/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Hvordan sætter jeg det sammen?
Fra : crha
Vist : 483 gange
50 point
Dato : 02-10-02 17:19

Hejsa, jeg har lige købt en ny computer. Jeg har fået den sendt og jeg skal selv samle den, meeen, jeg vidste ikke at der var så mange dimser der skal sidde et eller andet sted på motherboardet. Har kigget i manualen, men fatter minus. Jeg er ikke alt for syg til engelskm så please lad være med at sende for mange links til engelske sider.
Det er f.eks. stik til at tænde med, den der larme højtaler der normalt er i en computer. Det er sådan nogle stik jeg ikke ved hvor skal sidde på motherboardet.
Mit motherboard er et: Soltek SL-75DRV5
Håber nogen kan svare

Mvh.
Casper

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 60 point
Dato : 02-10-02 18:27

Når du ikke har prøvet noget sådan vil jeg anbefale dig at få hjælp fra en som har prøvet det før eller også gå til en fagmand.
Går det galt ved f.eks. forkert montering hænger du på hele regningen, da ingen garanti dækker forkert montage.

Kommentar
Fra : crha

Dato : 02-10-02 18:36

Hmm, gør jeg nok også, men hvordan finder man i manualen hvor de stik skal sidde? Jeg kan nemlig ikke finde det :)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 17:16

"crha" <crha.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Håber nogen kan svare
> Mvh.
> Casper

Nu skrev du selv at du ikke er alt for syg med engelsk, men jeg har desværre
ikke kunnet finde noget på dansk som er værd at bruge, men linket her er
meget godt afbilledet så det skulle kunne lade sig gøre, selv med meget lidt
forstand :
http://www.buildyourowncomputer.net/learntobuild.html

Du kan evt. få en til at hjælpe dig, da det er en god ide, fordi 4 øjne ser
mere end 2 !
Hvis du er fuldstændig blind og ikke fatter hvordan PC'en skal samles så
hellere betale dig fra det, end at ødelægge noget ...HUSK det !!!!

John

Kommentar
Fra : crha

Dato : 02-10-02 19:21

Det ligner ikke mit motherboard særlig meget, men tak ellers ;)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 19:28

> hellere betale dig fra det, end at ødelægge noget ...HUSK det !!!!

Selv erfaren kan ødelægge noget. Uefarene kan NEMT ødelægge noget.
Intetandende Ødelægger noget.

Sat på en pind. Men pas på.

Anders

Kommentar
Fra : crha

Dato : 02-10-02 21:42

LoL ;) ok

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-10-02 23:03

"crha" <crha.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:B_Dm9.65131$Qk5.2626922@news010.worldonline.dk...
> Hejsa, jeg har lige købt en ny computer. Jeg har fået den sendt og jeg
> skal selv samle den, meeen, jeg vidste ikke at der var så mange dimser
> der skal sidde et eller andet sted på motherboardet. Har kigget i
> manualen, men fatter minus. Jeg er ikke alt for syg til engelskm så
> please lad være med at sende for mange links til engelske sider.
> Det er f.eks. stik til at tænde med, den der larme højtaler der normalt
> er i en computer. Det er sådan nogle stik jeg ikke ved hvor skal sidde
> på motherboardet.
> Mit motherboard er et: Soltek SL-75DRV5
> Håber nogen kan svare

Hvor bor du henne i landet? Måske nogle kunne hjælpe med at samle den?

VH
Peter

Kommentar
Fra : crha

Dato : 03-10-02 11:19

Vi kender nogen der vist kan finde ud af det, dem tror jeg, jeg vil kontakte

Jeg bord i nordsjælland ;)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 14:42

"crha" <crha.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:B_Dm9.65131$Qk5.2626922@news010.worldonline.dk...
> Hejsa, jeg har lige købt en ny computer. Jeg har fået den sendt og jeg
> skal selv samle den, meeen, jeg vidste ikke at der var så mange dimser
> der skal sidde et eller andet sted på motherboardet. Har kigget i
> manualen, men fatter minus. Jeg er ikke alt for syg til engelskm så
> please lad være med at sende for mange links til engelske sider.
> Det er f.eks. stik til at tænde med, den der larme højtaler der normalt
> er i en computer. Det er sådan nogle stik jeg ikke ved hvor skal sidde
> på motherboardet.
> Mit motherboard er et: Soltek SL-75DRV5
> Håber nogen kan svare
>
> Mvh.
> Casper
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
hvis du bor i nærheden af Kbh. NV, kan jeg godt hjælpe dig. Har selv samme
mobo.
LA2

Kommentar
Fra : crha

Dato : 03-10-02 16:21

Desværre, jeg bor i Hillerød, det er lidt langt for sådan et lille problem

Kommentar
Fra : crha

Dato : 03-10-02 16:21

Desværre, jeg bor i Hillerød, det er lidt langt for sådan et lille problem

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-10-02 17:18

http://www.soltek.de/English/home/01.htm

Her kan du se manualen i pdf format det er mere tydeligt end den medfølgende
lille bog

mvh Bent

Kommentar
Fra : crha

Dato : 04-10-02 14:06

Ok, jeg fik det til at virke ved at forsøge mig frem :D

1. Den tror den er en Athlon XP 1500+ (1300 MHz) (den er rigtigt en XP 2100+ (1733 MHz))
2. I fdisk har jeg oprettet en primær på 25% og en udvidet på 75%, men de logiske drev kan højst få 4% hver (svare til 2 GB) :(
3. (det største problem) Den rebooter efter kort tid. Den er ikke tændt særlig lang tid af gangen før den pludselig genstarter, jeg har tænkt på om det mon er noget med strømmen?

Mvh.
Casper