver ned igen - den hilder da ikke til det her

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 30-07-05 00:02

Jeg gik ud af realen i 76, og det mener jeg var den sidste.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 30-07-05 00:03

Vi havde også fjernsyn i 1963 - kan huske udsendelsen om JFK - men hvem af jer havde et fjernsyn med boks i til enkroner (jeg tror det var afbetalingssystem) ???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-07-05 00:04

Øv det var i 1978 den sidste årgang for realeksamen.

Det år gik min lillebror nemlig ud af skolen og var på det sidste hold.

mvh dova

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 30-07-05 00:04

Min klasse var nok en af de sidste der fik Realeksamen.
Rungsted Private Realskole fik vist dispensation til,
at køre et år længere end de andre skoler.
Jeg fik min i 1978.
Gambrinus

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 30-07-05 00:05

Ooops, konen siger jeg sluttede realen i 1973....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-07-05 00:05

Fijala - hvor er han da kær, din søn (hvis jeg liiige var et par år yngre, sååå.....)

Tak hansen9! Jeg må hellere prøve...

dova - dit gamle liv

Nu går nostalgien da i selvsving, hva'?!!

Hyg'ligt!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 00:06

"Balcanard"

DEt var datidens Leasy.....

Vi havde også en gasmåler vi puttede penge i.....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-07-05 00:06

Ha hansen9 - der blev jeg konfirmeret

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-07-05 00:06

Næ Balcanard. Jeg har måttet skrive en liste til hende om hvordan hun skal trykke på fjernbetjeningen på videon for at optage, for som hun siger: Jeg kan altså ikke forstå det sprog de skriver i brugsanvisningen. Men det er faktisk værre med svigerfar. Hans eneste kommentar til det er: Sådan noget nymodens skidt har vi ikke brug får.
Men hvem tror du kommer over og skal have hjælp til at finde noget om gamle dage på nettet og om gamle biler?

Jo Jo såmænd.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-07-05 00:09

Da jeg blev født, havde vi kun koldt vand og en kakkelovn til koks, som min mor hentede nede i kælderen.

Vasketøjet blev tørret i stuen om natten.

Har I tænkt på, at vi netop i vores alder kan stave? Hvorfor mon................

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-07-05 00:10

Camillasmoster send mig et billede så jeg lige kan vurdere, Næ hvad var det dog jeg skrev

Det er jo efterhånden sådan at jo ældre man selv bliver jo kønnere bliver de knap så unge kvinder jo også. Det passer jo nok sammen.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 30-07-05 00:11

Fijala, kan du så ikke vende "den" om. Sige, at du har set noget på nettet om XXXX, men ikke kan finde det - prøv det ´

Refi - ved nok, det er noget i den retning, men det må da have været irriterende altid at skulle fodre "altret".

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-07-05 00:12

Ja det var jo dengang vi fik staveord for og skulle kunne alle remserne og kongerækken udenad.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-07-05 00:13

Min far skulle ihvertfald ikke have en pc, næj!

Han fik min gamle pc - den var pludselig for lille og langsom - så købte han da bare en ny!

Man har et standpunkt til, man ta'r et nyt!

Og hvem sagde så lige det, hva?

Poæng til den første, der gætter rigtigt (eller nærmere, husker rigtigt)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-07-05 00:14

Balcanard

Ja jeg må jo nok indrømme at han også har været med på en kigger men XXXX, og det synes han jo såmænd var spændende nok. Så er det han siger.
Jo det var måske også skønt med sådan en maskine. :

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 30-07-05 00:15

Jens otto

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 00:15

Krag

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-07-05 00:16

Jeg lavede fine skemaer til staveordene. Tegnede linierne op med flere farver tusch.

Dengang ville jeg så gerne kunne lave noget, der lignede noget, der var trykt...

Og nu kan jeg lave alt det, jeg orker af den slags! FEDEST!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 00:16

Så fik vi hele navnet

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-07-05 00:19

Ja, der kan I bare se!

Balcanard - Tillykke! du har vundet en pose jord med lang ledning

Poæng - coming up!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 00:19

Tilbud i Netto

17" LCD TV (s. 8) : kr. 2.499,-

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-07-05 00:19

Jeg forærede også en gammel pc til min papfar for han havde ikke så meget at få tiden til at gå med. Men straks jeg havde forladt ham havde min mor overtaget pcen og han har ikke rørt den siden. Det er ikke mere end 1 år siden og vi har lige været til hendes 70 år fødselsdag. Der ønskede hun sig en CD brænder så hun kunne brænde alle sine billeder fra hendes digitalkamera ud til os. Så pludselig var det hende der var en ørn til pc.
Ja ja når de "gamle" sætter sig noget for, så kan de jo nok.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 30-07-05 00:20

Camillasmoster - jeg havde håbet det var en pose gråpærer og en gåtur til Herning

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 30-07-05 00:21

Det er dejligt at mindes alt det nostalgiske. Tænk at vi er så mange fra den gang, som er med i den nye teknologi. Jeg synes det er dejligt med minderne fra dengang, og hvis ikke andre vil starte en weekend-smalltalk om det, så skal jeg gerne gøre det. Men nu skal refi have sine velfortjente point. Og så kan vi starte en ny tråd hvor vi udveksler minder fra dengang, for hvem der måtte være interesseret.
Refi> Du er bare dejlig.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-07-05 00:22

hah - i hygger jer - gik ellers her og var lidt natmadslækkersulten og kom i tanke om SKOLEMADPAKKERNE - slut med det

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-07-05 00:24

Balcanard - Det skulle nok kunne lade sig gøre!

Jo, de gamle kan godt - det tager bare lidt længere tid og koster alen lange forklaringer, som alligevel ikke fiser ind

Men bare det, at de prøver, synes jeg, er flot!

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 30-07-05 00:24

Har lige "pelset" 1 kg røgede rejer fra Hvide Sande - de sende fluks til dig, miritdk, i stedet for i fryseren.

Godkendelse af svar
Fra : hansen9

Dato : 30-07-05 00:25

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 30-07-05 00:25

Har lige "pelset" 1 kg røgede rejer fra Hvide Sande - de sendes fluks til dig, miritdk, i stedet for i fryseren.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 30-07-05 00:25

Jeg siger også tak for sludderen til alle. Det er jo hyggeligt med lidt minder fra gamle dage.

Og som der tidligere blev bemærket, alle næsten uden stavefejl. Selv ikke arne kan komme efter os. (undskyld)

Godnat og sov godt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-07-05 00:27

Skole madpakkerne, adddrrr! Dér røg den lækkersult!

Go' idé hansen9!

Weekend i nostalgiens tegn!

Apropos, skal jeg ud at se "Farinelli" i morgen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-07-05 00:29

Jeg vil også sige "GODNAT" sov sødt lille Jumbo og visselul......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-05 00:30

Selv tak - vi mødes nok i et andet nostalgisk monent.....

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 30-07-05 00:35

Jep...
Næsten ingen stavefejl
Gambrinus