/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
setup skiver
Fra : batman1
Vist : 406 gange
200 point
Dato : 08-07-05 18:41

jeg kan ikke få min compac computer til at starte( kun i fejlsikret tilstand ) den vil heller ikke opstarte med de medfølgende setup skiver. når jeg går ind i denne computer findes
cd/dvd drevet ikke. hvis jeg går ind i mediaplayer og vil afspille noget, får jeg den besked at der ikke er adgeng til drevet i nødsikret tilstand. er der nogen der kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 08-07-05 18:50

det var vindows 98 du havde ik prøv at lave en start diskette jeg mener du gør det ved at høre klikke på dit diskettedrev og vælger egenskaber prøv det

Granslam

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 08-07-05 18:53

Ok.
Så må du ha' lært det.
Køb aldrig en Compaq !
Prøv at gå ind i BIOS, for at se, om drevene kan ses der.
På en Compaq skal du vist nok bruge F10 under opstart for at komme ind i BIOS.
Gambrinus

Kommentar
Fra : batman1

Dato : 08-07-05 18:57

det med compaq har jeg lært, købt en amitech det virker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-05 19:47

Compaq en nu god nok - der skal bare tales pænt til hende.
Har du ikke en win 98 CD-rom

Kommentar
Fra : batman1

Dato : 08-07-05 20:18

nej det har jeg ikke

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 08-07-05 20:50

batman1 hva fik du lavet en start disk ??????????????????????????????

Kommentar
Fra : batman1

Dato : 08-07-05 20:59

jeg kan ikke lave en startdiskette ved at højreklikke på diskettedrevet
kan man gøre det på en anden måde når man er i fejlsikret tilstand ?

Accepteret svar
Fra : granslam

Modtaget 200 point
Dato : 08-07-05 21:47

hvad hvis du højre klikker på denne computer også egenskaber er der noget der der er lang tid siden jeg har rodet med win 98

Granslam

Kommentar
Fra : Boom.dk

Dato : 09-07-05 09:54

Hvad står der i din autoexec.bat / config.sys?

Læs ved at gå ind i Start > Kør og skrive

notepad c:\autoexec.bat
notepad c:\config.sys

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-07-05 13:11
Godkendelse af svar
Fra : batman1

Dato : 09-07-05 19:55

Tak for svaret granslam. tak for dine gode råd, jeg har fået compaqen op at stå ved at låne et andet sæt setupskiver.