/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Virus - jaaste
Fra : leif0149
Vist : 365 gange
100 point
Dato : 18-07-05 11:08

Jeg forsøger at fjerne jaaste.dll, der er placeret i Win kataloget.
Norton antivirus kan hverken reparere, sætte i karantæne eller fjerne, og det er også umuligt fra Stifinder.
Adaware fjerner nogle spionsoftware, men jeg har stadig ikke mulighed for at slette jaaste.
Skal lige sige, det ikke er min PC, så jeg kan ikke bruge hjælp, hvor online scanning indgår.
VH
Leif 0149

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-07-05 11:10

prøv www.arlet.dk

Kommentar
Fra : magma

Dato : 18-07-05 11:12

Når jeg fjerner sådan noget skit fra en computer så scanner jeg med Norton og finder hvor de filer ligger og så går jeg ind i fejlsikker tilstand eller helt ud i dos og sletter dem manuelt... Og scanner igen...

I mange tilfælde så får jeg dem væk på den møde :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-05 11:19

Med Dr Delete kan du slette en hvilken som helst fil men vær forsigtig at du ikke sletter noget som skal bruges af styresystemet du læse om og hente Dr Delete hos Spywarefri her: http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete
Hilsen Ove

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-05 11:29

www.arlet.dk hent hijackthis under "alt om hijackthis" og læg loggen enten herind - eller send til ham - hans e-mail står under "hvem er jeg" - så er du sikker på at få den fjernet

ps arlet opererer også hos www.spywarefri.dk - hvor du kan gøre det samme med hijackthis og lægge loggen ind hos dem

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 18-07-05 11:34

prøv at starte computer op i fejlsikret tilstand, mange programmer kan ikke slettes når computer kører normalt men kun under fejlsikret tilstand. men pas på at det ikke er det forkeret du sletter..

Junior

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 18-07-05 14:27

Brugte spychaser.
Så miritdk er vel nærmest
VH
Leif0149

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 18-07-05 14:28

Brugte spychaser.
Så miritdk er vel nærmest
VH
Leif0149

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 18-07-05 14:53

hvis du vil lukke spørgsmålet så kan du gøre det ude i højre side..

Junior

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-07-05 15:07

hvis spørgsmålet ikke er besvaret tilfredsstillende synes jeg ikke det skal lukkes - det vil mislede dem der vil søge på det

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-07-05 18:05

Som forslået, skal du scanne denne PC i fejlsikret tilstand.
HVORFOR:
Grunden til at du ikke kan slette filen, er at den er aktiv på PC'en. Aktive filer og programmer kan ikke slettes.
Når du køre i fejlsikret tilstand, så vil windows kun starte de programfiler der er nødvndig, for at systemet kan køre. - D.v.s. at lyddriver og skærmdriver vil heller ikke blive aktiveret, så du vil se et skærmbilled i den laveste opløsning, som er standard. Vira og spy filer vil derfor heller ikke være aktiveret, så der skulle nu være en stor chance for, at du kan få smidt snavset ud.
Du skal derfor selv ind og finde den programfil, som starter dit virusprogram, dog kan stifinderen aktiveres, så du kan søge med den.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 18-07-05 23:16

sorry.. troede han var tilfreds med Miritdk´s svar

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 19-07-05 08:46

Severine - se, det troede jeg nu også, men på den bærbare Dell gik det ikke, men da en dialer-fil blev fjernet, var probelmet løst.
VH
Leif, som lader spørgsmåldet stå åbent, hvis ingen har noget mod at mangle points nogle dage

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-07-05 19:48

Det burde ikke handle om at score point, men at hjælpe andre ud af deres problem.