/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Dim da-da dum-dum dum
Fra : g_h
Vist : 453 gange
200 point
Dato : 20-07-05 20:14

Der kørte en bil forbi mig i formiddags, hvor dette nummer, blæste ud af soltaget!
Nu har jeg haft dette "Dim da-da dum-dum dum" i hovedet hele dagen!!
jeg husker det, som et midt/slut 80'er døgnfluehit, men hvad hedder det og hvem spillede det?

Gert

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-07-05 20:36

jeg kan ikke umiddelbart genkende den, men du kunne jo håbe på den blev spillet i radioen, så kan du tjekke div.playlister

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-05 20:37

Det er da umuligt at sige hvis du ikke har flere oplysninger.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 20-07-05 20:42

Det er svært, når det eneste jeg hørte og eneste jeg kan huske, er dette "Dim da-da dum-dum dum", der bliver sunget flere gange, som en slags omkvæd!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-05 20:45
Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-07-05 20:50

hehe Refi, den søgning har jeg også lige lavet *L*..men blev dog ikke meget klogere?!

g_h -> er det en kvinde, mand, band, solist?!?!

Døgnfluehit, siger du. Hmm, indenfor hvilken genre. Den er sq for svær, hvis ikke du har flere oplysninger..

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 20-07-05 20:54

Det er en mand, der synger omkvædet!
Han gør stemmen dybere, end hans normale stemmeleje!
Genren er vel typisk 80'er pop!!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-07-05 20:57

Hvis han bare synger "Dim da-da dum-dum dum",
er det nok fordi han ikke selv kan huske teksten. Ik' ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 20-07-05 21:02

Kom pludselig i tanke om, det kunne være "din" istedet for "dim" og pling:
http://www.bide-et-musique.com/song/283.html
Tak for forsøget
Nu går pointene til den, der kan finde et lydklip, med nummeret!

Gert

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-05 21:05
Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-07-05 21:07

Godt gået

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-07-05 21:08

Det skulle fileme ikke undre mig Eyvind!

Gad godt høre den. På skrift ser den dum ud, så gad vide hvordan den lyder?!

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 20-07-05 21:12

Det sku' da ik' Crazy Frog

Gert

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-05 21:13
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-05 21:16

g_h.......................den var da ellers skør nok.

Accepteret svar
Fra : Kazistuta

Modtaget 210 point
Dato : 20-07-05 21:18
Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 20-07-05 21:19

Men det skal lige siges, at dette var en populært dancenummer fra slutningen af sidste årtusinde, så det er sandsynlgivis ikke den sang, du leder efter....

Godkendelse af svar
Fra : g_h

Dato : 20-07-05 21:25

Tak til alle for forsøget, men pointene går til Kazistuta, som kom med det første lydklip!
Endnu et bevis på, at der er en grund til, at nogle numre bliver kaldt døgnfluer!
De dundrer frem, for så at blive glemt og det er vist godt nok

Tak for svaret Kazistuta.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-07-05 21:32

Phew!! - godt jeg ikke skal sidde i bil med dig til Syd Frankrig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-07-05 21:40

Det er jo den jeg skal bruge ud af bagvinduet.............jeg har ikke råd til turbo.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 20-07-05 21:45

Nå! det var det!
Den kunne ikke tåle, at blive hørt og hvorfor jeg søgte efter den, fatter jeg ikke

Gert