/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD dekoder mangler
Fra : pirt03
Vist : 990 gange
100 point
Dato : 13-07-05 21:35

Efter nyformatering og nyinstallation af XP OG efterfølgende komplet opdatering af XP kan pcen ikke afspille DVDfilm. Den meddeler at der mangler en DVD dekoder.
Hvad nu??

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 110 point
Dato : 13-07-05 21:40

Har du ikke et DVD program/afspiller/codec som plejer at følge med DVD drev/grafikkort/bundkort o.s.v

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 13-07-05 22:48

Hej Manse9933

Jeg ansætter dig snart som min private konsulent

Undskyld hvis jeg lyder dum, men du mener en CD, der hører til DVD afspilleren??. Har slet ikke overvejet det. Troede at Windows klarede det. Har kigget på driverne (dxdiag):
Drive: D:
Model: Memorex DVD-MAXX 1648 AJ
Driver: c:\windows\system32\drivers\cdrom.sys, 5.01.2600.2180 (Danish), 8/4/2004 07:59:52, 49536 bytes

Drive: E:
Model: LITE-ON LTR-40125S
Driver: c:\windows\system32\drivers\cdrom.sys, 5.01.2600.2180 (Danish), 8/4/2004 07:59:52, 49536 bytes

Drive: F:
Model: LITEON CD-ROM LTN526
Driver: c:\windows\system32\drivers\cdrom.sys, 5.01.2600.2180 (Danish), 8/4/2004 07:59:52, 49536 bytes

Kan det passe, at det skal være samme driver??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-07-05 05:31

Ja,som reglen når man køber et DVD drev (retail)så følger der DVD software,som indeholder de MPEG codec som du skal bruge,nej XP klare det ikke selv,ovenstående er de standart drivere som ligger i XP,der får dine drev til at fungere/køre sammen med XP,de har ikke noget gøre med de codec som du mangler,har du ikke en cd med DVD software??
Manse9933
private konsulenter>>er vi ikke det alle sammen her inde på kandu

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-07-05 05:37

med,MPEG er den standart DVD film er komprimeret i.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 14-07-05 10:48

http://www.cliprex.com/ her er en gratis dvd player

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 14-07-05 18:04

Hej igen
Manse9933: Jeg rodede stakken af cd, der fulgte med PC-købet, igennem og fandt ganske rigtigt en CD, der lød rigtigt. Nemlig Inter Wideo WinDVD. Efter installatione kører det nu bare, så tak for det . Blot er jeg lidt forbløffet- Jeg bilder mig ind, at jeg uden videre kunne spille DVD film i Windows Media Player ver. 9. Nu er den så opgraderet til ver. 10, og så gik det åbenbar galt. Jeg kan stadig ikke afspille DVD med ver 10. Jeg skal starte Inter Video.

Peet49: Jeg startede med at downloade det program, du foreslog. Men jeg turde ikke installere den. Man skal nemlig give tilladelse til inst. af 180 stk. spyware, der kan ligge og spionere i PCen, og det havde jeg ikke lige lyst til.
Her er et uddrag af betingelserne:

"180search Assistant” is a permission-based search assistant application that provides access to a wide range of websites, applications and information powered by 180solutions, Inc. ("180solutions"). This means that 180search Assistant will periodically direct you to our sponsors’ websites. 180search Assistant will collect information about the websites you visit, but will not collect any information that will be used by 180solutions to identify you personally. The information that 180search Assistant collects and transmits to 180solutions will be used to provide you with access to comparative shopping opportunities at times when we consider them most relevant....."

Måske kan disse spywares så fjernes efter inst., men jeg turde ikke forsøge mig. Men ellers tak for tippet.

mvh

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-07-05 08:50

Har du prøvet at gå ind i WMP>indstillinger filtyper og sætte et flue ben i DVD-video og i MPEG, se lige om du har fanebladet DVD i indstillinger,har du det så har WMP genkendt din MPEG codec.
Du kan også gå til dit DVD drev og højreklikke på det>egenskaber>automatisk afspilning>klik på dropdown
menuen og markere DVD Film og så sætte et mærke i Afspil dvd-video brug Window Media Player,prøv så at sætte en DVD skive i.

Manse9933

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 15-07-05 12:14

Hej Manse
Har forsøgt med dine indstillingsforslag.. Jeg har fanebladet DVD så den har åbenbart fundet filen. Den vil dog fortsat ikke bruge WMP 10 til afspilning af video. I går fandt jeg på Microsofts hjemmeside en såkaldt "Video Decoder Checkup Utility". Den kontrollerer om WMP 10 kan bruge den installerede dekoder. Det viser sig at at den InterVideo Dekoder der er installeret ikke kan bruges sammen med WMP 10, den er ikke kompatibel.
Nå , lige nu er det også ligemeget, jeg kan jo bare bruger InterVideo - den virker udmærket.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-07-05 13:27

Jeg har selv 4 forskællige DVD codec/player cd'er deriblandt den sidste nye winDVD som jeg bruger nu
de kommer sammen med bundkort/lydkort/grafikkort o.s.v men jeg har engang brugt denne codec pack og den kan man afspille DVD i WMP 10 med>

Download XP Codec Pack 1.2.1 here!

http://www.xpcodecpack.com/
Jeg kom lige i tanke om det,men du skal nok afinstallere den DVD codec du lige har installeret før
du installere den,du kan indstille den under DVD fanen i WMP 10.
GRATIS unde reklamer og spy,den kan også afspille Real Player i WMP,det skal man lige indstille på en speciel måde(spørg vis det har din interesse)
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-07-05 13:30

fra vælg Media Player Classic 6.4.8.4 når du installere, den har du ikke brug for

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 18-05-06 16:54

Ja ja Manse9933, det var da kun med et lille års forsinkelse jeg fik accepteret