/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Strømstyring af PC
Fra : panserkran
Vist : 366 gange
100 point
Dato : 29-06-05 21:47

Jeg har for at være "økonomisk og milijørigtig" samlet alt mit pc udstyr i en stikdåsestang så jeg kan slukke for kontakten om natten og hvis jeg ikke er hjemme i flere dage, men nu har jeg fået ny PC og den starter op hver gang jeg tænder for min stikkontakt, det gjorde den gamle ikke og nu er det begyndt at irritere mig. Hvad er det lige der skal stilles om for ikke at gøre dette ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-05 21:49

Det er maskinens egen strømstyring.
Hvis du kun går i dvaletilstand på maskinen vil den jo starte når du tænder på kontakten.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-06-05 22:35

Du laver vel en rigtig nedlukning
>>start>luk computeren >luk computeren (ej stand by)>OK > og så lukker den helt ned selv.......ikke

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 100 point
Dato : 30-06-05 00:26

Hej Panserkran

Afhængig af hvilket Mboard du har skal du i BIOS sætte den til at slukke når Windows lukkes. Mange AMD med VIA chipset har mange hardware indstillinger, og når Mboardet så får strøm, så tror Mboardets BIOS at du har trykket på "tænd" knappen, og starter op.

Jeg ville indstille start sekvenserne i selve BIOS, for windows starter ikke af sig selv,. med mindre du lader den gå i dvale, og så "kapper" strømmen, så vil den altid starte op, fordi den så var i dvale da strømmen røg, men det er ikke sundt for harddsike at slukke på den måde.

Lars

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-06-05 08:02

Det er da meget nemmere med en rigtig STRØMSPARESKINNE M/USB STIK 5U
De 59,50 er hurtigt sparet.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6999&Grp=28&n=30100&KundeID=VcOmsegVpR2KA1L8VeHDveHpAKwYApD
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : panserkran

Dato : 30-06-05 17:21

Jeg lukker såfølgelig ned på normal måde "start => luk computer => luk " det er først derefter at jeg slukker for stikkontakten når alt har lukket sig. Problemet er når jeg tænder for strømmen igen, så går Pcen automatisk i gang ?

Godkendelse af svar
Fra : panserkran

Dato : 01-07-05 00:00

Tak for svaret larsfrohn. Jeg fik den til at forblive slukket efter at man tænder for stikkontakten ved at stille om i Power menu i BIOSen.