/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB 2.0 pci kort bloker min pc
Fra : boro23
Vist : 496 gange
100 point
Dato : 14-07-05 12:57

Jeg har en ældre compaq pc med usb 1.0, vil gerne have den opgraderet til usb 2.0. Jeg har så købt en USB 2.0 pci kort (som skulle være meget enkelt at installere), men efter installering stopper pc'en i opstarts menuen, keyboardet og musen virker heller ikke. Hvad kan der være galt? Nogen siger at compaq pc'er er besværlige at installere nyt hardware i, er der noget om det?

Kommentar
Fra : morfar35

Dato : 14-07-05 13:03

du kan ikke gøre det hvis dit bundkort ikke understøtter usb 2,0 altså dur ikke spildte penge undskyld det varmen men god sommer fortsat

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-07-05 13:18

Compaq har fælles PCI/ISA så prøv lige at flytte til et andet PCI
Men du skal også lige indstallere det kort.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 14-07-05 15:05

Som eyvind skriver, prøv at flytte kortet, det er vigtigt at bruge installations cd´n der følger med.
Det har jeg selv prøvet på en ældre pc med usb 1,0, så funkede det.

morfar35, når bundkortet kun understøtter usb 1,0, kan man købe et kort med usb 2,0, det er netop
fordelen ved at opgradere på den måde.

MVH
Tadeo

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-05 18:30

Kan kun give de andre ret, jeg satte også et PCI kort med USB2 porte i og oplevede nøjagtig det samme som dig men efter at have kortet i et andet PCI slot funkede det, det er dog en betingelse at dit bundkort understøtter højhastigheds USB det kan du tjekke i enhedshåndtering
Hilsen Ove

Kommentar
Fra : boro23

Dato : 15-07-05 07:08

Jeg har prøvet at sætte pci kortet i, hvor netkortet og modemet sidder, men pc'en stopper stadig i opstartsmenuen, normalt kommer der også lys i mit keyboard, den er også helt død.

I følge brugsanvisningen må man ikke installere softwaren før hardwaren er isat. Hvad vil der ske hvis jeg installerer softwaren først?

Hvor i enhedshåndtering kan jeg se om bundkortet understøtter højhastigs usb?

Info omkring pc'en, 5 år gammel compaq med 800 mhz athlon processor, 384 sdram, windows XP