/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad siger I til denne P`C?
Fra : reimerc
Vist : 691 gange
340 point
Dato : 07-07-05 15:22

Hej.

Jeg har før haft stor nytte af Jeres input, og nu søger jeg det igen. Jeg skal købe en pc uden skærm (har lige købt fladskærm) og har valgt at købe hos shq.dk. Jeg skal bruge pc´en til at spille EQ2 online spil, hvor minimum er 512 mb ram og recomended 1024 mv, samt en cpu og et grafikkort jeg opfylder med nedenstående. Jeg vil give 6.000 til 7.000 kr og her er hvad jeg får anbefalet (pris 7.000 plus 600 for windows xp home):

Varenummer: 375368
Producent: shg Computers
Varenavn: SLI-Series - Athlon64 3200+ (S939), 512MB DDR400, 200GB SATA HD, DVD±RW Drive (Dual-Layer), nVidia GeForce 6600GT PCI-E
Model: GameLine A3290/200S8/512/66GT
Lagerstatus: På lager, levering 1-2 dage
Agent:
Pris: DKK 6.995,00

Specifikationer

Generelt

Reklamationsret 24 Måneder

Service Reklamation formidles af shg.dk
Telefon: +45 87342201

Styresystem

Medfølgende Styresystem Der medfølger ikke noget styresystem

Kabinet

Model Chenbro PC61166

Farve Sort / Sølv

Bredde 198 mm

Højde 425 mm

Dybde 465 mm

Strømforsyning

Watt (Max/Peak Load) 400 Watt

Watt (Gennemsnitlig Effekt) 380 Watt

Støj Støjsvag (mellem 0 - 25 db)

Bundkort

Chipset nVidia nForce4 SLI

Onboard På Bundkort Firewire (IEEE1394)
Lydkort, Creative Soundblaster Live 24-bit, 8 Channel Surround
2 x LAN (100MBIT & 1GBIT)

CPU Understøttelse Athlon64 (Socket 939)

CPU FSB Understøttelse 1000 MHz (Hyper-Transport)

Ram Understøttelse DDR

Ram FSB Understøttelse PC2100 (DDR266)
PC2700 (DDR333)
PC3200 (DDR400)

ATA Interface 2 ATA Porte (understøtter 4 ATA enheder)

SATA Interface 4 SATAII (3GB/s) Porte (Understøtter 4 SATA enheder)

Grafikkort

Grafik Chipset nVidia GeForce 6600GT

Indbygget Ram 128 MB GDDR3

Indstiksport PCI-Express x 16

Tilslutninger 1 x 15 Pol Analog (D-Sub)
29 pin DVI monitor udgang
TV-Out (S-VHS)

CPU

CPU Type Athlon64 3200+ (Socket 939)

FSB 1000 MHz (Hyper-Transport)

Cache 512 KB

Socket 939

Harddisk

Antal GB 200 GB

Omdrejninger Pr. Minut 7200 RPM

Buffer Størrelse (Cache) 8 MB

Antal Harddiske 1 stk

SATA (Seriel ATA) Ja

Ram

Antal MB Ram 512 MB

Clocking (FSB) PC3200 (DDR400)

Dual Channel Ja

Lydkort

Audio Creative Soundblaster Live 24-bit, 8 Channel Surround

Optiske Drev

Disk Drev Ja

CD Drev Ja, Indbygget i DVD brænderen

DVD Drev Ja, Indbygget i DVD brænderen

DVD Brænder Drev Ja, NEC ND-3520 (Sort) - Nero Software medfølger

Tilslutninger

Tastatur (PS/2) Porte 1 stk

Mus (PS/2) Porte 1 stk

Parallel (EPP/ECP) Porte 1 stk

Serial (RS232) Porte 1 stk

USB 2.0 (Onboard) Porte 4 stk

Firewire (IEEE1394) Porte 3 stk

LAN (RJ-45) Porte 1 stk

VGA Analog Skærm Porte 1 stk 15 pol

VGA Digital Skærm Porte 1 stk DVI

Headphone Out/Speaker Out (1/4 Stereo Jack) 4 stk

Microphone In (1/4 Stereo Jack) 1 stk

Line In (1/4 Stereo Jack) 1 stk

Optical SPDIF Input 0 stk

Optical SPDIF Output 0 stk

Coaxial SPDIF Input 0 stk

Coaxial SPDIF Output 0 stk

TV-Out - Komposit 0 stk

TV-Out - S-VHS 1 stk

Udvidelses Slots / Porte

AGP Port 0 stk

PCI Porte 3 stk

PCI-Express Porte 1 stk PCI-Express x 1
1 stk PCI-Express x 16 (Til grafikkort)

