/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Valuta i Tyrkiet i år?
Fra : Chamira
Vist : 924 gange
100 point
Dato : 23-07-05 19:47

Hejsa,

Vi skal i år til Alanya for 3. gang på fire år...

Da vi var dernede i år 2002 skulle vi have danske 100 kr. sedler med
Da vi var dernede i år 2003 skulle vi have Euro sedler med

Men hvad skal vi have med i år?

Vi har tidligere fundet en valutaside, hvor der samtidig var en anbefaling til, hvilken valuta man som turist skulle medbringe... men jeg kan simpelthen ikke finde siden i år.

På forhånd tak for hjælpen.

mvh,
Chamira

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 23-07-05 22:32

På denne side står der om valuta http://www.turkembassy.dk/mkt100.htm:
Der er ingen begrænsning for indførelse af udenlandsk valuta, men til gengæld må man hverken ind- eller udføre tyrkisk valuta, hvis denne overstiger 5.000 USD. Udenfor turistområderne, vil EURO’en måske ikke være særlig kendt, så derfor vil det være en god ide at medbringe USD.
Valutakurser kan ses på (står på tyrkisk): www.tcmb.gov.tr/kurlar/today.

Accepteret svar
Fra : Vindrue

Modtaget 100 point
Dato : 23-07-05 22:55

Vi var i Tyrkiet sidste sommer, og havde både Euro og 100kr. sedler med. De ville ligeså gerne have begge dele, så det havde faktisk været underordnet hvad vi tog med. Vi havde dog ikke så mange penge med, så vi hævede med VISA-kort i en af de mange automater dernede. Det koster 30kr. at hæve i automaterne, med mindre du har en speciel aftalen med banken herhjemme i Danmark.

Godkendelse af svar
Fra : Chamira

Dato : 23-07-05 23:23

Hej og tak for svaret Vindrue.

Vi plejer heller ikke at have særlig mange penge med... ca. 500 kr.
Resten hæver vi på Visa, og det er heldigvis gebyrfrit

Tror vi tager både danske kr. og Euro med, de duede for 2 år siden og de duede for dig sidste år... så må de også du i år

Mvh,
Chamira