/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
SD ram til Kamera
Fra : Plambaek
Vist : 629 gange
150 point
Dato : 28-06-05 10:19

Hej

Jeg er ved at købe et nyt SD kort til mit nye Canon Ixus50 kamera. Jeg vil købe et 1 GB kort kingston SD/1GB-S.

Mit spørgsmål:

Er der forskel på SD ram og SDC-512MSH og kan man bruge hvilket som helst SD ram til ens kamera? Jeg har kigget i brugsanvisningen og kan ikke finde andet end at Canon anbefaler at bruge SD ram fra Canon.

mvh

Jesper

Kommentar
Fra : myg

Dato : 28-06-05 10:35

Kingston er normalt et kvalitetsprodukt. Jeg har lige købt et 512 MB Kingston SD flash (Kvickly 290 kr.!) og det fungerer udmærket.

Jeg er ikke helt inde i det, men jeg mener at vide, at der findes forskellige hastigheder på flash-RAM-kort (læse til og fra).
Måske er der en anden, der kender mere til det?

Canon laver udmærkede varer (har selv flere), men de anbefaler altid at bruge Canon-produkter (tilbehør og forbrugsstoffer) ligemeget hvad det drejer sig om - så sælger de mere til overpriser.
Glem dem og køb, hvad du synes er bedst (som selvfølgelig passer til det du har)!

Hilsen myg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-05 10:41
Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 28-06-05 10:54

Hej,

Hvis du skal købe SD-Ram til dit lille Canon-dyr, kan det være ligemeget hvad for et fabrikat du køber. Canon (og faktisk alle andre kameraproducenter) anbefaler altid at købe deres egne tilbehørs-produkter. Dette gøres for at tjene lidt ekstra penge... men ofte er prisen også MEGET dyrere.!!!

Som MYG rigtig nok siger er kingston et udmærket produkt... Jeg har fundet et link til et HIGH-SPEED SD-ram til billige penge. High-speed betyder at kameraet arbejder MEGET hurtige når du tager billeder, og du kan hurtigere flytte billederne til din PCér... prøv dette kort.. http://www.pcfocus.dk/shop/default.asp

Mikael

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 28-06-05 14:12

Godt og lækkert lille kompakt Kamera det Canon IXUS 50 iøvrigt, har lige købt et selv også.

Syllemus

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 150 point
Dato : 28-06-05 18:00

Det påstås at der er forskel på kvaliteten og på hastigheden, men det er der også på prisen.

Hvad hastigheden angår, så vil det for et kamera, højest dreje sig om under 1/10 sekund pr. foto, så tiden/hastigheden er nok ikke værd at hænge sig i.

Hvad kvaliteten angår, så har jeg endnu ikke hørt at, der er nogen der har slidt sit kort op endnu. Så det tror jeg heller ikke at du skal gå så højt op i.

Hvad prisen angår, så er der forskel fra det ene mærke til det andet, lige som det samme mærke findes til forskellige priser, alt efter hvor du køber det.

Så køb et mærke som du ser, at være udbredt i handlen, og gå så efter den bedste pris.
Det med at købe en forslået produkt som fx. ved Canon, er som skrevet flere gange, kun for at bilde dig ind at du gør det bedste køb. Så stol kun på din egen vurdering af udbudet på markedet.

Husk at folk der lader sig snyde - VIL BLIVE SNYDT!

Godkendelse af svar
Fra : Plambaek

Dato : 30-06-05 07:16

Tak for svaret severino.