/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
cpu in a box
Fra : bruuno117
Vist : 445 gange
50 point
Dato : 20-06-05 12:12

Mit bundkort er for nyligt brændt sammen, så jeg er blevet nød til at købe nyt.
jeg har købt et nyt bundkort, samt ram og en amd tempron 2800+ in a box.

Nu vil jeg så gerne vide om den køler der kommer med cpuen er noget værd. jeg har aldrig købt in a box før, da jeg altid har hørt at det er noget skidt det der kommer med, men passer det nu også ?

Hvis der er nogen der ved hvor på nettet jeg kan finde et billede af sådan en køler der følger med cpuen, vil jeg blive glad, da det jo normalt kun at cpuen der bliver vist på salgsbillederl, men ejg ville nu også gerne se køleren da den jo ikke er mindre vigtig.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 60 point
Dato : 20-06-05 13:39

Det sæt du køber "in a box" er udmærket til almindelig brug, men hvis du har særlige krav om lydsvag, eller mere effektiv køler bør du købe CPU og køler+ventilator hver for sig.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 20-06-05 14:18

Ja, det er jo til alm privat brug, men jeg spiller da nye spil og roder med 3d modelering, så jeg håber den kan holde til mosten.

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 20-06-05 14:20

det kan den.. Du skal bare ikke overclocke mere end 10% med en standard køler. husk det. Ellers køre de fint

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-06-05 15:45

Som BjarneD skriver, så har det mest med støjen at gøre.
Den køler udemærket til din prossesor, ellers blev den ikke valgt sammen med prossesoren, og desuden har du jo 14 dages fortrydelsesret hvis den er købt over nettet. Desuden 2 års reklamationsret.
Men holdbarheden kan være udemærket, og lige så god som alle andre.
Desuden er din prossesor beskyttet af en Maxtemperatur der stilles i Bios, somregel er den stillet til 55 grader fra frabrikken, så din puter lukker ned hvis den temperatur nåes.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : bruuno117

Dato : 24-06-05 11:15

Tak for svaret BjarneD. Det stoler jeg så på ;)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-06-05 11:24

Det kan du roligt gøre.
Jeg klarer mig fint med min in a box (Intel P4) og har den opfattelse, at det er bedre end at eksperimentere selv og så er der nok ingen tvivl om, at strømforsyningen larmer mere og, at en af de mest irriterende støjkilder på en computer er blæseren på grafikkortet, og derfor har jeg en stationær køling (u. ventilator).
God fornøjelse med din nye CPU.