/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Parabol receiver for varm?
Fra : elise
Vist : 388 gange
50 point
Dato : 11-07-05 22:28

Kan en parabol-receiver blive for varm her i de høje temperaturer?
Vi har pga en udestue ca.35 gr midt på dagen - receiveren står hvor den
altid har stået under tv'et ovenpå dvd-afspilleren. Pludselig virker den bare
ikke, og så virker den lidt igen....Kan det være varmens skyld?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-05 22:49

Det er nok muligt for den kan jo ikke komme af med varmen.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-07-05 22:58

jeg har tidligere haft en receiver der var for få ventilations huller i
den kunne pludselig falde ud midt under en fodboldkamp, jeg måtte så hurtig tage den med ud på trappen og få den afkølet
siden lærte jeg at have en ventilator klar til blæse på den, når det var varmt
ferik

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 11-07-05 23:14

hej Elise
hvad er det for en modtager ?
hvis der er en Force kan den godt stå af,
det er en enkelt transistor der skal skiftes hvis det er tilfældet.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-07-05 06:09

nej det kan ikke være det

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-07-05 08:24

Det er et kendt problem, at flere recievere har eller kan få problemer med varmen. Har selv en gl analogmodtager, der bliver særdeles varm. AF uransalige årsager, har den dog holdt til det i mange år uden problemer. Men sørg for god ventilation omkring den.

Kommentar
Fra : elise

Dato : 12-07-05 17:16

Har fået at vide af radioforhandleren, at receiveren skal justeres til en anden frekvens, så de kommer en af dagene - så må vi se om det hjælper. Det skulle efter hvad de siger, være noget med at der er et kraftigt højtryk..... Underligt nok kan vi nu se DR1 på den almindelige antenne, hvor vi ellers kun kan se TV2....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-07-05 17:21

Det lyder helt vildt...................Den forklaring!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-07-05 17:21

Iøvrigt bør du hekse et eller andet mellem tv og reciever, så du er sikker på ventilationen er ok.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-07-05 17:23

Måske skulle du spørge en anden radiomand - ham der du snakker med lyder lidt tåget i forklaringerne!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 12-07-05 18:04

køb da en vifte eller en ventilator til 98- kr i brugsen eller et andet sted

Accepteret svar
Fra : Mad_Nuser

Modtaget 50 point
Dato : 27-07-05 17:24

hej Elise
har du fået løst problemet ?

Godkendelse af svar
Fra : elise

Dato : 28-07-05 13:14

Radio/Tv-forretningen kom og byttede recieveren om med en anden tilsvarende. Den var åbenbart gået i stykker.
Elise