/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bil forstærker tilsluttet PC, kan den de~
Fra : dayworker24
Vist : 1439 gange
100 point
Dato : 09-07-05 00:50

Inde på www.QXL.dk har jeg set et tilbud på en Forstærker, den er dog til bil.

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=18889318&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=10471

på spørgsmål går: ville kunne slutte den til pc'en. og ville den kunne udnytte hele forstærkeren

Og ville jeg kunne købe en subwoofer som denn her og tilslutte, og ville den kunne udnytte det hele antal watt
(http://www.thansen.dk/product.asp?c=516443791&n=1200266498&pn=1220693487)

er ikke helt inde på området håber der sidder nogle mennesker der bare har styr på det her

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 09-07-05 01:13

Det første problem er at forstærkeren er til 12 volt, så du skal have en omformer fra 230 volt til 12 volt, sådan en koster mange penge.
Hvad vil du med en 1800 Watt forstærker?
Højtaleren ligner noget der er lavet til at spille højt, det kan måske gå i en bil, men i et hus?

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 09-07-05 01:25

det havde jeg ikke set, men så tror jeg at jeg opgiver at købe den.

fordi jeg gerne vil have den i huset er fordi jeg elsker at høre en god subwoofer, men det er bare aveligt at den ikke duer den der.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 09-07-05 01:31

Noget andet er at en 1800Watt monoforstærker der drives af 12 volt kræver 150Ampere, så vidt jeg ved kan almindelige bilers generator "kun" levere 50-60 Ampere, så jeg tror ikke rigtigt på 1800Watt.
Hvis man fyrede 1800 Watt af i en bil ville man få blæst hjernen ud.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 09-07-05 01:32

det tror jeg på men ville bare have det i huset hvis det havde kunne lade sig gøre, men
det kan det ikke så jeg siger mange tak.

jeg venter dog med at lukke dette spørgsmål for at se om andre skriver.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 09-07-05 01:37

Man kunne måske sætte en PC-strømforsyning til at levere de 12volt? Den kan vist kun levere ca. 200 watt, men det burde række.
Jeg synes dog stadig at du skal købe en rigtig stue forstærker.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 09-07-05 01:49

ja men de koster bare kassen hvis du ser en god en+billig så sig til

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 100 point
Dato : 09-07-05 07:43

HALLO HALLO
Nu skal vi nok lige have styr på specifikationerne.
Forstærkeren er på 1800 PMPO Watt, eller 4 x 25 W RMS.
RMS er den mest korrekte opgivelse for HiFi udstyr.
PMPO Watt er peak-peak opgivelsen, og kan stort set ikke bruges til noget, andet at det bliver et meget højere tal!!!!
Omregnet til alm. stuebrug, er denne forstærker på 2 X 50 W. Du kan finde mange (garanteret bedre end bilforstærkeren) forstærkere i denne effektklasse, til fornuftige priser.

Drop den, og køb en "rigtig" forstærker.

MVH

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 09-07-05 17:39

tag ned til din lokale genbrugs og få en god gammel forstærker på et par hundrede watt.. så køber du et par gamle afdankede højtaler af alt for stort format og laver din egen subkasse med disse enheder.. så kan du spille doom og få sprængt tromhinderne for et par hundrede kr....

Junior

Kommentar
Fra : lars.dk

Dato : 09-07-05 20:26

Hey det var det jeg sagde kenneth

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 10-07-05 13:15

hvad sagde du

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-07-05 23:19

Sker der mere her???

MVH

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 29-07-05 22:46

Tak for svaret viskinge.

undskyl jeg ikke har givet point endnu det er sådan jeg lige er kommet hjem fra U.S.A San Francisco

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 30-07-05 11:24

OK, håber du havde en god tur. Det er et af mine ynglingsområder i USA.

MVH