/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Denver DVD 228
Fra : spacemannn
Vist : 421 gange
500 point
Dato : 12-07-05 18:38

Er der nogle der ved hvordan man opdatere denne DVD-afspiller
Har prøvet det der stå på siden http://www.denver-electronics.com/pages/webside2.asp?articleGuid=7737&menuGuid=5386&subMenuguid=5395 men dvd-afspillere skriver ukendt disk
og det er lige meget hvilken disk der er brændt på (DVD+-/r/rw cd-r/rw)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-05 18:55

Forstår ikke helt spørgsmålet.

Mener du at den overhovedet ikke kan se nogen diske ?

Hvad er der på de diske (film, avi, jpg eller hvad)

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 12-07-05 19:03

kan sikkert ikke tag AVI filer prøv og lav en i mpg format.

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 12-07-05 19:06

prøv og brænd en ny datafil og se husk og lave datafil vis du bruger nero alså også husk det med og vendt med og slukke for dvden til der er gået 3-4min. også se hvad den så siger.

Kommentar
Fra : spacemannn

Dato : 12-07-05 19:08

Man brænder opdateringen ned på en disk og putter den ind i dvd afspillere
og så skulle den opdatere dvd afspillere
opdateringen gør at man kan lægge en srt fil der hedder det samme som filmen(Dansk sub)
og jo den kan godt afspille avi filer.

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 12-07-05 19:13

men vis den kan tag AVI så er der igen grund til og opdatere den.

Kommentar
Fra : spacemannn

Dato : 12-07-05 19:17

opdateringen er til undertekser!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-05 19:20

Dvs. afspilleren virker godt nok men du vil lægge danske undertekster på en film - eller hvad?

Hvad skal den opdatering gøre godt for?

Hvis du vil lægge undertekster på en film uden - er det da i brændingsprocessen du gør det - hvad har det med afspilleren at gøre?

Kommentar
Fra : spacemannn

Dato : 12-07-05 19:56

DVD-afsillere er lavet sådan at den selv lægger tekster på
f.eks en film der hedder denver.avi brænder man ned på dvd sammen med tekst fil der hedder det samme
altså denver.srt og så finder dvd-afspillere selv ud af at lægge teksten på

men dvd-afspillere skal først opdateret før den kan det
og det er det jeg ikke kan få den til(læst første indlæg)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-05 20:04

Hvis du har fulgt anvisningen 100%, skulle det virke.

Men har du lavet en fejl eller afbrudt den i forsøget bliver den defekt, og så er der nok kun et aut. værksted tilbage.

Den er åbenbart meget følsom overfor disse opdateringer, og de advarer jo også mod at det er på eget ansvar og at den bliver defekt hvis noget går galt.

Så det er jo lidt svært at sige om du har lavet en fejl.

Men hvorfor ikke bare lægge teksterne på i det program du nu bruger til dine film og så lave den som rigtig DVD

Kommentar
Fra : Tec_Raven

Dato : 12-07-05 20:12

kan da ikke betale sig kan du lige så godt gøre når du brænder dvden ned så slå 2 fluer med et smæk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-05 20:19

Korrekt, men hvis det er .avi filer skal de alligevel konverteres

Kommentar
Fra : spacemannn

Dato : 12-07-05 21:06

nej avi filer skal ikke konverteres og jo det da betale sig det er da meget nemmere på min måde

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-05 21:18

Jo - .avi filer skal konverteres hvis de skal være DVD (mpeg).

Men det behøver du jo ikke hvis den kan vise avi. Det var blot en mulighed for at lægge teksterne på inden brændingen.

Stadigvæk er det jo et spørgsmål om du har ødelagt DVDen eller er det kun underteksterne der er et problem?

Kommentar
Fra : spacemannn

Dato : 12-07-05 21:21

dvd virker men skal opdateret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-05 21:35

Så er der bare at gøre 110% som der står på siden.

Og giv den nu tid til at arbejde, for det skal den åbenbart have.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 04-08-05 09:07

Prøv at brænde filerne ned på en cd nøjagtig i den rækkefølge at der står
altså:
ZDVD228E.BIN
ZDVD228P.BIN
ZDVD228.BIN
og vær sikker på at det står med store bogstaver

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 05-08-05 06:12

Hej igen.. prøvede lige selv mit råd og det virkede ikke.. Jeg havde selv samme problem med min med at den skrev ukendt disk var ved at opgive indtil at jeg satte en cd i med film og undertekster så virkede det... du skal sørge for at underteksten har hedder nøjagtigt det samme som filmen Eks. Godfather.avi
Godfather.srt

Hvis underteksterne ikke hedder .srt kan du bruge et program der hedder subtitle workshop til at konvertere med så skal du bare hente teksten og vælge gem som og vælge subrip så burde det virke