3.5 Tommer Drev Pladser 1 stk 3.5 Tommer (Eksterne) - 1 stk benyttet ved levering
2 stk 3.5 Tommer (Interne) - 1 stk benyttet ved levering

5.25 Tommer Drev Pladser 4 stk 5.25 Tommer (Eksterne) - 1 stk benyttet ved levering

Diverse Tilbehør

Medfølgende Mus / Keyboard Der medfølger ikke mus og keyboard til denne computer

Medfølgende Højttalersæt Der medfølger ikke et højttalersæt til denne computer
Medfølgende Skærm Der medfølger ikke en skærm til denne computer

Hvad siger I??

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 07-07-05 15:45

Hvis det var mig ville jeg gerne have haft med 1024 eller højere i ram.

De nye spil kræver faktisk næsten 1024 mb ddr

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 07-07-05 15:48

Hej, for dyrt, der følger ingen software med, byg en selv for det halve...

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 07-07-05 15:48

den ser meget fornuftig ud lidt flere ram men det kan du jo altid putte i senere

Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 07-07-05 15:58

smxxx
den kan du sku ikke bygge for det halve

Granslam

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-07-05 16:00

Ikke det billigste men som smxxx siger kan du bygge en selv. Nok ikke for det halve men billigere. Hvis du selvfølgelig har mod på det.
Jeg ville nok også vælge 1024 mb ram. for at være på den sikre side.

Ellers en fin maskine.

Fijala

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 07-07-05 17:15

Hej granslam, måske ikke, men det er tæt på og har du et gammel kabinet og psu, så bliver det billigt, at bygge selv.
Og som der står, skal den kun bruges til spil.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 07-07-05 17:43

smxxx
ja ja det er rigtig nok så spare du ca 1500,- men så er det jo også kun en opgradering og nu var det jo en ny pc reimerc ville have
og jeg tror stadig ikke du kan samle den meget billiger selv
jeg samler også selv og har lige bygget en til 6000 det er så en pensium 4 3,0
og 2 gb ram og ellers skrabet

Granslam

Kommentar
Fra : lidl

Dato : 07-07-05 19:03

Der er for lidt ram i,få dem til at smække 2x512 Geil ram i, så er du bedre stillet.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-07-05 19:45

lidl hvorfor 2 x512 RAM, det er sku da smartere med 1x1024, så kan man senere opgradere uden at skulle smide noget ud? Jeg tror faktisk også det kunne gøres billigere ved at købe en skrabet grundmodel, med den CPU du nu synes det skal være, og 1024 RAM, og så opgradere med et ordentlig grafikkort.

Spørgsmål til granslam: hvor er det lige man kan købe en pensium processor?????? undskyld jeg driller bare lidt, jeg ved jo godt hvad du mener.

Kommentar
Fra : reimerc

Dato : 07-07-05 19:48

Hej igen,

tak for jeres input. De fleste af Jer siger det som jeg tænkte: mere ram og måske en hurtigere udgave. Det er jo "kun" pc 3200 (400) og de fleste nye kører med ddr2 (533). Mit problem er bare det, at jeg ikke selv kan bygge den, og jeg kan ikke finde noget der er billigere, medmindre jeg vil købe i Bilka eller des lignende, som jeg har dårlige erfaringer med. Hvad gør man så?? Kontakter en pc-butik og beder dem bygge noget efter mine specifikationer....jeg vil virkelig gerne have jeres input.

Er det bare mig, eller burde man kunne få en super god gaming pc - med alt det rigtige, incl windows og excl. skærm - til 7.000 kr?

Tak igen :)

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 07-07-05 20:05

hej reimerc
her inde kan du set samle din pc som du ønsker den jeg har kun haft gode arfaringer med dem http://www.primetech.dk/shop/ og de samler den for dig
hvis du har mere mod på at samle den fysiskselv kan jeg anbefale http://dataengros.dk/catalog/index.php
god fornøjelse

Granslam

Accepteret svar
Fra : clan30

Modtaget 340 point
Dato : 07-07-05 20:31

Hejsa.

