/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
15 Pins D-SUB eller 5 x BNC
Fra : Gambrinus
Vist : 487 gange
126 point
Dato : 25-07-05 18:21

Nogle skærme har mulighed for tilslutning enten med 15 Pins D-SUB eller 5 x BNC.
Hvad er forskellen ?
Er det ene at foretrække frem for det andet ?
Hvor bruges 5 x BNC ?
Er 5 x BNC bare et levn fra fortiden ?
Gerne link, hvor jeg kan få styret min læselyst.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : hansen9

Modtaget 126 point
Dato : 25-07-05 22:57

Gambrinus, jeg har ikke lige noget link. Men det man bruger idag er da 15 pins D-Sub. 5xBNC var da i gamle dage, og kræver også et helt specielt grafikkort.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-07-05 23:35

Næææ... Jaaaa
Men der fås et kabel med 15 Pins D-SUB i den ene ende til grafikkortet
og 5 x BNC i den anden ende til skærmen.
5 x BNC findes og så på mange nye skærme.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-07-05 21:20

Jeg fandt lidt her :
http://www.avconnection.dk/
Der siges bare at 5xBNC gir en bedre kvalitet af billede.
Du får point og jeg afslutter spørgsmålet.
Gambrinus
PS : Det er ikke mange e-mails, vi får fra Kandu i disse dage. Hva' ?

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 26-07-05 22:27

Hej Gambrinus, tak skal du have - men det var vist lidt billige point (bedste AJ-stil). Jeg havde for nogle år siden en skærm på arbejdet med 5xBNC. Den havde det problem at den skulle afmagnetiseres konstant. Men om det havde noget med stikkene at gøre skal jeg lade være usagt. Jeg lagde det bare til grund for mit svar, for jeg har da ikke oplevet det problem med moderne skærme.

Kommentar
Fra : Gambrinus