/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Sparkær mellem Viborg og Skive
Fra : sonjajensen
Vist : 1411 gange
100 point
Dato : 21-06-05 08:41

Er der nogen der ved, hvornår toget ophørte med at medtage passagerer fra Sparkær? Først blev stationen nedlagt, hvorefter der var et trinbrædt i en årrække, men hvornår standsede det sidste tog i Sparkær?

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 21-06-05 09:03

Det eneste jeg kunne finde er følgende:

Jernbanenyt - kort fortalt - Dansk Jernbane-Klub nr 8 1964
DSB-nyt
Nedlagte stationer: Følgende st. er nedsat til trinbræt uden sidespor: Sparkær 31. maj,
oz1eqp Arne

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 14-09-05 11:47

Du kan prøve at spørge veteranjernbanerne, f.eks. Mariager/Handest veteranbane. Her er et link til deres hjemmeside.

http://www.jernbaner.dk/mhvj/

mvh Karen

Kommentar
Fra : Struerbo

Dato : 05-12-06 19:38

Ved godt det er en gammel tråd, men hvis ikke du har fundet ud af det, så blev Sparkær trinbrædt lukket ved overgangen til sommerkøreplanen den 27 maj 1979.
http://www.jernbaneklub.dk/jernbaneartikler/DSB_rsp.asp?searchkeyword=spark%E6r