/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
software til dvd drev
Fra : janik
Vist : 312 gange
100 point
Dato : 06-10-02 21:43

hejsa min søn har købt en pcer med et dvd drev som ikke
kan vise dvd film men kører fint med alm. cdèr ,mangler der noget
software og kan man finde det på nettet?
ps det er en samsung dvd drev.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 06-10-02 21:49

hvis pc´en er ny, følger der en cd-rom med et dvd program med, installere det, så skal det gerne køre.....

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 06-10-02 21:50

ellers, kan i hente en demo af windvd 4,0 her på dette link

http://tucows.opasia.dk/mmedia/preview/228053.html

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 06-10-02 22:13

Hej janik

Min favorit side er her:

http://www.vcdhelp.com/tools

Der er også en masse information/software for DVD, selvom urlen siger VCDhelp
Prøv at tage et kig om ikke der er noget du kan bruge

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-10-02 19:35

En søgning på Google gav følgende
http://makeashorterlink.com/?E3E513B02

mvh
ha

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-10-02 22:25

"janik" <janik.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:8sFo9.84408$Qk5.3792586@news010.worldonline.dk...
> hejsa min søn har købt en pcer med et dvd drev som ikke
> kan vise dvd film men kører fint med alm. cdèr ,mangler der noget
> software og kan man finde det på nettet?
> ps det er en samsung dvd drev.

Nu er dit spørgsmål ikke specielt klart formuleret, men jeg forsøger
alligevel.

Hvis du bare lægger en DVD film i drevet og forventer at filmen skal begynde
at spille på skærmen og den så ikke gør det, vil jeg tro at I mangler en
DVD-software-player.

Prøv at kigge lidt på
http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/playback.html

Hvis problemet i stedet er at DVD afspilleren er sat op til en anden region
end Europa - som vist nok er region 3 - så har I brug for en lille utility
(igen et program) der er lavet af hardwareproducenten og som ofte er mere
eller mindre specifik til netop dette DVD drev. Vær lige opmærksom på at
denne regionskode normalt ikke kan skiftes mere end 5 gange.

På DVD digest http://www.digital-digest.com/dvd/index.html kan I finde en
del information om alt muligt vedr. DVD så den kan også anbefales som
godnatlæsning.

God fornøjelse med DVD drevet.

Claus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-10-02 22:37

"janik" <janik.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:8sFo9.84408$Qk5.3792586@news010.worldonline.dk...
> hejsa min søn har købt en pcer med et dvd drev som ikke
> kan vise dvd film men kører fint med alm. cdèr ,mangler der noget
> software og kan man finde det på nettet?
> ps det er en samsung dvd drev.
>
> --
Du skal sikkert bruge noget mpeg software. Jeg bruger selv power DVD, men
det er ikke freeware. Så groft sagt består DVD afspilleren af 3 dele
1. Hardware (DVD drev)
2. Afspiller, f.eks. The Playa, win media, og der er mange flere...
3. MPEG software, som f.eks. Power DVD
(http://www.gocyberlink.com/english/products/product_main.jsp?ProdId=28)
punkt 3 kan i tilfælde af langsomme maskiner erstattes delvist af et mpeg
kort.

Thomas
_________________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-10-02 22:56

janik wrote:
> hejsa min søn har købt en pcer med et dvd drev som ikke
> kan vise dvd film men kører fint med alm. cdèr ,mangler der noget
> software og kan man finde det på nettet?
> ps det er en samsung dvd drev.

For at kunne se film på en computer skal du bruge både et DVD-ROM drev
(som din søn har) samt et afspilningsprogram til DVD film. Hvoraf
softwaren i mange tilfælde vil koste ekstra, medmindre man få fat i en
kopi, men den slags laver man jo ikke(!) ;)

Anyways, du kan kigge efter et program, som hedder PowerDVD, og det er
IMO det ultimative program til afspilning af DVD film på computeren,
derudover findes der WinDVD samt diverse programmer, som kan følge med
grafikkort (f.eks. Matrox eller Asus).
Til sidst mener jeg at Windows Media Player 7+ kan afspille DVD film,
hvis man opdatere den.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-10-02 02:49

<snip>
>
> Hvis problemet i stedet er at DVD afspilleren er sat op til en anden
region
> end Europa - som vist nok er region 3 - så har I brug for en lille utility
> (igen et program) der er lavet af hardwareproducenten og som ofte er mere
> eller mindre specifik til netop dette DVD drev. Vær lige opmærksom på at
> denne regionskode normalt ikke kan skiftes mere end 5 gange.
<snip>

Europa er region 2, USA er region 1

Thomas
_________________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-10-02 19:38

"janik" <janik.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:8sFo9.84408$Qk5.3792586@news010.worldonline.dk...
> hejsa min søn har købt en pcer med et dvd drev som ikke
> kan vise dvd film men kører fint med alm. cdèr ,mangler der noget
> software og kan man finde det på nettet?
> ps det er en samsung dvd drev.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Ang dvd afspiller (player) findes de på nettet og der finder du også noget
der heder regions killer så du kan afspille alle de dvd film du vil uanset
hvfilken region de er på. mvh j.andersen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-10-02 19:56

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3da38b03$0$91640$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> <snip>
> >
> > Hvis problemet i stedet er at DVD afspilleren er sat op til en anden
> region
> > end Europa - som vist nok er region 3 - så har I brug for en lille
utility
> > (igen et program) der er lavet af hardwareproducenten og som ofte er
mere
> > eller mindre specifik til netop dette DVD drev. Vær lige opmærksom på at
> > denne regionskode normalt ikke kan skiftes mere end 5 gange.
> <snip>
>
> Europa er region 2, USA er region 1
>
> Thomas
> _________________________________________
> This mail was scanned by Norton Antivirus 2002
>
> der findes en utilities der heder Regions killer findes på nettet helt
gratis,det er den samme net addr.som Cloen CD

vh.3066@worldonline.dk

Kommentar
Fra : Tromle

Dato : 03-11-02 18:11

Du mangler sikkert et program til afspilning af dvd. dette har sikker fulgt med ved købet, ellers er der masser af freewaer programmer at hente til denne lejlighed på nettet, jeg vil ikke anbefale en frem for den anden idet det som regl er en smags sag hvad man syntes om.

I skal selvføgelig også være opmærksomme på at det er den rigtige region som benyttes på stort set alle DVD drev er der indlagt 5 forsøg på at ænder region hvorefter den låses fast.