Prøv og se på denne her side, de har mange gode pc'er.
http://www.edbgiganten.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=1255

Clan30

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-07-05 21:12

[hør] Tjaehh... hva' ska' man sige ?

Tillykke med din nye PC

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : reimerc

Dato : 07-07-05 22:14

Jeg gik - som clan 30 anbefalede - ind på edbgiganten, og fandt denne:

Standard komponenter

Intel® Pentium® 4 520 Processor 2.80 GHz/ 1MB cache FSB800 og HT Teknologi

Intel® 915P Express-chipset

Primetech® Dark Antec Kabinet 380W Low-Noise

Primetech 100% Ren kobber cpukøler (Lydløs)

8x USB 2.0 porte/ 2x Firewire 1394b ports 800 Mbps speed & 1x Firewire 1394a ports/ 2x PCI slots/ 3x PCI-Express/ 1x PCI-Express 16x

1024MB Dual Channel DDR2 533MHz (2x512MB DIMM2)

160GB Seriel-ATA Harddisk (7200RPM/ 8MB Cache)

DVD+/-RW 16x16x speed Dual Layer

NVidia Geforce 6600 256MB DDR3 Grafikkort

TV-Out og DVI-udgang

Integreret 7.1 Kanals lyd

Integreret Gigabit 10/100/1000-netværkskort

Primetech™ 3-Knaps mus med wheel scroll

Primetech™ Win Tastatur DK

Den lyder da meget bedre, vil I ikke give mig ret? Skulle jeg ofre lidt mere på grafikkortet og få et X700(pro) eller/og ser I andre ting der, med jeres ekspertøjne, ser forkert ud/kunne forbedres? Jeg lover det bliver sidste omgang spørgsmål...og tusind tak for jeres tålmodighed

Kommentar
Fra : reimerc

Dato : 07-07-05 22:34

Øhh, jeg skal da lige huske at sige, at prisen er 7.695, ellers er det jo svært at svare på

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 08-07-05 08:05

Hej reimerc !
Som det første og det vigtigste, så vil jeg passe MEGET på med at købe ved SHG.
Fordi de ikke kender ordet kunde service. Jeg har handlet MEGET ved dem, og lige så snart der har været en fejl, så har de bare trukket på skulderene.
Her sidst gik det 3 MDR inden jeg fik min 14 da ge gamle kort tilbage, og de ville ik´ give mig et nyt, men jeg fik et gammel brugt, ja det var faktisk ældre end det som jeg havde, men det virkede. Der er pga. at du skriver under på at hvis der går i stykker, så vil du få et tilsvarende, ikke et nyt.
Så det jeg mener er ikke altid at det kan betale sig at vælge det billegeste, men finde et sted hvor du kan få hjælp, og de GIDER hjælpe.

Hvis jeg skal hav en ny pc, bruger jeg klart Safir data i skanderborg, spørg efter Kim, en utrolig kompetent fyr, men viden om alt inden for pc, og så kan hurtigt og billigt finde en pc, der lever op til dine krav.

Venlig Hilsen
Rustica

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 08-07-05 09:57

Ellers prøv at se på nedenstående side - der er både tilbud og special. Jeg har handlet hos dem siden starten, og der er altid god service:

http://www.bj-trading.dk/menu.asp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-07-05 09:57

Sikke noget ævl! SHG er sg et fedt sted at handle, de gider bare ikke vrøvl!
Men med hensyn til PC'en så køb da den amd cpu baserede du snakkede om først! Et X700 ATI er forøvrigt dårligere end et Nvidia 6600 GT

Kommentar
Fra : reimerc

Dato : 08-07-05 10:02

Jeg køber sgu den fra edbgiganten! Den virker "nyere" og mere efter mine kravspecifikationer.

Nu har jeg brugt oceaner af tid på dette, og jeg synes stadig ikke jeg har fundet åbenbaringen. Nå, men tak for alles hjælp, det har hjulpet en hel del!!

Hav en god dag!

Godkendelse af svar
Fra : reimerc

Dato : 08-07-05 10:36

Tak for svaret clan30.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 08-07-05 10:52

Hey...
Jeg ved godt at jeg er sent på den.
SATA II er endelig kommet på banen.
Dumt at købe SATA I harddisk(e)
Gambrinus