/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bærbars batteri
Fra : gangster50
Vist : 345 gange
92 point
Dato : 28-06-05 11:20

Jeg har lige købt en bærbar, (den til 8k i A-Z), jeg syntes den mister batteriet UTROLIGT hurtigt ..

Jeg kan ikke finde noget i brugsanvisningen om batteriet, er det i stykker eller er batterier til bærbare bare sådan?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-05 11:24

Jo kraftigere PC jo større strømforbrug., og det samme gælder til en vis grad for batterierne da det er en meget kostbar del af computeren.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-05 11:27

Sikke noget vrøvl jeg fik skrevet.
Jeg ville have skrevet, at jo billigere PC jo større strømforbrug på grund af processor typen og jo billigere jo dårligere batteri (typisk).
De fleste køber en bærbar efter ydelse og det er jo helt forkert da den bare bruger så meget strøm, at den ikke er særligt mobil og derfor skulle man nok købe efter, at det skal være med en dyr processor, og en god styring af resourcerne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 12:03

Er det et Lithium eller et Nikkel batteri ?

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 28-06-05 13:38

8-lithium-ion-batteri

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 13:42

Tja - så bliver det ikke bedre.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-06-05 13:47

Selv gode Li-ion batterier kan have for ringe kapacitet, men årsagen til den korte forbrugstid skal nok findes i hardwarens forbrug og måske det du bruger den til. Bærbare er lavet til lettere kontorbrug, men det er jo sjældent det de bliver købt til.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 92 point
Dato : 28-06-05 13:52

Bare spil lidt musik eller se en film - den er flad lynhurtig.......

Men li-ion batterier bliver lidt bedre med tiden - de skal lige op i omdrejninger.....

Godkendelse af svar
Fra : gangster50

Dato : 28-06-05 14:02

Tak for svaret refi. Så håber jeg det går ! :D

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 14:06

Selv tak.

Husk du kan lade på et Lithium batteri efter behag - det bliver ikke dårligere af at blive ladet op selvom det kun er halvt afladet - til forskel fra Nikkelbatterier der IKKE tåler det.