/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
optimere gammel com.
Fra : Nooben
Vist : 364 gange
100 point
Dato : 10-07-05 14:40

Vi har en gammel com stående, den har følgende:
Genuineintel
Intel(r) family 6 model 7 processor
128 MB ram
køre ME, onboard grafik kort, creativ lydkort. og en hansol skærm.
Som sådan virker computeren ok, men jeg vil lige høre om der var nogle triks til at få den til at køre bedre? er der nogle små stykker software som evt. ville kunne finde steder hvor man kunne forbedre computerens præstation. Gennerelt vil jeg vel endelig bare lige høre hvad i andre bruger af små triks, software eller indstilinger?
på forhånd tak

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 10-07-05 15:23

Hej, prøv allerførst at gå i menuen start, og se hvor meget der ligger der, og slet alt hvad du ikke bruger.
Programmer tja, tror ikke du ret meget mere speed på den, men de findes.
http://www.verdensnavle.dk/comp.html
http://www.verdensnavle.dk/tips.html

Kommentar
Fra : Nooben

Dato : 10-07-05 19:17

Hej smxxx. Når du siger ind i start menuen, er det så den mappe som man kan finde under denne com. i program mappen? for der ligger en del ting som endelig ikke behøves at ligger der, diverse poker sites jeg har instaleret, som jo nok har en dårlig vane med at ligge sig i start menuen.
Jeg syntes der var en anden måde at komme ind i start menuen på?, noget med at man satte nogle flueben i de ting man gerne vil have aktive i start menuen, er der noget om snakken eller skal jeg ind i den overstående mappe og slette de forskellige programmer?
på forhånd tak

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 10-07-05 19:30

hej, kender ikke så meget til ME, men smid alt hvad du ikke bruger ud, det er muligvis det samme, som menuen start på xp. Fjern alt hvad der kan tænkes at bruge "strøm og tid" gamle programmer og lignende, selvom de ikke kører.
Og fragmenter dit drev og slå indeksering til, hvis du har det, plejer at kunne åbnes, når du klikker på dit drev. Det letter søgninger. Har du extra hardware, du ikke bruger, så luk det ned. Lige hvad jeg kan komme på, lige nu.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-07-05 21:19

kig under start - programmer - og igen derinde start - se om de programmer der evt ligger som start kan lukkes ned så de ikke starter op før du ønsker det.

Almindelig vedligeholdelse som diskoprydning - scandisk og diskdefragmentering er et MUST , der skal køres mindst én gang om ugen for at holde din pc - måske mere hvis du spiller meget osv

Fjerne programmer du ikke bruger, osv, af og til hjælper det at ikke have for meget i proceslinien af genveje - så der kan du også rydde lidt op - måske har du også for mange genvejsikoner på skrivebordet der umiddelbart ikke er nødvendige

Accepteret svar
Fra : Brommi

Modtaget 100 point
Dato : 11-07-05 00:28

Hvis jeg husker/gætter rigtigt så er "Intel(r) family 6 model 7 processor" en 500Mhz P3.. og det er ikke ret meget.. men hvis den kun skal bruges til meget simple ting så går det nok.. jeg vil dog anbefale at der stoppes flere ram i den.. helst mindst 256mb.. også ville jeg installere windows98... eller endnu bedre.. en linux distribution med et overskueligt interface.. feks redhat+gnome. Hvis du foretrækker at beholde windows ME så synes jeg du skal geninstallere den windows installation hvis den er meget gammel og krympe den ned til det absolut nødvendige.. Men jeg synes nu du skal geninstallere uanset hvad..

->Brommi

Godkendelse af svar
Fra : Nooben

Dato : 21-07-05 22:47

Tak for svaret Brommi. Tror du har ret i at det bliver en geinstalring af det gamle Win. 98 som redder dagen