|
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 30-06-05 13:04 |
|
Mellem 2-3000 kr.
Ca. 15 timer pr. md.
Kommer lidt an på hvordan du vil regne det ud.
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 30-06-05 13:10 |
|
Jeg ville forlange :
300 kr. i timen = 4 email besvarelse. Dette giver 100/4 *300 = 7.500 kr. pr. måned før skat.
</MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : ujbv |
Dato : 30-06-05 13:24 |
|
Hej anja
Selvom du siger at du kun bruger 8-10 min. pr. svar vil det være ganske normalt at regne i hele og halve timer. Det er jo ikke kun tiden du sidder ved tastaturet men også hele den mentale forberedelse der ligger forud.
Du skal jo også tage højde for at det er en ekspertise du udbyder og sælger ... Hvis du siger 100 mails om måneden til en pris af 5000 er det 50 kr pr svar ... før skat. Det er bestemt ikke for meget da konsulenttimer ofte ligger på over 200 kr timen ...
Inden mit sidste punktum - Jeg ville nok ikke sige under 5-6.000 kr.
Håber du får jobbet
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 30-06-05 13:37 |
|
Det begynder at nærme sig 1/4 månedsløn for at sidde og svare på mails ½-1 time om dagen.
Det tror jeg ikke der er mange firmaer der vil betale.
Jeg går ud fra det er et mindre firma siden de ikke kan klare det selv og så er 5-6000 om måneden mange penge man ikke får noget for.
| |
| Kommentar Fra : anja5 |
Dato : 30-06-05 13:49 |
|
Det er ganske rigtigt et mindre firma som outsourcer (hedder det vist) supporten, da de selv er gode til salg, marketing, bogholderi osv, men ikke har tiden og måske heller ikke altid evnen til at sætte sig 100% ind i softwaren.
Jeg er også lidt bange for at hvis jeg sætter prisen for høj får jeg ikke jobbet, som ville være ideelt for mig.
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 30-06-05 13:59 |
|
Jeg ville starte stille og roligt med lidt mindre for ligesom at snuse til behovet.
Efterhånden som det viser sig at du er uundværlig, ja så kan man forlange lidt mere for at fortsætte.
Hellere starte med 1 kr. og slutte med 10.000 end forlange 10.000 og intet få. Hvis du forstår hvad jeg mener.
| |
| Kommentar Fra : molokyle |
Dato : 30-06-05 14:32 |
|
En timeløn for en EDB medarbejder i det offentlige (..som bestemt ikke forgylder sine medarbejdere) er pt. 190 kr./t
I det private ervervsliv er timelønnen ca. 300 kr./t
Konsulenter med ekspertviden får mellem 800 og 1600 kr./t (..men her taler vi Dataloger, Software-ingeniører og lign.)
</MOLOKYLE>
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 30-06-05 14:51 |
|
Ja de bliver forgyldt
Men tror du ikke et lille firma ville korse ved at skulle give en sådan løn..........
Jeg har på fornemmelsen at de vil have lidt "studenterhjælp" til billige penge.
| |
| Kommentar Fra : bne |
Dato : 30-06-05 15:34 |
|
-> molokyle : Konsulenterne får nok ikke 800 - 1600 kr, det er hvad FIRMAERNE tager for at 'leje' dem ud..... De har et sted mellem 25 og 50.000 om måneden, afhængigt af hvad de beskæftiger sig med - jo mere specialicerede, jo højere løn.
MEN et job, hvor man selv skal lægge PC, netforbindelse, kontor osv til ???? 3 mail-besvarelser pr dag (i gennemsnit over ALLE månedens dage), 5 minutter pr 'problem-løsning' - - tjah, det tyder umiddelbart ikke på den enorme sværhedsgrad - så jeg tror at en x Megabit linie og en gigant-PC til rådighed, og så 3-4.000 pr måned, ville være et rimeligt bud.....
| |
| Kommentar Fra : ampere |
Dato : 30-06-05 16:42 |
|
Selvom der kun er tale om 100 mails om måneden, skal du vel også bruge noget tid på at holde dig ajour. Denne tid skal du medregne, endvidere skal du medregne spildtid ifbm. opstart af computer, hvis du fx skal tjekke mails løbende og ikke kun en gang dagligt.
Prismæssigt bør du ikke gå under 160 kr./timen.
Mvh. AMP
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 30-06-05 17:21 |
|
Da det vel er et fritidsjob kan det sikkert ikke nytte at komme med krav i den størrelsesorden.
Det vil et lille firma ikke betale - så er der bare en anden der får det.
Det er vel ikke noget "anja5" skal leve af, men kunne være en start til noget større.
Hvis de blot søgte en "profi" ville hub nok ikke blive tilbudt et sådant job.
Jeg syntes slet ikke du skal lade det komme an på pengene, men om du ser nogle muligheder i det, måske med en væsentlig større indtægt med tiden.
Ligeledes er det et spørgsmål om du betragter det som arbejde eller du bare godt kan lide opgaven.
Selvfølgelig skal du ikke gøre det gratis - men ud fra hvad du mener der kan være attraktivt også for firmaet.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 30-06-05 17:27 |
|
Et firma tager også betaling for viden og erfaring...............så det kan du også.
For det er jo ikke hvem som helst der kan suportere det program.
Og en mail på 10 min. kan nemt bruge en ½ time med det hele.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 30-06-05 17:29 |
|
Og et lille råd - start nu ikke med at være superhurtig til besvarelserne....det lønner sig.
| |
| Kommentar Fra : Niederhof |
Dato : 30-06-05 17:42 |
|
Tag nu det fritidsjob for sjov - og byg videre på det.
Som refi siger : det er bedre at starte lavt og end højt (og have fået bekræftet sig selv og sine evner), end at starte højt - og ikke få jobbet.
Start med (som bne siger) at firmaet stiller en kraftig netforbindelse og en god PC'er til din rådighed (det kan de nemlig trække fra, så det koster dem ikke alverden..) - så kan du jo starte med at føre regnskab over tidsforbruget, og så kan i senere blive enige om en afregningsform. På den måde får alle også et bedre indblik i belastningen (og nødvendigheden) af support-funktionen.
| |
| Kommentar Fra : Niederhof |
Dato : 30-06-05 17:44 |
|
ØV - mangler 'meningskontrol'.... bedre at starte lavt og ENDE højt.....
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|