/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvor finder jeg en god fødselsdags sang
Fra : ehtrod_n
Vist : 10999 gange
200 point
Dato : 25-06-05 22:27

Hej kære bette venner. Så har jeg brug for jeres hjælp. Jeg ville meget gerne komme med en sjov sang til min søde svigersøn på lørdag, hvor han holder hans 25 års fødselsdag.

Det skal ikke være en personlig sang der skal forfattes, det skal bare være en sjov sang, hvor jeg skrive hans navn og kopier den.

Jeg har fundet nogle sider på internettet men ikke rigtig noget jeg kunne bruge. F.eks. Alt til festen næsten,
det var mest bedstefar sange eller nogle melodier jeg ved alle de unge mennesker til festen ikke kender.
Jeg håber at I kan hjælpe mig. De sødeste sommer hilsner fra Dorthe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-06-05 22:31

Jeg kommer lige til at tænke på "Sofus har vær't der, den er jo klar". Jeg tror ikke det er nødvendigt at lave ret mange ord om foruden navnet før den bli'r brugbar.

Bare et skud fra hoften, tænker lidt videre. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-06-05 22:33

P.S.: Kender du den ikke, kan jeg fortælle at den går på melodien Sov dukke Lise.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 210 point
Dato : 25-06-05 22:36

Det skulle vel ikke være så svært, når man ellers finder lidt sange at gå ud fra?
http://intra.nakskov-gym.dk/biblio/guide2/side90.htm
http://www.festsange.dk/
http://www.festabc.dk/festabc-dk/db.aspx?id=1071
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 25-06-05 22:37

Prøv at kikke på denne side der er mange gode sange http://www.festsange.dk/

Mvh: Monsen

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 25-06-05 22:47

Alt efter hvilken kategori sange, du ønsker (tør bringe på banen..), findes der nogle her: http://www.fun-headquarters.dk/sange2.htm. De fleste er dog en anelse smålumre, men f.eks. S-sangen er et glimrende, sobert indslag. Ellers findes der et utal af drikkeviser på http://www.drikkeviser.dk, som dog ikke er lette at gøre personlige.

Ellers vil jeg foreslå at du/I selv laver en sang over "Det' hammer hammer fedt", som er den mest simple sang at lave sin egen tekst til, og de fleste kender også melodien. Har selv brugt den til mine forældres sølvbryllup for nogle år siden, og diverse ungdomsfester...

Kommentar
Fra : ehtrod_n

Dato : 25-06-05 23:12

Hejsa alle sammen tak for alle jeres gode forslag. Men det var desværre også dem jeg selv kunne finde. Men Kazistuta den www.funheadquarters.dk stod der at siden ikke findes eller at den ikke kunne finde den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-05 00:15

Det er fordi den hedder www.fun-headquarters.dk - så må du søge derfra.

Det er sikkert et ældre link der er blevet lagt

Kommentar
Fra : Herbie

Dato : 26-06-05 00:44

Hej Arne
Har du evt teksten til sofus ??? kh palle

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 26-06-05 11:44

At du ikke kunne klikke på mit link skyldtes vist, at punktummet efter min endte sætning var kommet med som en del af linket. Jeg ved ikke, om du har fundet siden nu, men den er http://www.fun-headquarters.dk/sange2.htm .

Når det så er sagt, så tror jeg heller ikke du kan bruge denne, når du ikke kan bruge nogle af de øvrige sider, folk har lagt. Jeg vil dog stadig mene, at S-sangen er meget morsom (har selv prøvet at synge den igennem, og det er altså svært at sætte S ind foran alle ordene, når sangen synges derudad), men videre personlig er den absolut ikke...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-06-05 12:22

http://www.festlige-sange.dk/index.html?side=fodstyr.html

"Har I husket det hele" på melodien "Sømanden Will den fromme" der skal fødselaren selv synge solo (ikke ret meget) men til megen morskab.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-06-05 12:23

Det er sang nr. 1

Kommentar
Fra : Tromp

Dato : 28-06-05 12:07

Denne her er prøvet i flere udgaver og plejer at være et hit hvis der er bare lidt gang i selskabet..... Køb paptallerkner og klip ørehuller, køb plastiksnapseglas og skær appelsiner i skiver.
1. Sæt tallerknerne på ørerne
2. Sæt glassene for øjnene
3. Put appelsinskiven i munden
4. Syng sangen (gerne flere gange)

Melodi: I dag er det..... fødselsdag

/: I dag er det ..... fødselsdag
hurra, hurra, hurra
Vi ønkser dig en dejlig dag
og held og lykke skal du ha'
Tillykke kære ..... med den store dag :/

Kommentar
Fra : 2lise

Dato : 15-07-05 00:52

Hej
Er der en der kender teksten til "Sov dukke Lise"

Godkendelse af svar
Fra : ehtrod_n

Dato : 20-07-05 13:04

Tak for svaret Palle Hansen. Jeg havde også selv fundet de sider der. Der er åbenbart ikke flere på internettet desværre. De sødeste sommer hilsner fra Dorthe