/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Kan jeg selv bestemme hvornår min com er~
Fra : copycatDK
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 05-10-02 10:50

Jeg har lige lagt ME ind igen. Jeg savner den funktion som jeg havde i win XP hvor jeg selv kunne styre hvornår min computer skulle være på nettet. Via den lille skærm icon i proceslinien. Findes der en mulighed for det samme i ME uden at jeg skal slukke for mit modem???

Jeg har ADSL Router

MVH
Michael (Alias opycatDK)

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 05-10-02 11:05

Hej CopycatDK

Det nemmeste er nok at deaktivere din computer i Routeren med Telnet eller lignende.
Det burde være nemt og hurtigt. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig mere da jeg ikke ved hvilken router du har.

mvh
srhansen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 05-10-02 11:17

Hej Michael,

umiddelbart går jeg ud fra at det er et USB ADSL Modem du har... jeg har ikke selv ME så jeg ved ikke om den funktion eksistere der som f.eks. i WinXP og Win2000, altså hvis du mener den der funktion hvor man ka' koble USB enheder fra via et Ikon nede på processlinjen ved uret...

men ellers ka' du jo trække USB stikket ud så er modemet stadigvæk tændt, og der er ingen adgang til nettet...

ellers er der ikke et program med til dit USB Modem du ka' installere der ka' gøre det... f.eks. Windows 98 har ihvertfald ikke denne feature indbygget, men jeg ved der eksistere en metode hvormed man ka' gøre det, eller selv programmere det... jeg ka' bare ikke lige huske det, men hvis jeg leder lidt i mine notater fra mit USB protejct ska' jeg nok finde det igen...

men umiddelbart vil jeg tro at der sku' følge noget software med til USB modemet til de windows versioner der ikke understøtter denne feature per default...

hvilket USB Modem har du? (mærke og model)

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 05-10-02 11:23

Jeg har en Cisco 677 Router. Den køre ikke over USB.

Det jeg ville være rart var at den ikke kunne bruge nettet uden min tilladelse.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 05-10-02 11:53

Hej igen

Jeg fandt noget godt om filtre ved cybercity, men jeg vil ikke citere det hele her da det er en større omgang

http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/filter_firewall/

Den korte udgave

Luk port 80 http

set filter 0 on deny incoming all 0.0.0.0 0.0.0.0 0.0.0.0 0.0.0.0 protocol TCP srcport 1-65535 destport 80-80

og for at åbne igen

set filter 0 off

mvh srhansen

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 100 point
Dato : 05-10-02 12:46

Hej Michael,

oki doki... det var fordi du nævnte Modem... så troede jeg du havde et USB ADSL Modem...

hvilken feature er det så du snakker om der eksistere i WinXP på processlinjen?

jeg har selv en Cisco 677 router til mit Tiscali ADSL abonnement, men jeg har ikke lige set sådan et program du snakker om på process linjen, med mindre du mener det ikon der kommer frem når der ingen netværksforbindelse er... jeg plejer som regel bare at ta' netværkskablet fra routeren og ned til mit switch fra routeren...

ka' du prøve at forklare lidt nærmere hva' det er for et program?

og er det kun til internettet du vil ha' stoppet forbindelsen (port 80) som SRHansen foreslår, eller er det al forbindelse?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-10-02 12:10

copycatDK <copycatDK.news@kandu.dk> wrote:

> Jeg har lige lagt ME ind igen. Jeg savner den funktion som jeg havde i
> win XP hvor jeg selv kunne styre hvornår min computer skulle være på
> nettet. Via den lille skærm icon i proceslinien. Findes der en mulighed
> for det samme i ME uden at jeg skal slukke for mit modem???
>
> Jeg har ADSL Router
>
> MVH
> Michael (Alias opycatDK)

Er man ikke altid online med en ADSL router? Jeg er i hvertfald på
Tiscali med en Cisco 677 router. Hvis du har installeret en firewall er
det bare at sætte den til at blokere al ind-og udgående trafik, så er du
ikke "på".
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 05-10-02 17:54

Mener ham zonker selv det var et svar??? *BLEAH*

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 05-10-02 17:59

Ok jeg giver op...

strarup.. Det er bare en gennem vej til netværk der er flyttet ned i proceslinien. det vil siger at jeg skulle trykke på den hver gang jeg skulle bruge nettet. og hvis jeg skulle sidde og arbejde så deaktiveret jeg den bare.. det var ret nemt da jeg har en del onlineprogrammer til at køre.
Jeg skal også have XP ind igen. Jeg kan lige PT ikke huske hvad det hel nøjagtigt er man gør..

MVH
Michael (Alias copycatDK)

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 05-10-02 22:28

LOL.....sådan er det med computere...de opfører sig mærkeligt nogen gange, bare fordi der mangler en prik/flueben et sted

Hvis du skal have xp ind igen, så sæt den i cd-rom drevet........så kommer den frem med en guide !!!!

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 06-10-02 00:33

Hejsa copycatDK!
Jeg ved ikke hvordan det er på ME, men i XP kan du vælge Guiden Internet Forbindelsen og derefter vælge en bredbåndsforbindelse DER KRÆVER brugernavn og adgangskdoe. Derved skal du aktivere den hver gang du skal på nettet.

Men om det også er sådan i XP, ved jeg ikke!

MVH Ostemanden

Godkendelse af svar
Fra : copycatDK

Dato : 06-10-02 13:31

tjaaa... en skulle det jo være.