/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mitac Mio 168 PDA
Fra : simon100
Vist : 325 gange
150 point
Dato : 23-06-05 13:30

Hej

Jeg går og overvejer at købe en Mitac Mio 168 PDA. Jeg har et lettere behov for GPS (danmark+spanien) og et lettere behov for PDA-delen dvs. excel, kalender, mp3, pdf-dok m.v.

Er det en model man skal holde sig langt væk fra? nogen erfaringer - eller forslag til andre modeller ... prisen må helst ikke kommer over kr. 3.500.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 23-06-05 14:32

Hej Simon

Du kan rolig købe en Mio 168.
Jeg har selv en købt ved Harald Nyborg til kr.3000 + kr.700 til et 1Gb SD kort
den virker super godt.
hvis du kun vil have Danmark + Spanien så kan du klare dig med et 512Gb SD kort
men et 1Gb koster ikke meget mere.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : simon100

Dato : 23-06-05 14:49

kan man ikke nøjes med et mindre kort og så bare skulle installere det til spanien og fjerne det danske inden man flyver derned?

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 23-06-05 15:06

hej igen
det kan du godt Spanien fylder 134 Mb.
så du kan nøjes med et 256 Mb. kort.
256Mb kr.229
512Mb kr.399
1Gb kr.679
priserne er fra Harald Nyborg
det kan være at du kan finde dem billegre på www.edbpriser.dk
men så skal du huske fragtomkostningerne.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-06-05 15:19

Hej Simon,

Den som Aldi solgte for et stykke tid siden ( Medion MD 95000 ) er umiddelbart den samme, bare med et Medion logo på.
Jeg har haft stor glæde af den. Der fulgte et 256 Mb kort med, med Scandinavien, men da jeg ønskede det meste af Nordeuropa på - købte jeg et 1Gb SD-kort ( Kingston Elite Pro - pris 700,- i Roskilde ).

Hvilket navigations system der findes i Harald Nyborg's udgave ved jeg ikke, men på Medion medfølger "Navigator", samt kort til hele Vesteuropa. Så vidt jeg husker er det på 5-7 CD'er.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men Aldi i Tølløse har vist stadigt nogle tilbage - Pris kr. 2.995,-.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 23-06-05 18:16

Hej Simon.
Jeg synes, du inden du køber (jeg købte selv en Fujitsu-Siemens med X-road, og den er jeg utrolig glad for) skal checke www.bj-trading.dk.
Venlig hilsen
Leif

Accepteret svar
Fra : Mad_Nuser

Modtaget 150 point
Dato : 23-06-05 23:28

hej leif0149
den kunne jeg ikke finde på BJ
men er den med løs gps antenne ?
Medion og Mio er med indbygget gps antenne.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 24-06-05 08:30

Hej Mad_
Den står under PDA, men jeg skrev vist noget misforståeligt, for jeg købte min Fujitsu i Computerstore, mens den BJ har, er en Medion.
Da jeg købte, var der ikke bluetoothantenne med. Jeg ved ikke, hvad man får med i dag.
Man kan sagtens senere købe antenner med bluetooth eller som "kortmodeller", men kan så ikke have noget smartcard i PDAen.
Rigtig god fornøjelæse med din søgen efter det, der passer dig bedst.
VH
Leif

Godkendelse af svar
Fra : simon100

Dato : 27-07-05 12:18

Tak for svaret Mad_Nuser.