/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
GPS på bærbar!
Fra : mangorossa
Vist : 297 gange
200 point
Dato : 11-07-05 20:43

Jeg har lige købt GPS med software, men jeg kan ikke få det til at virke da softwaren er til comport og GPS´er til UBS-port.
Skal lige siges, jeg har købt den brugt!
Programmet hedder "Direction".

Kan man få et stik fra comport til USB?...evt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-05 20:58
Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 11-07-05 21:16

tak for linket, men jeg mangler et stik jeg kan sætte til gps, da den har et usb stik.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-05 21:27
Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-05 21:41
Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 12-07-05 12:09

jeg har fundet ud af hvad der er galt men min xp pro ville
ikke køre med programmet ,den genstarter hele tiden.
Jeg skal have en visuel serial port skriver programmet.
Er der nogen der ved hvordan jeg får det til at virke på xp pro?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 12-07-05 12:21

Det bliver mere og mere uforståeligt hvad det er du vil.
Du skal vel blot have GPSen fysisk sat til comp.
Det har da ikke noget med XP-pro at gøre.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 12-07-05 12:40

Ja det lyder også mystisk men programmet skriver i manualen at den
kan køre med usb via visuel serial port men det har jeg aldrig hørt om.
Jeg prøver at købe et stik fra comport til usb.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-07-05 23:32

Nu er et USB stik ikke bare ét USB stik. Der findes minimum 5 forskellige typer USB stik.
Der er det sædvanlige flade stik.
Der er det firkantet stik, som oftest bruges til printer, scanner m.m.
Men så er der mindst 3 forskellige typer, som benyttes til digitalkamera, kortlæser og andet udstyr, hvor der ikke er plads til det store stik.
Så vær lige opmærksom på det!

Godkendelse af svar
Fra : mangorossa

Dato : 21-08-05 21:49

Tak for svaret refi. Du har ret, jeg er temmlig uforståelig *GG* men vi fandt af det (min mand gjorde , spørg mig ikke hvordan *G* )