/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
SANDISK Cruzer mini 256 MB
Fra : popey
Vist : 387 gange
28 point
Dato : 30-06-05 23:07

Inden jeg formaterede min labtop som kørte med Windows Millinium gemte jeg alle mine vigtige filer og dokumenter på en USB dongle af mærket SANDISK Cruzer mini 256 mb.

Efter at have installeret Windows XP PRO ville jeg overfører mine "gamle" filer og dokumenter. Mini disken "popper" godt nok op som en ikke permanent disk, men der er intet at se (til tider bliver jeg bedt om at formaterer donglen)

Inden jeg installerede Win XP PRO dobbelt checkede jeg usb nøglen under Win Millinium (2 gange) for at være sikker på at filerne lå på usb nøglen - begge gange med et positivt resultat til følge.

Hvad skal jeg nu gøre for at få mine filer tilbage - jeg vil nødig til at installerer Windows Millinium påny.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-05 23:12

Hvor meget plads er der tilbage på nøglen ?

Kommentar
Fra : popey

Dato : 30-06-05 23:17

Ledig plads 0 mb
anvendt plads 0 mb

Jeg er sikker på at filerne bliv lagt over på nøglen under windows millinium

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-05 23:22

Hvis der er 0 ledig og 0 anvendt og komputeren finder den er den jo formateret forkert på en eller anden måde.
Har du RAW formateret den.

Kommentar
Fra : popey

Dato : 30-06-05 23:27

windows xp kører med NTFS hvad med millinium ?

Problemet er gangen fra millinium til XP - men hvordan skal jeg få dette løst - ingen i miles omkreds kører med windows millinium

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-06-05 23:36

NTFS læser også de andre - det er kun omvendt man ikke kan - altså læse NTFS på en FAT32

Så det er ikke det der er problemet.

Så hvis du har brugt FAT32 på den gamle kan XP sagtens læse den.

Men 2 x 0 - Det tyder på der er noget galt med nøglen - eller den er fejlformateret.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-05 07:34

h-klik på denne comp>administrer>diskhåndtering>nu kan du se din Sandisk nede til højre>
der vil i en grå kvadrat i venstre side stå:
disk 1
250 MB
(online)
H-klik på dette område >opgrader til dynamisk disk
Så skulle du kunne læse den

Kommentar
Fra : popey

Dato : 01-07-05 10:40

Disk 2
Flytbar (J)
243mb
Online

I det skraveret felt står der så
243mb
ikke-alokeret

----
Jeg kan ikke opgradere til dynamisk disk vha h-klik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-05 10:45

Gad vide hvordan du har set på den gamle komputer at filerne allerede var på nøglen ?

Kommentar
Fra : popey

Dato : 01-07-05 10:58

jeg d-klikkede på flytbar disk i denne computer under win me og kunne se filerne ligge på nøglen - dette gjorde jeg for øvrigt 2 for at være helt sikker.

Kommentar
Fra : popey

Dato : 01-07-05 11:01

jeg d-klikkede på flytbar disk i denne computer under win me og kunne se filerne ligge på nøglen - dette gjorde jeg for øvrigt 2 for at være helt sikker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-05 13:21

Ikke alokeret betyder at der ikke er nogen partition og heller ikke nogen filer.
Derfor kan du ikke opgradere til dynamisk disk - for der er ikke noget som kan være dynamisk.
Så hvis der skjuler sig nogle filer så må du se dem i ME.
Men jeg tror det næppe - desværre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-07-05 13:30

Tvivler også stærkt på at der er noget på den.
Du har lavet en fejl på MEeren - hvordan du så har kunnet se filerne ..............

Der er nok kun tilbage at formatere den påny så du kan bruge den på XP - men lav den nu i FAT32 så andre også kan bruge den.