/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Wolf Console - Could not load OpenGL
Fra : mailname
Vist : 811 gange
150 point
Dato : 22-07-05 01:03

Når jeg vil starte Wolfenstein - starter et sådant pop-up billede kaldet "Wolf Console"
Beskeden jeg får lyder således: "GLW_startOpenGL() - could not load OpenGL subsystem"

Hvad betyder det og hvad kan jeg gøre for at afhjælpe problemet .... som jeg ikke har
været udsat for på andre maskiner. Har på fornemmelsen det har noget med grafikkortet
at gøre - men reelt ved jeg intet om det er rigtigt.

Kører Win Xp Pro
3,0 Ghz
512 mb
Lydkort: Genius - Sound Maker Value 5,1

Takker for al hjælp og gode ideer (jeg har desværre ikke selv så meget forstand på det
indvendige i en computer - så jeg håber I vil "pensel" eventuelle svar ud) og jeg kan
desværre ikke se hvad grafikkortet hedder (har haft det taget ud af maskinen).

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 150 point
Dato : 22-07-05 10:20

http://www.rtcw.jolt.co.uk/content/faq/rtcw_faq.html :

"Could not load OpenGL subsystem"

The drivers provided with Windows XP do not include the opengl driver. If you see this error message in the 'console box' when trying to run RTCW, 99% of the time, the solution is to install proper drivers, either from the people who made your videocard or the people who designed it - usually NVIDIA or ATI. If you have a normal PC with a normal videocard, I suggest getting the driver from NVIDIA or ATI, as appropriate, but it can be less straightforward with laptops or "videocards" that are built into motherboards. Also see this other topic involving drivers.

After you have updated the video card drivers, rename the wolfconfig.cfg and wolfconfig_mp.cfg files (this is so they do not take effect and RTCW makes new ones, whilst also keeping a backup of them).

ALTSÅ DU SKAL HAVE DEN NYESTE DirectX : http://www.microsoft.com/windows/directx/downloads/default.asp
Og så skal du hente den nyeste driver til dit grafikkort.
Højreklik på "denne computer" og i egenskaber
Så vælges hardware/enhedshåndtering og i skærmkort kan du se hvilket grafikkort du bruger, hvis det feks er NVIDA GeForce, ja så skal du finde din driver hos NVIDA.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mailname

Dato : 23-07-05 15:39

hej palle hansen .....

har gjort som du skrev ....... men jeg kan ikke se at der er installeret grafikkort dog kører skærmen med 32 bit
(højeste) .... når jeg er inde i enhedshåndtering er der et stort gult spørgsmålstegn ud for "skærmkort" og
"skærmkort (VGA-kompatibel)" (+ et par andre ting) ..... jeg kan ikke hverken installere drivere eller opdatere
drivere - heller ikke med win xp cd-rom i .......... så hvad kan jeg nu gøre ?

takker mange gange for din hjælp og håber at høre fra dig igen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-07-05 18:37

Du kan jo i din faktura se hvilket skærmkort(Grafikkort) du bruger, ellers kan du se det i enhedshåndtering, ved at klikke på plusset ud for grafikkort.
Når du kender producenten og hvilket nummer kortet har, skal du jo ind på hans hjemmeside og hente den nyeste driver til dit kort.
Så henter du driveren og lægger den på feks. skrivebordet, så skal du dobbeltklikke på filen, som så selv pakkes ud til det rigtige sted.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : mailname

Dato : 23-07-05 20:36

okay - så langt så godt (mmm) har nu fundet ud af at grafikkortet hedder ATi Radeon 9800 Pro,
og har været inde på deres hjemmeside for at søge efter driver - men kan overhovedet ikke
gennemskue hvad det er jeg skal downloade ....... kan du hjælpe der ?

(jeg har ingen cd til grafikkortet)

Kommentar
Fra : mailname

Dato : 25-07-05 14:26

har fundet løsning og alt fungere nu ............. tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : mailname

Dato : 25-07-05 14:30

Tak for hjælpen palle b hansen. - Og tak for "udpenslingen".