/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
adaptor i danmark?
Fra : Zip4dup2
Vist : 285 gange
200 point
Dato : 05-07-05 12:14

Jeg har købt mig en Palm Tungsten T3 hvor til opladeren er med amerikanskstik, jeg
har dog sådan en smart lille dims der ændre stikket til DK-stik, men ikke gør noget ved
strømmen...
Kan jeg smække den i stikket i Danmark uden vidre, eller springer jeg både PDA´en og alle sikringer?
På den står der:
P/N:180-0711B
MODEL:PLM05A-050
INPUT:120V~ 0.15A, 60Hz
DC OUTPUT:5.0V_ _ _1.0A

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-07-05 12:18

Den er jo beregnet til 120V. I Danmark har vi 220-230V. Så den må du ikke bare stikke i en dansk kontakt, så brænder du den af. Du skal skaffe en transformator der kan transformere de 200V ned til 120V. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-07-05 12:22

P.S.: Hvis PDA'en forhandles i Danmark, kan du måske købe en dansk oplader til den, det vil da være at foretrække frem for en traffo.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-07-05 12:23

I min første mente jeg selvf. 220V ned til 120V.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-07-05 18:50

Du burde kunne anvende en hvilken som helst strømforsyning, som er beregnet for den danske netspænding. Du skal blot være opmærksom på, at den skal have et DC output på 5 volt, og afgive op til 1 amp. - Stikket skal dog også passe ind i din "Palm" og polariseringen skal være indentisk mellem palm og strømforsyningen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-07-05 19:00

severino -> læs lige selve spørgsmålet før du kommer med en sådan kommentar. Der står jo udtrykkeligt:

På den står der:
P/N:180-0711B
MODEL:PLM05A-050
INPUT:120V~ 0.15A, 60Hz
DC OUTPUT:5.0V_ _ _1.0A

Altså Input: 120V - Så kan han squ ikke bare bruge den i et 220V stik.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-07-05 19:02

Nåh - du mener måske: En hvilken som helst ANDEN strømforsyning? Så har du ret. Sorry.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-07-05 15:43

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-07-05 22:36

Ja Arne, så du har også nærlæst min kommentar!

Man kan også købe strømforsyninger der er universale, så de tilpasser sig netspændingen mellem 100 og 250 volt AC, samt 50 - 60 Hz.
Det har jeg til et par af mine hardwares, så de er universale over hele verdenen, når blot man har en adaptor til de forskellige typer stikkontakter, som i nogle lande afviger en hel del fra den vi kender her i landet.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-09-05 07:11

Zip4dup2 - Hvis du vil have flere svar, så lad os lige få et prej om du stadig hænger på, eller vi skal glemme dig!

???????????????????????

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-09-05 14:23

Her er måske noget du kan bruge, jeg har selv købt den og kan anbefale den, hvis du skal bruge den til rejsebrug. Uden omstilling kan den tilsluttes spænding på 100 til 240 volt AC og afgive 3-7V 2,5A - pris 149 kr.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=584920296&n=424765120&pn=1039867578

Hvis du kun skal bruge den til 220-240 volt så er denne til 98 kr.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=584920296&n=702596628&pn=715562052

Til begge modeller følger der adaptorstik til 6 forskellige strømstik.
Du kan bestille over nettet og hente den i nærmeste butik, så sparer du porto, ellers kan den sendes.
Prøv og se om det er noget du kan bruge!