/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Fra pc til DVD (divX)
Fra : jnctennis
Vist : 224 gange
100 point
Dato : 11-07-05 19:02

Hej
Jeg har lige købt en DVD der kan spille divX.

Nu har jeg så prøvet at brænde en film men det virker ikke.

Jeg har brændt filmen som alm data. Er det rigtigt eller skal jeg brænde i et andet format?

Jeg var overbevist om at det ville virke men det gjorde det so skrevet ikke.

Håber nogen kan forklare mig hvad jeg gør forkert.

MVH

Jakob

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-05 19:07

Med mindre den originale var .avi eller .mpg kan du ikke bare brænde den som data.

Hvilket brændprogram har du brugt og hvilket filformat har originalfilen?

Kommentar
Fra : jnctennis

Dato : 11-07-05 19:10

Hej refi

Filen var i XviD format.

Jeg bruger brænderprogrammet Recordnow.

Skulle det virke hvis filen er en af de formater du nævner?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-05 19:30

Du bliver nok nødt til at konverter filmen først.

At din afspiller kan afspille DivX er ikke ensbetydende med at den kan afspille XViD.
Ganske vist er de begge MPEG-4 format men de bruger ikke samme codec.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-05 19:42
Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 15-07-05 12:00

har selv en kiss dp 500,og brænder selv ud i data,og har ingen problemer,det kan være at din afspiller ikke understøtter codecen,som filmen er lavet i,hvis du har mulighed for at opdaterte din afspiller,så gør det,det plejer at hjælpe,